• Azerp

IVF våren 2018

Hej! Har följt tråden av och till och nu vill jag gärna hoppa in och följas åt!

Vi gjorde våran första IVF i november, korta protokollet. Fick ut 15 ägg på äggplocket, 5 av dom var mogna och endast 1 blev befruktat. Skulle få sätta in detta på dag 3 men kliniken ringde samma morgon och berättade att det inte delat sig som det skulle så det blev ingen återföring.

Detta var såklart ett jättetugnt besked och något som jag deppat mycket över på senaste tiden.

Den gången räknades inte som ett försök iaf som tur är, och efter julstängt osv så är det nu äntligen Januari och en ny omgång som väntar. Håller verkligen tummarna nu för oss alla att 2018 är vårat år!

Väntar nu på mensen som ska börja 15/1, ska ringa kliniken imorgon och höra hur dom kommer lägga upp denna omgång med sprutor osv.

• Azerp
    8992 skrev 2018-01-07 14:14:53 följande:

Välkommen :)

Tråkigt att det blev som det blev, men tur i oturen att det inte räknades som ett försök! Vilken klinik går ni till?

Tack! Ja man får se det så, även fast det såklart var ett tungt försök för oss. Vi går i Falun, själv?
  • Azerp
    8992 skrev 2018-01-07 14:34:53 följande:

Linköping :) har första besöket 1/2 och hoppas på att få sätta igång veckan efter det. Har försökt läsa runt lite om korta protokollet, verkar som det är vanligast att man börjar med sprutorna andra mensdagen, va det så för dig?

Ja jag började med sprutorna på andra mensdagen, tror att det är standard :)
  • Azerp

Nu är mensen tyvärr snart på ingång, hoppet är ju det sista som överger en! Sist hade jag bemfola, cetrotide och ovitrelle. Nu har jag fått gonal-f istället för bemfola. Någon som har erfarenheter från gonal-f? Ska börja med 150IE.

Håller tummarna!

• Azerp
    Percafluviatilis skrev 2018-01-15 17:59:19 följande:

I förmiddags kom mensen! Förmodligen sprutstart imorgon kväll, 7 dagar med gonal f 375 ie och sen ultraljud på tisdag (eller onsdag beroende på vilken dag jag får börja). Hoppas försök två går bättre.

Min mens kom oxå igår så vi börjar spruta ikväll :) Blev det sprutstart för dig idag med? Har oxå gonal f, men 150 ie. Håller tummarna för oss!
  • Azerp

En uppdatering från mig; Två sprutor ovitrelle imorgon och sen äggplock på tisdag, wish me luck!

• Azerp
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-27 19:33:30 följande:

Lycka till!! :)

Tack! :)
  • Azerp
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-02 06:46:38 följande:

Jag fick bara en spruta av gonal f vilket nu gör mig lite orolig....

Vad har du för dos? Rekommenderar att du hämtar ut minst en till så du slipper stå utan. Jag hämtade ut två st och hade dos på 150, sista dagarna blev det ändå att jag saknade 75 så läkaren fick ändra litegrann eftersom apoteket inte skulle hinna få in den. Så hämta hellre för mycket så du slipper den stressen, inte kul kan jag lova :)
  • Azerp
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-02 08:02:12 följande:

Funderade på det men vet inte hur lättillgänglig sprutan är att få till apoteket. Har räknat på 8 doser i den på min 112,5 dos och det räcker till onsdag. Har UL på måndag.Jag tycks ha lägsta dosen 112,5 så 8 injektioner har jag i pennan om jag räknat rätt. Just de jag är orolig över att jag får problem i slutet. Fortsätter jag på 112,5 så räcker det till onsdag. Men inte förrän veckan efter det har jag eventuellt äggplock på måndag så de räcker ju inte.

Har ringt dem å de ska ringa upp kl 10 så får jag se hur de tänker med dosering och eventuellt få en till spruta utskrivet. Läkaren hade nämligen bara skrivit ett uttag på receptet.

Nej du måste ju ha mera utskrivet, det hör man ju på en gång :) För mitt apotek tog det minst 2 dagar innan de fick in dom om man beställde. Jag hade som tur var 3 uttag på 1+1 spruta. Så jag har lixom fortfarande uttag kvar. Den andra sprutan (cetrotide som jag fick) slutade det oxå med att jag saknade 1 spruta och då var det för kort tid att beställa, så jag fick åka 16 mil dit den fanns inne i lager... Haha ja ni hör vilken panik.
  • Azerp
    zuces skrev 2018-02-07 14:08:30 följande:

Idag på ruvardag 11 med ett 2-dagars embryo <3 första försöket, kan inte förstå att vi äntligen har lyckats!!!!

Åh vad underbart! Stort grattis :)
Svar på tråden IVF våren 2018