• Anonym (Livrädd)

IVF våren 2018

En liten fråga här emellan,

gör det ont med äggplock? Jag är livrädd för det av någon anledning och skulle vilja höra era erfarenheter kring det.

• Anonym (Livrädd)
    Anonym (9onde) skrev 2018-01-16 16:21:45 följande:
    Var inte rädd. Du kan få lugnande innan om du vill också. Mina två första gånger tog jag det. Va en liten shot som jag tog innan, du får även alvedon/panodil innan. Och en infart i hand/arm.

De sätter likalbedövning med en tunn tunn nål i slidväggarna å den är bra. Du får även morfin så du slappnar av. Äggplocken går ofta ganska snabbt och de känns till och från, jag känner ofta då de ?suger ur? blåsorna men det gör inte ont.

Ibland har mina äggstockar gömt sig lite och då har det gjort mer ont än då de ligger där de ska.

Men personalen är toppen och ger mer morfin om de ser att man behöver + att de pratar med en så man ?glömmer? vad man gör.

Sen kommer du säkert vara så fokuserad på skärmen och ifall embryologen ropar ?ägg? så du glömmer vad som händer.

För hur man än ser på det är det ju fantastiskt det vi går igenom. :)
    Tack för ett bra svar! Jag försöker att inte stressa eller vara rädd för det men vissa dagar känner jag mig livrädd för det. Samtidigt försöker jag tänka att jag klarar det då det psykiska är ett mycket värre problem egentligen.

Det är som du säger fantastiskt men även mycket jobbigt!
  • Anonym (Livrädd)
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-16 15:22:21 följande:
    Hej!

Jag gjorde äggplock idag, det var andra gången och jag tycker inte att det gör särskilt ont. Man får ju lokalbedövning och så gav de lite morfinliknande preparat under tiden Det "ilade" till lite vid några tillfällen men med lite djupa andetag under tiden så gick det jättebra:)

Lycka till:)
    Tack för svar!

Jag ska försöka släppa tanken och inte stressa så mycket inför det. Jag hoppas det inte gör alltför ont.

Tack så mycket!
Svar på tråden IVF våren 2018