• MammaMu1984

IVF våren 2018

Hej.

Påbörjade min första Ivf behandling för 6 dagar sedan. Var inne i fredags och gjorde mitt första ultraljud och då hittade läkaren 11 blåsor som växer. Gör den korta behandlingen så jag har tagit gonal f i 6 dagar (blir 7:e idag) och började även ta fyremadel igår för första gången. Har dock börjat få lite värk i äggstockarna. Är det fler som upplever det? Min läkare så på ultraljudet i fredags att dom i början var oroliga att mina äggstockar skulle explodera men att allt såg bra ut.

I vårt fall har dom inte hittat någon orsak till våra fertilitetsproblem. Min sambo har 28 milj/ml så han har lägre antal spermier men inte överdrivet lågt. Mig hittade dom inget fel på och jag har en dotter sedan tidigare men det tog tog väldigt lång tid innan jag blev gravid så jag tror att det är flera komponenter hos oss som gör att vi inte lyckas då vi har försökt i över 7 år utan att lyckas.

Bara skönt att skriva av sig, jag känner mig ganska ensam om hela ivf grejer så det känns skönt att veta att man inte är ensam ???????????????????????????

• MammaMu1984
    Hilda82 skrev 2018-01-21 19:06:14 följande:

Hej!

Ny här på familjeliv? Jag började med synarel den 8 januari och igår startade blödningen. Haft ont i den högra äggstocken idag med monstermens. Har ni andra också blött mycket? Ska börja med puregon den 24 januari? vi har infertilitetsorsak manlig.

Är oxå ny. Vart går du någonstans? Även vi har infertilitet orsak manlig.
  • MammaMu1984

Behöver hjälp.

Håller på med min första Ivf och har kommit så långt att jag i fredags plockade ur 12 ägg varav 9 befruktades. Min läkare vara orolig för överstimulerade äggstockar då jag hade 30 äggblåsor så mina vart total frysta. Tog därför ingen ovitrielle utan synarela sprayen. Fick förklarat att dom nu hade stoppat risken för överstimulering. Hade ont i fredags efter utplockat men efter det har jag mått toppen.

Nu igår kväll ca 3 dygn senare fick jag lite värk i äggstockarna på kvällen. Kändes som mensvärk ungefär. Gick och lade mig vid 00 tiden, vaknade upp 2 timmar senare med sådan smärta i magen att jag halv vikt lyckades ta mig ut i köket och tryckte i mig 2 Alvedon, sedan vidare in på toan då det även brände baktill. Efter 10 min på toan utan att det hände ngt kollapsade jag på toagolvet i lite över 1 Tim tills värk tabletterna började värka.

Har pratat med barnmorskan på min ivf klinik och dom kan inte ge ngt svar. Har ont i båda äggstockar samt i mitten långt ner (typ livmodern). Är bara pytte lite svullen men inga andra symtom. Ingen feber, klar i huvudet, har inte värre ont när jag går på toa.

Någon som vet vad som kan ha hänt? Ska ju inte kunna bli överstimulerad nu, eller?Är egen företagare och har jätte svårt att vara borta från jobbet så nu jobbar jag fast det gör ont.

Svar på tråden IVF våren 2018