IVF våren 2018
Hej.
Påbörjade min första Ivf behandling för 6 dagar sedan. Var inne i fredags och gjorde mitt första ultraljud och då hittade läkaren 11 blåsor som växer. Gör den korta behandlingen så jag har tagit gonal f i 6 dagar (blir 7:e idag) och började även ta fyremadel igår för första gången. Har dock börjat få lite värk i äggstockarna. Är det fler som upplever det? Min läkare så på ultraljudet i fredags att dom i början var oroliga att mina äggstockar skulle explodera men att allt såg bra ut.
I vårt fall har dom inte hittat någon orsak till våra fertilitetsproblem. Min sambo har 28 milj/ml så han har lägre antal spermier men inte överdrivet lågt. Mig hittade dom inget fel på och jag har en dotter sedan tidigare men det tog tog väldigt lång tid innan jag blev gravid så jag tror att det är flera komponenter hos oss som gör att vi inte lyckas då vi har försökt i över 7 år utan att lyckas.
Bara skönt att skriva av sig, jag känner mig ganska ensam om hela ivf grejer så det känns skönt att veta att man inte är ensam ???????????????????????????