• Yammamamma

IVF våren 2018

Hej allihopa, hoppar in här eftersom gjorde IVF nr 4 i början av januari (3 misslyckade IVF och FET). Jag har en fråga...

Idag är jag 8dpt med 2 X 3-dagars. Imorse kunde jag inte vänta längre och testade... och fick ganska tydlig Plus med apotekens graviditetstest sticka..

MEN, jag hade sk "double trigger" dvs ovitrelle och suprefact....Kan det fortfarande vara trigger och inte riktig Plus, efter 13 dagar från sprutan? Tog ett till test (samma märke) lite senare under dagen och exakt samma resultat (lika tydligt). 

Har någon erfarenhet av "double trigger" och kan hjälpa mig?

• Yammamamma
    Anonym (BaKu) skrev 2018-01-30 19:47:59 följande:
    Har ingen erfarenhet, men som jag förstått så kan det ge falskt utslag. Hoppas verkligen att det inte är falskt, men försök hålla ut tills det är dags att testa. Men jag vet...väntan är olidlig...
    Tack för svaret, det ÄR olidligt...:)
  • Yammamamma
    zuces skrev 2018-01-30 19:54:30 följande:
    Testa imorgon igen och se om det blir starkare eller svagare. På så sätt vet du nog om det är sprutorna eller riktigt hcg! Men om du är på ruvardag 8 med 3-dagars så är det ändå 11 dagar sen befruktning. Då borde man kunna se en graviditet.

Jag tror du är gravid men jag väntar med att gratta :) återkom gärna imorgon!
    Tack för svaret, det blir test imorgon.
    Återkommer imorgon, i  fall det är Plus  :Glad
  • Yammamamma

Tänkte bara uppdatera att strecken blev starkare imorse. Det är tydlig Plus.
    Första gången under de här jobbiga åren (4 IVF + FET), är jag faktiskt gravid. Helt overkligt.
    Sedan får man se om det håller...men nu vill man bara vara glad en stund. 

• Yammamamma

tack för alla gratulationer! Till er som försöker flera ggr skulle jag säga att våga pressa kliniken för en bra behandling. 

Det kan vara bra att tex efter 2 misslyckade IVF försöka få läkaren att tänka på något nytt. För mig blev det Menopur i stället för Gonal F som funkade mycket bättre. Synd att jag inte krävde detta tidigare. 

För övrigt som jag gjorde var akupunktur, meditation och träning (måttligt). Jag drack kaffe hela tiden (max 2 koppar per dagen) samt fänkålste och faktiskt unnade mig lite rött då och då... 

Det blev rätt combo. 

Svar på tråden IVF våren 2018