LillaAw skrev 2018-04-18 23:13:56 följande:
Jag har berättat på jobbet också med anledning att jag är borta för läkarbesök hela tiden. Så de undrar. Vi är bara 4 på jobbet så försvinner jag så undrar dem..
Tar du semester eller sjukanmäler du dig när du är hemma? Blir dyrt med massa karensdagar varje månad. Men man vet ju inte i förväg heller hur man ska må av stimuleringen och äggplocken. Svårt.
Jag jobbar på BVC med nyfödda och bebisar varje dag. Ganska psykiskt påfrestande att stötta mammor och gratta till alla nyfödda bebisar etc när de gnäller över sömnbrist och annat och man själv bara längtar efter barn och vakna nätter. Hoppas jag ska fortsätta orka jobba men med fler motgångar vet jag inte om jag kommer orka hålla masken på jobbet och inte bara bryta ihop.
Har inte berättat för familj ännu för jag vill bara vara mitt vanliga jag och inte få någon medömkan eller frågor om hur jag mår. Kanske kommer jag berätta längre fram :)
Jag har möjligheten att ta timmar om jag är borta delar av dagar och tänkte ta semester när jag är borta hela dagar. Men jag skulle ha tagit ledigt denna vecka känner att humöret börjar svikta efter att jag var så uppåt i början av veckan. Går det inre bra idag (preliminärt embryoåterföring) så kommer jag nog bli helt förstörd. Mycket svårt att bara vänta.
Jag försökte kolla upp det där om man måste ta semester eller om man kan sjukskriva sig. Exempelvis när det är flera dagar som för äggplock och man gör det på annan ort. Men jag har inte hittat om det godkänns eller ej. Men när det blir enskilda dagar man mår dåligt eller så pga behandlingen har jag inte tänkt på men det blir dyrt förstås! Och för dig blir det särskilt tufft förstår jag alldeles oavsett hur du mår fysiskt. Jag skulle nog inte klara det. Jag har dagar när jag inte orkar träffa eller prata med de jag känner som är gravida. Låter så hemskt att skriva orden men jag klarar det inär ibland....
Jag mådde ändå hyfsat att gonal-f och nässprayen som jag ej minns namn på. Jag gjorde ju långa protokollet denna gång. Första vändan fick jag menopur plus en antimedicin som jag ej minns namn på, då mådde jag inget vidare men var ny på jobbet så jag kände helt enkelt inte efter så mycket utan kände att jag bara måste jobba på. Först nu slår det mig att jag kanske kommer ha dagar som jag mår för dåligt för att jobba. Men till min chef kan jag nog vara ärlig om det men bara henne. Hoppas det inte blir så men jag förstår att det nog är vanligt för man blir ju helt slut av väntan + hoppas/tappa hoppet...
Men nu hoppas jag på dagens återinsättning sen får jag ta ett steg i taget. Och då kommer jag försöka sätta egna måendet i första rummet.