• Inalina

IVF våren 2018

Anonym (Klara) skrev 2018-05-08 21:14:24 följande:

Åhh jag är så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!

Jag har precis genomgått IVF nr 3 och idag på ruvardag 11 så tjuvtestade jag och för första gången i mitt liv så fick jag två streck!! Jag har tagit två test till efter det och alla visar positivt! Läkarna som gav oss ca 10% chans att lyckas! Jag kan knappt tro att det är sant!

Den stora frågan är ju hur man gör nu, för att kunna njuta och inte oroa sig för mycket?! Jag vill få fortsätta i det här lyckoruset, men dag 11 är ju väldigt tidigt...

wow! Grattis till strecken Skrattande!  Då det inte hjälper någon att gå och oroa sig tror jag du får försöka njuta av att gravid istället Solig!!
  • Inalina
    FrökenBlåklocka skrev 2018-05-08 20:09:10 följande:

Ingen dos ändring för mig så står kvar vid 125 ie tills nästa VUL som är fredag (pga röd dag torsdag) så de borde bli äggplock tisdag.

Känner av massa mer än förra gången och är rädd för överstimulering men jag måste ju lita på kliniken och att de har koll. Men när man är små rädd för överstimulering så blir det ett orosmoment just när jag vet att kroppen reagerat mycket mer på dosen och producerat massa mer blåsor än sist.

Bara 4 sprutdagar kvar så jag hoppas sprutorna räcker!

Jag förstår dig.. Det är ju rätt sjukt egenltlgen vad man oroar sig under stimuleringen; för få blåsor, för många blåsor, att de ska släppa i förtid, att blåsorna inte ska innehålla ägg, att äggen ska vara dåliga, befruktningen, att ET inte ska gå som planerat. (och detta är ju inte allt...) NÄ ska man inte bara få vara lugn och trygg med att allt nu kommer gå bra!?! dessutom finns det ju ingenting som vi kan påverka, och kroppen spelar ett spratt med en med alla hormoner så man blir alldeles knäpp dessutomFörvånad

Försök att hålla dig lugn bara, tänk sen när vi sitter med lilla bebisen och har hela världen att oroa oss förFlört Solig

Kom ihåg att du inte är ensam med dina tankar, vi har nog alla haft dem i den här trådenHjärta Kram!
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-05-14 12:13:33 följande:

Idag blöder jag rikligt! Har pratat med kliniken och dom tror tyvärr att det är kört! :( Mina bröst är inte ömma längre heller så det är bara att ta nya tag...... i augusti :( Såååååå jääääävla trött på mitt liv just nu så jag spyr! Vill bara lägga mig ner och skita i allt!!

Så lycka till allesammans & kram på er, ni är så starka! <3

Gråter Styrkekram till dig!!! 
  • Inalina
    S91 skrev 2018-05-12 12:09:48 följande:
    Vad synd att höra att ni fick plus och att de sedan inte fick vägen, beklagar verkligen.. har ni gjort era landstingsfinansierade besök innan ni gick på privat? Hoppas det går vägen vid nästa återförande! Ich skönt att denna omgång känts "enkel" eller vad man ska kalla det.. det är ju aldrig enkelt såklart att vara ofrivilligt barnlös.

Okej! Jag fick göra samma, letrozole och ovitrelle vid fet :) men har 14 dgr till testdag med 5-dagar efter fet. Bara på rd 4 och dagarna fullkomligen maaaaaasar sig fram. Har inte känts så här långsamt sen man var barn och väntade på nåt roligt som skulle hända ;) BIM på onsdag, rd 8. Bara hoppas på det bästa och vänta!
    Åh vad jag hoppas det går vägen för dig Glad!! Kommer ihåg när du skrev att du mådde så dåligt för din överstimuleringen, nu äntligen är du i ruvartider Glad!!!
  • Inalina

Nu kör vi snart igång med vår andra IVF, korta protokollet! Jag tjatade på min IVF klinik att jag ville ha högre dos Gonal F än förra gången (fick då 150ie) och idag fick jag besked att jag ska köra på 300ie vilket låter väldigt högt istället, aldrig kan man vara nöjd!Tungan ute Har vart skönt att vila från allt vad IVF heter några månader (gjorde en återföring i feb som inte blev något och inget till frysen) men nu är jag redo att fokusera på detta fullt ut igen! Glad

Gör IVF i Prag så det är mkt som ska fixas och trixas med då jag inte vet exakt när mensen kommer nästa gång, men i början av juni hoppas jag kunna göra en återföring och sen få glädjas av en baby om 9 månader! Kram och lycka till alla härinne, skönt att man inte är ensam i den här karusellen, jag hoppas vi alla får våra efterlängtade små liv inom en snar framtid Hjärta

• Inalina
    Sommarhopp skrev 2018-05-15 12:30:43 följande:

Jag har plussat! Hade väldigt låga förväntningar den här gången. Gjorde en FET med en blastis som odlats i 6 dagar eftersom den var sen. Av 3 frysta klarade bara den här upptiningen. De andra dog. Kvalitén verkade vara sådär, så jag hoppades, men trodde inte. Men igår kom ett plus på stickan! Ruvardag 6.

Åh härligt med lite positiva nyheter!!! GRATTIS!!!Skrattande
  • Inalina
    S91 skrev 2018-05-14 23:07:03 följande:
    Åh vad kul att se dig komma igång igen! Och bra med högre dos, hoppas det blir lagom bra denna gången och varken för lite eller för mycket hehe. Skönt att höra att du kunnat koppla av emellan. :) hoppas verkligen det går vägen nu för er!! :D

Tyvärr inte så hoppfull just nu, känns som mens på ingång. Har BIM på onsdag! Men jag får försöka förlika mig med att det blir som det blir. Ingen blödning än iaf. Hoppas isåfall hinna en fet innan de stänger vid midsommar.. men det blir taaaajt att hinna.

Alla lycka till er nu!
    tack snälla, hade ju varit så skönt om det gick vägen och att man sen även fick några till frysen!!(där har väl ni ett helt gäng?:) blir ju annars en väldigt kostsam historia detta också, inte bara psyket som tar stryk...  håller tummarna för er!!! Hjärta
  • Inalina
    anina skrev 2018-05-16 11:23:04 följande:

Efter över 2,5 år har jag fått mitt första plus. =) Det känns helt overkligt, jag har inte fattat det än. Jag trodde det var kört när jag fick minus 2 dagar innan TD: Steg upp och tog testet idag och var inte det minsta nervös, jag var ju säker på ett minus. Och så stod det "Gravid". Jag fattar ingenting.
    Nu börjar nästa oro istället, men ska försöka njuta också. =)

Kämpa på tjejer. Hjärta

Men wow vilken solskenshistoria! Härligt att höra!!! Glad Grattis!!!
  • Inalina
    S91 skrev 2018-05-16 10:37:51 följande:
    Ja! Hoppas verkligen på finfina ägg och några till frysen, hade vart så kul! :)

Ja vi fick ju 7 till frys så jag ska verkligen vara tacksam.

Kunde inte hålla mig och tjuvade igår på rd7. Helt blankt så nu väntar jag på min mens som ska dyka upp (vore ju trevligt om den kunde vara punktlig för en gång skull så jag slipper pinas längre och fortf hoppas). Hehe
    var precis hos gyn för ett ultraljud på dag 20 i min vanliga cykel, de skulle kolla att jag inte har några cystor etc som kan vara i vägen för IVF. När jag kommer hem ser jag att läkaren skrivit att jag har 2 äggblåsor på 20 och 23mm !!! Ska inte dessa ha släppt på dag 20?? hmmm verkar skumt detta...får väl ta tag i mannen ikväll o köra och hoppas på mirakel ;) (som vanligt alltsåFlört)

Håller vidare tummarna för dig, det är ju verkligen inte kört när du testat RD 7!! heja heja!!!
  • Inalina
    S91 skrev 2018-05-16 17:08:09 följande:

Jaha, där kom den. Rd 8 och precis två veckor + 12 h efter ägglossningsspruta kom min mens, neg gravtest.

Inte min tur denna gång, lycka till tjejer <3

Gråterså ledsen att höra, styrkekram till digHjärta
Svar på tråden IVF våren 2018