Regnbågens färger skrev 2018-06-11 18:43:12 följande:
Hej igen! Det var ett tag sedan!
Vi har ett misslyckat försök bakom oss och gjorde en återföring förra måndagen. 5 dagars sattes in, vårt enda i frysen.. testdag 16/6-18, såklart tjuvtestat o negativt, så jävla korkade men men vad gör man? Svårt att hålla sig.
Efter första ivf så strulade fruns ägglossning så vi missade återföring den månaden. Månaden efter säger kliniken till oss vilket datum efter mens vi skulle kissa på stickan. Det visade svag ägglossning men då var det med fel för att då ville de att det skulle va blankt fram till svagt tecken så det fick vi hoppa över. Denna gången fick hon äta tabletter för att skapa en kemisk ägglossning. O därav återföring. Mkt som kan gå fel alltså.
Hur eller hur så är vi ganska neråt o vågar varken tro eller hoppas på ett plus. Det känns omöjligt på nått vis, men men. Man hade kommit ifrån hela proccesen men så fort vi kom in i kliniken så pang, väcktes alla känslor upp o allt satte fart. Man tänker på att det är enda frysta embryot, snart sommar uppehåll och vi kör långt protokoll, mm.
Man tar stryk efter varje misslyckat försök, det har man förstått. Tänker på er alla som försökt både 3,4,5 o 6 ggr! Att människan bara orkar!! <3
Kämpa på allihop!
/ Två kvinnor som längtar efter att bilda regnbågsfamilj.
hej!! jag minns er från tråden när jag själv gjorde första försöket i februari.
jag förstår hur det känns med striden mot klockan hela tiden, jag hade själv en liknande situation där min klinik ville ha nya AMHtester och givetvis var jag alltid bortrest utomlands på tredje mensdagen som de ville ha testerna.. min mens strulade också efter första IVF och hade typ mens/blödning i 10 dagar, min klinik tyckte dock man skulle vänta 3 mån minst för ny IVF då det är påfrestande för kroppen att köra med alla hormoner etc, men alla kliniker verkar tycka olika...
det här forumet är det enda stället jag känner att man möter likasinnade och inga frågor eller händelser är konstiga.. jag håller tummarna för ett plus till er då det fortfarande är 4 dagar kvar till testdagen!!!
själv ruvar jag nu på ett 5 dagars nu, bööjade ruvningen igår så än är det långt kvar.... stor kram!