• zuces

IVF våren 2018

Resan skrev 2018-01-16 20:39:47 följande:

Hej!

Är det någon som tar/har tagit Fyremadel istället för Orgalutran? Enligt instruktionen rekommenderas det att den tas i låret. Jag vill hellre att den tas i magen som den andra sprutan. Orgalutran tar man ju i magen och jag tänker att det borde vara ok med Fyremadel också ?

Barnmorskan sa till mig att det står att man kan ta den i låret och magen på broschyren men hon sa att jag bara skulle ta den i magen.
  • zuces

Tror inte jag har skrivit i denna grupp sen vår behandling startat! Tänkte uppdatera lite, vi fick börja spruta 112,5 ie förra fredagen och idag är det ju lördag och sprutdag 9.

Var på första ultraljudet i torsdags och hade då 7 blåsor på 11-15 mm men hade även massa mindre som de inte räknade. För att de skulle få en chans att växa till sig så ökade de dosen till 125 ie, varför de är så försiktiga är för att jag har bra AMH värde och är i riskzonen för ÖS.

Imorgon ska vi på nytt ultraljud och jag hoppas på att några av de små växt till sig så man kan få plocka dom också nästa vecka! Alla har väl en viss förväntan av sina IVFer beroende på ens egna förutsättningar och jag hoppas få ut mellan 10-15 ägg och att minst 6 av de vefruktas så att jag får sätta in en blastocyst istället för en 2-3 dagars.

• zuces
    Percafluviatilis skrev 2018-01-26 06:29:51 följande:

Gjorde äggplock igår och ur fem blåsor fick vi endast ut tre ägg. Sist fick vi fyra men då var ett av äggen ändå bara ett skal. Får hoppas kroppen satsar på kvalitet och inte kvantitet. Nu vill jag att telefonen är tyst hela dagen så att vi får sätta tillbaka ett fint tvådagars imorgon. Marginal är tydligen inte vår grej.

Har du ont idag? Efter äggplocket igår kände jag att det kändes värre idag.. hade ont i hela magen. Tog snabbt två alvedon och en värmedyna mot min mage så blev det bättre. Men jag hade liksom ont i livmoderstrakten och tarmarna och hela magen.. inte bara äggstockarna
  • zuces
    mileythebunny skrev 2018-01-26 12:03:24 följande:

Jag kände inte mycket dagen för äggplock, men dagen efter hade jag ont överallt i magen. Det höll i sig i två dagar och lättade på tredje dagen. Då hade vi ju redan gjort återföringen, så kändes lite konstigt, men läkaren sa att det var normalt.

Hoppas du mår bättre snart! Jag mådde bättre av att promenera, och sämre av att sitta still, och de sa även att det är bra att gå för att tarmarna ska komma igång...

Känns bättre nu! Ska ut på en promenad snart också. Fick precis reda på att av 12 ägg så kunde man göra ICSI på 10 av de(alltså 10mogna) och av de så blev 4 befruktade. En befruktningsgrqd på 40% vet jag inte om det är bra eller dåligt men jag hoppades på fler befruktade :( vi får hålla tummarna att dessa ägg är av toppkvalite så jag kan bli lite lugnare.. insättning blir imorgon.
  • zuces
    Percafluviatilis skrev 2018-01-26 18:49:28 följande:

Jag har inte haft direkt ont men varit rätt allmänpåverkad. Sist var det helt lugnt men denna gången har jag haft en orolig sjukdomskänsla i kroppen och mått lite illa. Nu är det bättre! Det är normalt att ha ont lite runt om i magen, de har ju trots allt varit inne i bukhålan med en stor nål :)

Förstår, tror dock jag har ont mer än vanligt. Magen är ganska uppsvälld och jag får ont när jag rör mig. Några gånger Idag när jag kissat så har det gjort så ont i livmodern att jag varit tvungen att ?stå ut? genom att hålla i väggarna i toaletten haha.. sen fryser jag fast ibland av smärtan när jag går runt här hemma. Börjar tro jag har fått någon lätt överstimulering. Får väl se imorgon vad läkarna säger!
  • zuces

Inte i toaletten.. i badrummet menar jag såklart. Lät så fel

• zuces
    Percafluviatilis skrev 2018-01-27 06:41:29 följande:

Ja, det är ju alltid bättre att dubbelkolla! Hoppas det bara är lite extra ont och inte överstimulering!

Hur gick det för dig idag? <3
  • zuces
    Percafluviatilis skrev 2018-01-27 16:48:04 följande:

Jadu... Inte alls? Han kom inte in med sonden i livmodern. Så de kommer frysa embryona (alla tre hade klarat sig till idag så det var ju skönt på ett sätt) imorgon. Sen ska de vidga livmodern i veckan förmodligen och sen gör vi ett FET om tre veckor (om de klarar sig då). Hur går det för dig?

Aha oj, visste inte ens att det kunde hända! Men Gud vad skönt att alla är befruktade och kvar iallafall! De kommer säkert klara sig!

Jag kände inte alls när de förde upp sonden i livmodern och allt gick smidigt till. Tydligen hade 6 blivit befruktade men en hade stannat av i utvecklingen och en var lite halvdan men de skulle odla den också. Totalt 4 embryon av bra kvalité! Jag fick in det bästa som de rankar som toppkvalite så det känns ju skönt men vi får se hur det går. Slemhinnan va också på 11mm så vågar hoppas på graviditet :)

Nu är det 3 bra och 1 halvbra kvar som de ska odla vidare och så får vi se om det blir några blastos till frysen. Hoppas hoppas.
  • zuces
    Anonym (BaKu) skrev 2018-01-28 17:36:24 följande:

Vi har precis påbörjat vår första IVF. Idag är sprutdag nummer två.

Vår resa: vi är båda 30 och började försöka för drygt två år sedan. Vi sökte (tack och lov) hjälp så snart ett år passerat (gränsen för att få söka i vårt landsting). Vi hade då aldrig lyckats. Alltså inga plus och inga missfall. Eftersom det var julhelg emellan dröjde det lite extra innan vi fick komma på vårt första besök. Men det gick ändå snabbare än vi trott, men det var också enda gången och all väntan har varit en av de värsta delarna i det här.

Vid första besöket gick vi igenom frågeformulär och vi fick också remisser för provtagning. Vi bor i en mindre ort som inte utför några egna behandlingar utan endast själva utredningen. Detta märktes tyvärr i den dåliga samordningen vid provtagning och i den bristande information vi fick. Så här i efterhand undrar jag om inte det till viss del beror på okunskap. Det orsakade tyvärr fördröjning i utredningen och även om det var kortare fördröjningar så vet vi ju alla här hur varje dags väntan är en plåga.

......na närmsta kollegor och det är så skönt att de förstår att jag just nu inte kanske är mitt bästa jag. Dessutom är det skönt att ha någon mer att prata med. Våra familjer vet sedan i somras om vår situation. Att berätta för dem var en av de värsta sakerna jag gjort. Dels blev det plötsligt så verkligt och dels så visste jag hur ledsna de skulle bli. Men de har varit ett fantastiskt stöd och nu sitter jag och pratar om ägglossning med min pappa. Vi låtsades förr knappt om det faktum att jag delade sovrum med min man :p

I slutet av nästa vecka blir det ägguttag om allt går som planerat. Men nästa steg är ju UL och blodprov som sker på torsdag.

Hej! Tack för du ville dela med dig! Hoppas allt går bra med behandlingen nu och vad skönt att ni äntligen hamnat i rätt händer. Önskar er all lycka till :)
  • zuces
    Yammamamma skrev 2018-01-30 19:16:42 följande:

Hej allihopa, hoppar in här eftersom gjorde IVF nr 4 i början av januari (3 misslyckade IVF och FET). Jag har en fråga...

Idag är jag 8dpt med 2 X 3-dagars. Imorse kunde jag inte vänta längre och testade... och fick ganska tydlig  med apotekens graviditetstest sticka..

MEN, jag hade sk "double trigger" dvs ovitrelle och suprefact....Kan det fortfarande vara trigger och inte riktig , efter 13 dagar från sprutan? Tog ett till test (samma märke) lite senare under dagen och exakt samma resultat (lika tydligt). 

Har någon erfarenhet av "double trigger" och kan hjälpa mig?

Testa imorgon igen och se om det blir starkare eller svagare. På så sätt vet du nog om det är sprutorna eller riktigt hcg! Men om du är på ruvardag 8 med 3-dagars så är det ändå 11 dagar sen befruktning. Då borde man kunna se en graviditet.

Jag tror du är gravid men jag väntar med att gratta :) återkom gärna imorgon!
Svar på tråden IVF våren 2018