• anina

IVF våren 2018

FrökenBlåklocka skrev 2018-05-16 17:33:40 följande:

I morgon 14:45 görs insättning för mig... har noll förhoppningar att de lyckas då jag blöder. Och då är de inte små flytningar utan rent blod som kommer på pappret. De ringde upp mig efter mail till dem och de skyller på införningshylsan till lutinus och bad mig testa föra in lutinus med fingret i stället. 

Tror inte de är införningshylsan som är problemet då jag inte kan hosta utan smärta eller skratta. De är snarare läkaren som ansåg att bästa sättet att punktera en äggblåsa var att hugga den snabbt och rejält. Vet inte hur många gånger jag trodde han gått rakt igenom äggblåsan.... 

Men eftersom de inte anser de vara något så fortsätter jag som vanligt och så får vi ser vad de säger i morgon! 
    Näst sista försöket på landstings notan sen har vi bara ett försök kvar. Får hoppas detta är guld ägget men troligt inte med tanke på blodet... men man vet aldrig!  kanske min vinst lott!  Tungan ute

Låter jättekonstigt. Och du var inte överstimulerad? Kanske inte blöder då iofs.
    Stort lycka till idag. Hjärta
  • anina
    Asteria skrev 2018-05-17 09:54:38 följande:

Vi bestämde oss för att tjuvtesta imorse (rd 10 med blastocyst) efter att mensen uteblivit (BIM i tisdags). Det var positivt! Man vågar typ inte tro att det är sant, och vi känner oss nog lite känslomässigt distanserade just nu båda två. Vill dock skicka med till alla att det uppenbarligen går att vara gravid utan att i princip ha några symtom alls. Jag har haft mensvärk i en vecka (har alltid det innan mens) och vaknat två nätter av smärtan. Var helt övertygad om att mensen skulle komma när som helst. Det enda lilla tecknet som funnits var att jag i helgen upptäckte diskreta typ bristningar på bröstet. Men det såg inte ut som "rutnätet" man alltid läser om (lol), så jag vågade inte tro på att det var positivt.

Stort grattis. =)
    "Mensvärken" är i själva verket växtvärk i livmodern vid graviditet har jag lärt mig nu. Så det är ett graviditetssymptom. =) Dock tror man ju förstås att det är mens på gång.
  • anina
    Punktens skrev 2018-05-17 18:58:41 följande:

Hej alla!

Ca 800 inlägg sen jag skrev något, haha!

Vi gjorde äggplock i mars. Vi fick ut 14 fina ägg.

Delningen gick däremot sämre. De ringde på andra dagen och sa att inget ägg hade delat sig tillräckligt för återföring. Sen ringde de dag 5 och sa att 4 stycken hade klarat sig men fortf inte delat sig tillräckligt för återföring. På 6e dagen efter ÄP sa de att endast 1 liten rackare hade fortsatt dela sig o såg så pass fint ut att de ville frysa den. Sen fick vi vänta 1 månad för att kroppen skulle få vila. Sen fick vi vänta till min nästa ägglossning. Fick omslag den 10 maj och igår den 16 maj sattes en 6dagars-odlad blastocyst av mycket fin kvalite in. Så jag antar att idag ?ruvardag? nr 1? En dag efter återföring? Känner mig redan illamående och de är inget ?spöksymptom? utan jag mår verkligen illa, men de kan ju vara av andra orsaker också för jag förstår att så tidigt kan man inte känna något. De är vårt första försök och det är i en helt naturlig cykel utan progesteron. Läkaren gav oss ca 40 % chans till graviditet. Hoppas ??

Det blev en lång runda. =) 
    Då hoppas vi att illamåendet är ett bra tecken. Jag började må illa ganska tidigt i ruvningen och jag plussade i onsdags. =)
    Lycka till. Hjärta
  • anina

Lyckan var förmodligen kort för min del.

Haft såna hemska kramper i livmodern idag och började blöda som en vanlig mens. Varit på akuten. De sa att det är för tidigt att se om det finns nåt embryo. Livmoderslemhinnan var lite tjockarän vanligt men inte jättetjock så det såg väl inte så ljust ut. Jag skulle förbereda mig på att det var ett missfall sa hon. Blodprov mån och ons för att veta säkert. Just nu känns det hopplöst.

• anina
    Asteria skrev 2018-05-18 18:25:05 följande:

Fan vad tungt :?( Vill ändå hoppas på det bästa så håller alla tummar jag har <3

Tack. Ja nu känns det tungt.
  • anina
    Bli3ifamiljen skrev 2018-05-18 20:02:21 följande:

Jag håller tummen att de har fel. Kram

Tack. Grattis till ett förhoppningsvis plus. Hoppas det är ett starkt plus nästa vecka.
  • anina
    Sommarhopp skrev 2018-05-19 07:09:35 följande:

Idag har jag testdag från kliniken. 2 lika starka streck blev det. Jag plussade ju redan i måndags så jag visste att det skulle bli positivt, men känns väldigt skönt att det var ett så tydligt pluss. Förra ivfen fick jag ett väldigt svagt plus på testdagen, och det slutade med missfall i v 7. Jag är fortfarande rädd för ett missfall igen, men känner mig lugnare nu än då iallafall.

Stort grattis. :)
  • anina

Jag är i stort sett säker på att det var ett missfall. Jag blöder fortfarande och det kommer klumpar i blodet. Jag har ont men inte så mycket som igår.

Alla graviditetssymptom, som ont i brösten och illamående, har försvunnit.

Och läkaren igår lät ju inte heller positiv.

Jag försöker tänka positivt, nu vet vi ju iaf att ett embryo kan fästa. Ett missfall beror ju dessutom på att något är fel på embryot, det var bra att det inte kom senare.

Men jag kan inte heller låta bli att gråta. Jag känner mig tom och en del saker jag gillar att göra eller har sett fram emot känns meningslösa.

Jag ska bryta ihop och komma igen. Jag är så glad att jag har min familj, de är bäst.

• anina
    FrökenBlåklocka skrev 2018-05-19 13:17:00 följande:

Gud jag är less på vara öm i tjej magen nu! Varje tarm rörelse gör ont. Vill bara vara helt 100% och njuta av vädret och helgen!

Hopps du blir bättre snart så du får njuta av sommaren lite. ??
  • anina

Hej tjejer.

Jag kommer ta en paus från familjeliv i sommar.

Första plusset efter mer än 2,5 år och så blir det missfall. Jag ska försöka tänka så lite jag kan på barn i sommar, vilket förstås är omöjligt. Men jag ska försöka njuta av sommaren och samla nya krafter för nya försök i höst.

Jag önskar er all lycka till och hoppas få läsa om många plus när jag kommer tillbaka. Hörs i höst.

Kram

Svar på tråden IVF våren 2018