Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

Augustibarn 2018

Johanna135 skrev 2017-12-17 00:20:56 följande:

Hoppar in här också :) Väntar mitt första barn, 20aug, Göteborg, 30 år. Hur funkar allt sånt här med föräldrapenning? När ska man ansöka om sånt? Jag har sagt upp mig och har nu pluggat sen i aug så vill veta hur liiite jag kommer få, någon som vet hur det funkar?

Pluggar du heltid och inte har nåt glapp mellan jobb och plugg så tror jag din sgi grundas på när du jobbade. För pluggar man heltid så ska den skyddas. Men ring fk och fråga.
  • 3hjärtan

[quote=78298297][quote-nick]marran87 skrev 2017-12-22 21:33:07 följande:[/quote-nick]Hej alla och grattis till era plus! :)

Jag hoppar in här - jag och min sambo har försökt blir gravida över ett år och i förrgår plussade jag, ääääntligen! Pirrigt och nervöst. Än har vi inte riktigt lyckas ta in att det faktiskt är ett litet frö där inne, vi hade börja förbereda oss på att vi kanske inte kunde på egen hand. 

BF ca 26/8 

[/

Grattis!

• 3hjärtan
    Jansson4 skrev 2017-12-23 22:41:05 följande:

Fick missfall :(

Beklagar. Önskar lycka till med nya försök
  • 3hjärtan

Vi har större barn men väljer att berätta vid rul. Så vi vet att det går bra. Gick ej vägen sist. Då slapp barnen bli lidande att syskonet ej skulle födas.

• 3hjärtan
    marran87 skrev 2017-12-25 10:52:14 följande:

Okej.. ah alla tänker vi olika och det är ju tur det :)

Ja jag var glad att jag inte hade berättat för hade ej haft hjärtat att berätta att vi valde att avsluta det livet pga kromosomfel. Sen vill jag inte övriga ska veta tidigt heller. Och när barnen vet så vet ju alla.

Bara hoppas det får gå vägen denna gång
  • 3hjärtan
    marran87 skrev 2017-12-25 11:28:43 följande:

Jag håller verkligen tummarna för er!

Kan behövas med 2 mf efter avbrytandet !

Håller tummarna att det går vägen för oss alla i tråden!

Har väl aldrig längtat efter sommaren så mkt som nu:)
Svar på tråden Augustibarn 2018