Inlägg från: Johanna135 |Visa alla inlägg
  • Johanna135

Augustibarn 2018

Hoppar in här också :) Väntar mitt första barn, 20aug, Göteborg, 30 år. Hur funkar allt sånt här med föräldrapenning? När ska man ansöka om sånt? Jag har sagt upp mig och har nu pluggat sen i aug så vill veta hur liiite jag kommer få, någon som vet hur det funkar?

• Johanna135

[quote=78287649][quote-nick]Jmlwc skrev 2017-12-19 08:04:44 följande:[/quote-nick][/quote]

Samma som för mig :) skoj!

• Johanna135
    Jmlwc skrev 2017-12-17 08:07:47 följande:

Grattis!

Ring till försäkringskassan och fråga. Jag pluggar också men vid mina tidigare graviditeter har fp beräknats på min tidigare inkomst.

Jag hoppas på att det blir så för mig också :) Yes ringer dom.
  • Johanna135
    Vallmofröt skrev 2018-01-15 22:43:23 följande:

ja första ultraljudet pga att ja inte riktigt e helt säker när mensen va. Men blev framflyttat några dagar så går in i v 11 på onsdag redan. Va så fint. Det lilla hjärtat som ticka på så fint. Ja såg fötter ben o armar och fingrar. Och lilla plutten sprattla runt. Underbart och glädjetårar kom. Gjorde inte vul utan vanligt uppepå magen och det blev kanon fina bilder faktiskt

Åh jag ska på ultraljud precis i början av v11 om 6 dagar, sååå nervös och pepp!!! Rädd för att barnet inte skall leva? :(. Då kanske jag också får se armar och sånt!!!!!! Åh hoppas. Hoppas. Hoppas.
  • Johanna135

Vi var på ultraljud idag och fick reda på att det bor två små barn i mig! Haha. Så fantastiskt. Båda hjärtan slog och de sprattlade. Så bf 20aug blir nog lite tidigare.. Vi ska dit igen nästa vecka och få reda på om det är enäggstvillingar eller två. Hoppas på tvåäggstvillingar då det är lite mindre riskfyllt!!! Åh. Ni andra har alla.bara en bebis?

• Johanna135
    Jmlwc skrev 2018-01-22 06:44:46 följande:

Det tar sig! En fjärdedel avklarad:)

Samma för mig!! Hihi
  • Johanna135
    beso skrev 2018-01-22 23:04:13 följande:

Hej! Är bara i v9. Har bf 1sept men mina bebisar brukar komma lite tidigare! ;) Har en fråga till er som gått lite längre än mig gällande den helt förlamande tröttheten jag haft sen v7. När brukar den gå över eller bli bättre iaf?

Mitt värsta illamående har gått över idag. :) Går in i v 11 nu. Kunde äta vad jag ville till lunch nästan !:) Jag är inte så trött men har förmånen att få sova 9h per natt...
  • Johanna135
    Saanny skrev 2018-01-23 21:38:25 följande:

Wow! Så kul!! Har du tvillingar i släkten? Är det första barnen?

Ja det blir de första barnen, kommer nog bli väldigt tufft , men så skojigt!! Varken jag eller pojkvännen har tvillingar i släkten :)
    Saanny skrev 2018-01-23 21:38:25 följande:

Wow! Så kul!! Har du tvillingar i släkten? Är det första barnen?

Det är de flesta barnen och inga tvillingar i släkten på någon sida, märkligt och spännande!!
  • Johanna135
    varmlanning skrev 2018-01-30 21:12:45 följande:

Exakt så känner jag med. Min sambo fattar inte. Idag förstod han inte varför jag inte åt matlådan från igår utan istället ställde mig och lagade ny mat. Bara tanken på köttbullar och potatis (som gick bra att äta igår) fick mig att vilja spy.

Åh haha känner igen det så väl! Tjatade tre dagar om stuvande makaroner, åt det, sen fjärde dagen och sen dess kan jag inte knappt tänka på stuvade mackaroner,blääuu. .
  • Johanna135
    lussebulle25 skrev 2018-01-30 21:50:20 följande:

Idag gjorde vi vul på privat mottagning och vi fick se vår lilla baby med ett pickande litet hjärta :) jag var inte jätteorolig innan men man vet ju aldrig! Så det var såå skönt att se att allt stod rätt till. Imorgon är det inskrivning hos bm och jag är i v 10. Nu känns allt mer på riktigt när man har fått se sin lilla baby :) nu vågar vi köpa första lilla bodyn och njuta av graviditeten

Åh vad fint! Det pickande hjärtat är så lugnande. Jag ska få kika på mina bebisar igen på torsdag.
  • Johanna135

Hej igen allihopa, jag har inte skrivit här på evigheter. Såg att ni frågade mig lite saker när jag var här sist. Om vi har tvillingar i släkten och så. Och det har vi inte någon av oss. Men RUL visade på två sprattlande fina barn. Inte kollat kön. Jag är så nyfiken att jag dör men min sambo vill inte veta så jag får försöka hålla mig. Försökte kika på rul om jag såg något men det är klurigt. :) spännande! Skönt att höra att era RUL gick bra!!

• Johanna135
    Perpen skrev 2018-04-08 13:19:13 följande:

Tänkte hoppa in här också om det är ok. Är beräknad 31 juli men har gått över tiden vid båda mina tidigare graviditeter så jag gissar att det blir en liten augustibebis. :)

Välkommen! 
Svar på tråden Augustibarn 2018