Inlägg från: Johanna135 |Visa alla inlägg
  • Johanna135

Augustibarn 2018

Hoppar in här också :) Väntar mitt första barn, 20aug, Göteborg, 30 år. Hur funkar allt sånt här med föräldrapenning? När ska man ansöka om sånt? Jag har sagt upp mig och har nu pluggat sen i aug så vill veta hur liiite jag kommer få, någon som vet hur det funkar?

• Johanna135

[quote=78287649][quote-nick]Jmlwc skrev 2017-12-19 08:04:44 följande:[/quote-nick][/quote]

Samma som för mig :) skoj!

• Johanna135
    Jmlwc skrev 2017-12-17 08:07:47 följande:

Grattis!

Ring till försäkringskassan och fråga. Jag pluggar också men vid mina tidigare graviditeter har fp beräknats på min tidigare inkomst.

Jag hoppas på att det blir så för mig också :) Yes ringer dom.
  • Johanna135
    Vallmofröt skrev 2018-01-15 22:43:23 följande:

ja första ultraljudet pga att ja inte riktigt e helt säker när mensen va. Men blev framflyttat några dagar så går in i v 11 på onsdag redan. Va så fint. Det lilla hjärtat som ticka på så fint. Ja såg fötter ben o armar och fingrar. Och lilla plutten sprattla runt. Underbart och glädjetårar kom. Gjorde inte vul utan vanligt uppepå magen och det blev kanon fina bilder faktiskt

Åh jag ska på ultraljud precis i början av v11 om 6 dagar, sååå nervös och pepp!!! Rädd för att barnet inte skall leva? :(. Då kanske jag också får se armar och sånt!!!!!! Åh hoppas. Hoppas. Hoppas.
  • Johanna135

Vi var på ultraljud idag och fick reda på att det bor två små barn i mig! Haha. Så fantastiskt. Båda hjärtan slog och de sprattlade. Så bf 20aug blir nog lite tidigare.. Vi ska dit igen nästa vecka och få reda på om det är enäggstvillingar eller två. Hoppas på tvåäggstvillingar då det är lite mindre riskfyllt!!! Åh. Ni andra har alla.bara en bebis?

• Johanna135
    Jmlwc skrev 2018-01-22 06:44:46 följande:

Det tar sig! En fjärdedel avklarad:)

Samma för mig!! Hihi
  • Johanna135
    beso skrev 2018-01-22 23:04:13 följande: