Inlägg från: Svartakattenmjau |Visa alla inlägg
  • Svartakattenmjau

Augustibarn 2018

Jag har bf 10/8. 33 år och bor i Sthlm. Första graviditeten och jag är nervös, livrädd, lycklig, pirrig osv. Mår illa hela tiden och har sjukt ont i brösten. Kan inte sova på mage och att ens få duschstrålen på bröstvårtan gör jätteont! Ska testa denna natt att sova med en sport-bh på och se om det hjälper.

Hoppas att allt ska gå bra och längtar så till v 12 när jag har förstått att en kan börja slappna av. Vill skrika till hela världen att jag är gravid och lycklig, men det är bara min sambo och jag som vet än så länge :)

Pirr pirr pirr!!

• Svartakattenmjau
    Jmlwc skrev 2017-12-19 08:00:32 följande:

Jaa sov med en mjuk bh. Så mycket bättre????

Och välkommen och Grattis till er!

Vi ska också vänta till efter v 12. Dock tycker jag att det är svårt att hålla hemligt för våra barn...

Det förstår jag verkligen att det är! En blir ju helt påverkad, speciellt i början. Nu längtar jag mest att tiden ska gå för att kunna berätta för mina kollegor varför jag är så konstig (sitter och håller mig från att spy rakt ut på möten ibland) haha usch. Men ändå så glad :)
  • Svartakattenmjau

Väntar mitt första, bf runt 10/8. Men är så himla rädd för missfall. Har haft jätteont i brösten, men igår slutade de göra så ont. Har även mått illa sen igår em och under natten, mer än vad jag gjort tidigare. Blir så orolig att det är något fel. Det lilla i magen är redan så viktigt för oss och vi längtar så. Min sambo gav mig ett par söta mini- jultofflor som den lilla skulle kunna ha nästa jul, är rädd att det är jinxat nu :(

Känns det på något sätt om en håller på att få mf? Förstår om det är olika för alla såklart.

• Svartakattenmjau

Någon måste hjälpa mig att räkna ut!?? Fattar ingenting. Väntar mitt första barn. Den sista mensen kom 4/11, alltså 9 v+3 dagar sen. Men ändå vill appar få mig till v 10+3 eller v10+0. Hur kan det bli så? Var på tidigt ul nu men fattade inte vad bm sa och hon var inte heller speciellt pedagogisk eller trevlig ???? helt förvirrad nu!! Men ändå väldigt glad efter ha sett den lille saken i magen ?? Vill bara veta när v 12 är så jag kan sluta vara så himla orolig!

• Svartakattenmjau
    Saanny skrev 2018-01-11 18:28:36 följande:

Isavanna Skåne 36 år, fjärde barnet, BF ?

Emeloi Örebro, 31 år, andra barnet, BF 1/8

Saanny Lund, 30 år, första barnet, BF 8/8

Svartakattenmjau Stockholm

,33 år, första barnet, BF 10/8

Varmlanning Karlstadsområdet, 27 år, andra barnet, BF 16/8

Vallmofrö Gotland, 33år, tredje barnet, BF 16/8

Nela Lund, 28 år, andra barnet, BF 18/8

Solen2 Stockholm, 36år, första barnet, BF 20/8

Aamon Östergötland, 26 år, första barnet, BF 23/8

marran87 Stockholm 31år, andra barnet, BF 25/8

Emizz Helsingborgsområdet, 32 år, tredje barnet, BF 26/8

Emlan88 Karlskrona, 29 år, fjärde barnet, BF 30/8

Lussebulle25 Småland, 25 år, andra barnet, BF 31/8

• Svartakattenmjau

Jobbar på en gymnasieskola och idag kom det två elever och ville prata med mig. De såg på mig att jag är gravid! Jag visste inte vad jag skulle svara då jag inte berättat på jobbet än ???? jösses! Är i v 14, kanske borde berätta nu då eftersom det verkar synas?! Kan inte låta bli att fortfarande vara orolig att något ska hända, jättetråkigt!

Svar på tråden Augustibarn 2018