• anli00

Augustibarn 2018

Godmorgon, hoppar in här plussade igår och BF är 2/9 men är garanterad igångsättning efter första barnet så blir ett augustibarn denna gång känns helt verkligen än så länge, turbulent o jobbigt år men världens bästa avslut

• anli00
    marran87 skrev 2017-12-23 08:41:55 följande:

Godmorgon och grattis till er båda, vilken start på julen :) <3

Godmorgon och grattis själv! Verkligen bästa starten på julen och ett underbart 2018 att se fram emot!

Dock undrar jag vart detta illamående ska ta vägen då det var lite så jag ?upptäckte? att d nog va dags för ett test....den är inte nådig!
  • anli00
    marran87 skrev 2017-12-23 08:56:28 följande:

Tack snälla :) Ja det är verkligen ett fantastiskt år som väntas oss och vi får hålla tummarna på en sval sommar :)

Men hoppla! Redan.. huaa! Jag klarade mig lindrigt undan från illamåenade min förra graviditet så ska bli spännande och se nu. Har du med symtom? Jag förstod på tempkurvan att det var något på gång och att jsg vaknar hungrig redan vid 4-5 och i vanliga fall klarar jag mig utan frukost. Och växtvärk, massor <3

Är d andra barnet för dig? Hur va din förra?

Förra graviditeten hade jag typ inget illamående men nu vet jag inte vad som hänt, lite småillamående konstant...jobbig känsla men också ett tecken på att d ju är nåt där. Sen molvärken i magen....som såklart är ett gott tecken!

Redan 4-5?! Oj då blir d tidiga mornar för dig *hahaha*
  • anli00
    marran87 skrev 2017-12-23 10:49:50 följande:

Ja det är mitt andra barn, men min sambos första och min dotter är lite äldre så det känns som allting är helt nytt ändå :) Den graviditeten var superenkel! Minns att jag sa att "är det såhär att vara gravid kan jag vara det jämt"... kanske kommer få äta upp det nu.. haha :) 

Förstår verkligen att det är jobbigt men som du säger - det är ändå lite av en bekräftelse att något händer och det kan man stå ut med en stund iaf.. sen hoppas vi att du får betydligt lättare syntom :) 

Haha, hemskt tidiga! Försökt trotsa emot men det är helt omöjligt, men äter och somnar om ... pust :)

Ja, d kan nog va så till en början när alla hormoner stormar i kroppen....

Men vad mysigt för er o få en liten igen i huset! Hur gammal är storasyster? Vi har en pojke på 3 nu och han ?tjatar? om att ha en bebis i huset så det kan bli spännande det här!

Men även om d ?bara? är 3 år sen så känner man sig lite ny i allting...men dom säger ju att alla graviditeter är olika!
  • anli00
    marran87 skrev 2017-12-23 18:01:31 följande:

Ja, det ska verkligen bli mysigt. Som vi längtat efter pluset. Tajmingen kunde iofs kanske knappt blivit bättre då vi flyttar in i vårt nybyggda hus i början av året :) 

Storasyster blir snart 11år.  Men skrotet så söt som längtar efter en bebis :) 

Skönt o höra att inte bara jag är "nybörjare" :) Kanske missminner mig nu, och sitter bara med telefon, men vet din sambo? När berättar ni för andra? 

Åhh bästa tajmingen! Härligt med nytt hus lagom till allt.

Jag klarade inte av att hålla mig så han fick en förtidig julklapp nu i EM...skulle gett den imorn *hahaha*

Vi ska inte berätta än för de andra, dock måste jag ju såklart berätta för min bästa vän så det har jag gjort men de andra väntar vi med tills vi är mer säkra att det stannar!

Har ni sagt nåt till nån än?
  • anli00
    marran87 skrev 2017-12-23 18:20:11 följande:

Haha, jag förstår verkligen att det var svårt. Jag höll mig 12 timmar och det var ändå under arbetstid, och tyckte det var svårt! 

Men vilken start på en härlig julhelg för honom, och dig! :) 

Tror det är väldigt vanligt att man suger på karamellen själv en stund först. Jag har skvallrat för mina två närmsta vänner och min mamma, som sa "jaaag visste det!" och då har vi inte ens setts sedan jag plussade, men vi är väldigt nära. Men, några av våra vänner kommer antagligen förstå det väldigt snabbt på nyårsafton - jul och nyår är ändå lite klurigt att dölja något sånt här på.. hihi! :) Men jag, och min sambo känner oss ganska lugna och tänker att vi väntar ju en bebis, inte ett missfall. :)

Ja d lär nog inte dröja alltför länge förrän vi iallafall berättarförmåga närmsta familjen....vi har ett missfall bakom oss plus att sonen tog väldigt lång tid på sig innan han blev till o nu har vi kört utan skydd i nästan 2 år. Men såklart måste man tänka på att d faktiskt är en bebis i slutändan som kommer!

Här Kör vi alltid vita jular och nyår så det känns ändå väldigt lugnt tycker jag (som tur är). Men d skulle väl va att jag äter konstant för o hålla illamåendet i schack som är lite misstänksamt.

Sen igår sa min mamma att hon hade en känsla av att vi snart skulle komma o säga att vi ska ha barn så hon kanske känner på sig det också *hahaha*
  • anli00
    marran87 skrev 2017-12-23 21:02:24 följande:

Vilken resa ni gjort och gör! Jag hoppas verkligen ärtan vill stanna nu och göra er familj en smula större :)

Julen är inga konstigheter egentligen. Men nyår är fest, hemma hos oss med några kompisar - kommer bli knepigt.. haha :)

Haha mammor är verkligen inte så dumma! Hur kunde du hålla dig?! :)

Ja, undrar jag också...men sambon visste inget då så va nog därför d gick plus att jag fortfarande inte kan in riktigt att d faktiskt är sant *haha*

Tack för dom fina orden, d hoppas jag också att den gör! När ska ni berätta för storasyster förresten?
  • anli00
    marran87 skrev 2017-12-24 08:37:33 följande:

Åh, vi pratade om det där nu precis innan vi gick upp. Hon är på semester med sin pappa nu till 7/1 men vi är nog lite inne på prata med henne när hon kommer hem redan. Hon har varit lite med redan från början, vi har pratat om att vi längtar efter och vill ha en bebis i familjen. Hon frågar ibland om det kommit någon bebis i min mage än. Och min dotter är verkligen den som känner mig bäst och läser mig, pga en väldigt komplicerad förlossning och tiden därefter var väldigt märklig och gjorde bandet mellan oss lite vän starkt om man kan säga så. Men en annan sida i mig säger vänta.. dock känns det jätte taskigt att inte kunna berätta sedan om varför jag är ledsen om det händer något. Svårt! Hm. Hur tänker ni? Er son är ju inte så gammal än :)

Ja då är det klart, d förstår jag då om ni vill berätta för er henne ganska snart! Hon förstår ju mer och undrar ju såklart. Så det tycker jag nog att ni gör rätt i.

Vi tänkter väl lite att vi väntar tills vi varit på första ultraljudet och kan visa bebisen också så att han förstår det mer....
  • anli00
    marran87 skrev 2017-12-25 08:50:52 följande:

Så hade jag också valt att göra om man hade en som var lite mindre :) hur mår du än så länge?

Tycker ändå att jag mår bra...har illamående som molar konstant dagtid och lite molvärk men inget som stör jättemkt! Kan dock inte komma ihåg att illamåendet började så tidigt med sonen....Själv då?
Svar på tråden Augustibarn 2018