• emizz

Augustibarn 2018

Hej alla!!

Plussade tidigt förra veckan och superglad då förra graviditeten slutade i en kemisk...

Detta blir tredje barnet har en son på 9 år och en dotter på 6 år så detta ska bli jättemysigt. Bor nere i Skåne 

Mitt bekymmer är rädslan för missfall igen, så fort det värker och maler (vilket det gör från och till under hela dagarna) springer jag på toaletten för att titta :( svårt att slappna av och njuta.

BF är runt den 26/8-18

Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz
    Onewayticket skrev 2017-12-22 20:59:43 följande:

Vi är exakt lika långt gångna då! och jag bor också i skåne, så kul! :D

Hej bor också i Skåne men är en vecka efter er :) går in i vecka 6 på julafton :)
    Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz
    Nela skrev 2017-12-23 19:47:30 följande:

Vad kul! Vart bor du?

Utanför Helsingborg :)
    Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz
    apelsin skrev 2017-12-23 17:26:36 följande:

Hej! här hoppar jag in! har pussat för ca 1.5 veckor sedan. detta blir andra barnet om det går hela vägen. har en dotter på 2.5 ???? med henne kände jag knappt något illamående men denna gång har jag varit sängliggandes varje dag! får inte behålla något!???? någon annan som varit med om detta? är ju värre än magsjuka! någon som har tips på vad man kan äta/göra för att må bättre? just nu vet jag inte ens om jag orkar vara med under julfirandet imorgon då kroppen är helt orkeslös????

Stort grattis till plusset!!! Hoppas du slipper det där illamåendet snart! Fy bubblan lider med dig
    Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz
    apelsin skrev 2017-12-23 17:26:36 följande:

Hej! här hoppar jag in! har pussat för ca 1.5 veckor sedan. detta blir andra barnet om det går hela vägen. har en dotter på 2.5 ???? med henne kände jag knappt något illamående men denna gång har jag varit sängliggandes varje dag! får inte behålla något!???? någon annan som varit med om detta? är ju värre än magsjuka! någon som har tips på vad man kan äta/göra för att må bättre? just nu vet jag inte ens om jag orkar vara med under julfirandet imorgon då kroppen är helt orkeslös????

Stort grattis till plusset!!! Hoppas du slipper det där illamåendet snart! Fy bubblan lider med dig
    Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz
    Sissij79 skrev 2017-12-24 00:24:49 följande:

Hej!

Jag vill gärna hänga på här oxå!

Väntar mitt 5:e barn, har BF enligt sista mens 30/7 men inget av barnen har kommit innan BF så jag är helt säker på att denna oxå blir en augustibäbis. Är i V 9 nu och tiden sniglar sig fram tills v 12, har mått illa som tusan men tycker de senaste dagarna att det har blivit lite bättre, och då blir man ju nojig för det såklart... Tanken var inte fler barn i detta huset men så plötsligt blev vi sugna på en liten till!!

Hej :) grattis till plusset....åh va mysigt med 5:e bebisen vi önskar också en stor familj, väntar 3:e nu och hoppas det går vägen denna gången :)
    Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz
    Jansson4 skrev 2017-12-23 22:41:05 följande:

Fick missfall :(

:( beklagar så hemskt mycket
    Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz
    saijda skrev 2017-12-30 11:36:48 följande:

Hur mår ni alla? :)

Själv mår jag illa mycket, ömma svullna och känsliga bröst och magen växer (redan?!).

Men känslan över att bli mamma känns helt fantastiskt och underbart. Hoppas lilla hjärtat vill stanna kvar bara <3 vecka 6(5+1) idag <3

Hej går in i v 7 imorgon :D

humöret är kass, trött hela tiden och brösten ömmar hela tiden fast ser det som positiva tecken haha och hoppas på att pyret vill stanna denna gången men det bådar gott iallafall <3

Väntar tredje barnet med BF 26/8 <3

Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz
    saijda skrev 2017-12-30 12:52:09 följande:
    Åh vad mysigt! Då är du en vecka före i tiden från mig :D

Haha samma symtom här med pluss illamåendet från hell^^

Åh det hoppas jag med att ditt pyre gör, precis som mitt <3

Underbart ju! Jag väntar första barnet, känns obeskrivligt! <3

Vi får följas åt tycker jag :D
    Absolut!!! Det därmed illamående vet jag inte alltid om det beror på graviditeten eller min GBP jag gjort som kan få mig att må illa :/ men blir det bara ibland så det är skönt!
    Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz
    saijda skrev 2017-12-30 14:46:50 följande:
    Yey så mysigt! :D

Vad är gbp för något? (Om jag får fråga)

Jag har nästan konstant illamående :/ men vad gör man inte för att bära och skapa ett liv <3

det är Gastric bypass, har opererat mig mot fetma och krympt magsäcken...

Precis det är värt lite illamående

Ehliaz-09 Alice-11
Svar på tråden Augustibarn 2018