• Sissij79

Augustibarn 2018

Hej!

Jag vill gärna hänga på här oxå!

Väntar mitt 5:e barn, har BF enligt sista mens 30/7 men inget av barnen har kommit innan BF så jag är helt säker på att denna oxå blir en augustibäbis. Är i V 9 nu och tiden sniglar sig fram tills v 12, har mått illa som tusan men tycker de senaste dagarna att det har blivit lite bättre, och då blir man ju nojig för det såklart... Tanken var inte fler barn i detta huset men så plötsligt blev vi sugna på en liten till!!

• Sissij79

emizz skrev 2017-12-24 07:34:13 följande:

Hej :) grattis till plusset....åh va mysigt med 5:e bebisen vi önskar också en stor familj, väntar 3:e nu och hoppas det går vägen denna gången :)

Tack :)

Ja det är väl en lång väntan i början tycker det är svårt att helt slappna innan V 12!

Men jag läste här på FL att man skulle tänka på att man väntade barn inte missfall och så försöker jag tänka!

• Sissij79
    Jennsan81 skrev 2017-12-25 01:51:32 följande:

Hej hej. Plussade för nån vecka sedan och har bf 25/8 , Väntar nu nr 5. Har 4 grabbar i ålder 18, 14 , 9 och 1 Så hoppas lite på att det är en liten flicka denna gång! Bor i sthlm, är 36. <3

Grattis!!

Vad roligt med nr 5! Jag väntar oxå nr 5, har även jag 4 pojkar sedan tidigare 17,15,7 och 4 år. Känner mig lite annorlunda denna gången så det är kanske en liten flicka :) Är i v 10 nu och längtar efter Kub så man får reda på att allt är ok! Svårt att slappna av innan tycker jag, är ju även äldre nu 38 år min man är 40.
  • Sissij79
    Saanny skrev 2018-01-01 11:35:00 följande:

Jag har inte orkat läsa igenom alla sidor i tråden så detta kanske redan tagits upp... Men något jag tycker är väldigt jobbigt är detta med träning.

Innan jag började få symtom tränade jag 4-6 ggr i veckan utan problem. Sen kom illamåendet... kräker inte varje dag men känner av det konstant. Illamåendet suger så mycket energi ur mig att jag blir helt slut.. och den konstanta tröttheten. Förra veckan blev det 3 lite längre promenader.. thats it. Föregående veckor något yogapass och något pumppass.. det blir moment 22. Är för trött för att träna men blir tröttare av att inte träna..

Ni som har barn sen innan, har ni tränat genom hela graviditeten? Min målsättning är att återgå till träningen när illamåendet släpper. Gjorde ni det?

Kan kanske ge dig lite hopp, tränar mycket långdistans triathlon och väntar just nu mitt 5:e barn, mått tok illa nu i början och haft svårt att träna, så fort pulsen stigit en aningen har det känts som att jag behöver kräkas. Är just nu i V 11 och de senaste dagarna har det börjat vända!!

Kan träna nästan som vanligt utan att må dåligt!!

Så jag håller tummarna att det blir samma för dig!

Tränat mycket med alla barnen under graviditeten och det har funkat jättebra! Har hållt uppe den sista månaden då jag de andra ggr inte orkat träna då. :)
  • Sissij79

Vi ska göra KUB om två veckor, här erbjuds alla över 31 års ålder har jag för mig. Själv är jag 38 och börjar oroa mig för vad siffrorna ska visa! BM sa att man inte skulle förvänta sig mer än tre siffrigt med tanke på min ålder. Vi har inte pratat om hur vi ställer oss till ?dåliga? siffror hemma.

• Sissij79
    Let it Rain skrev 2018-01-07 17:14:02 följande:

Jag är lika gammal som du och ska göra både KUB och NIPT denna gång. Förra graviditeten (då var jag 36,5) fick jag jättefina siffror på KUB - 1:20 000 på trisomi 13 och 18 samt 1:4800 på DS. Så åldern säger verkligen inte allt! Din BM har fel!

Åh!!! Vad skönt att höra!! Blev så osäker när hon sa så! Tycker det ska bli så skönt när detta test är gjort, har inte satt upp någon egen gräns men tänker att det får vi väl tänka på om det skulle bli sämre siffror. Har ju läst om många som fått dåliga siffror men ändå friska barn!!
  • Sissij79

Varit på Kub idag och allt såg bra ut!! Fina siffror!! Är så lättad och det var så mysigt att se den lilla bäbisen. Blev framflyttad en v och har nu BF 25/7, men jag kan kanske hänga kvar i denna grupp ändå :)

Har inte berättat för någon direkt än, vi tänkte göra det till bäbisens syskon och våra familjer i nästa vecka. När tänkte ni berätta på jobbet??

• Sissij79
    3hjärtan skrev 2018-01-19 20:02:19 följande:

Grattis! Gjorde också kub i veckan med bra resultat. Fick bf 29/7. Men lär väl bli slutet av juli/blrjan av augusti

Jag ska berätta på jobbet när jag är v14+ så dom får en chans till att hitta vikarie. Eller ja till chefen iaf. Sen försöka vänta lite längre innan vi går ut med det. Kanske efter rul

Vad skönt för er! Grattis! Är ju lite nervöst innan man vet att allt är ok!

Har gått över tiden med två veckor på de två sista barnen så jag har inga förhoppningar om att denna kommer innan :)

Tänker oxå att det kan vara skönt att ha bäbisen i magen och kunna vara på stranden i sommar!
  • Sissij79

Jag gick in i v 15 igår och om det är till någon tröst för er så har tröttheten släppt jättemycket!!

Fortfarande trött efter jobbet och somnar tidigt på kvällen men inte i närheten av vad det var innan! Så håll ut det blir bättre :)

Svar på tråden Augustibarn 2018