• emeloi

Augustibarn 2018

Hej! Här har vi äntligen lyckats plussa efter att ha försökt i ett och ett halvt år. Det blir syskon till vår dotter född - 15.

Jag testade positivt 11/12 och vi är beräknade 1/8.

Jag och maken är båda i 30 +

Grattis till allihopa som fått pluss!

• emeloi

Jag är i v. 9+1 och har haft inskrivningssamtal.

Man svarar på frågor om hälsa och motion, nikotin och alkohol, mäter blodtryck, väger sig och kollar urinen efter äggviteämnen..

Fast det kan säkert variera lite mellan landstingen.. I Örebro erbjuds alla kub eller om man vill endast ett ultraljud för att fastställa graviditetslängd.

• emeloi
    lussebulle25 skrev 2017-12-29 19:11:54 följande:

Tack snälla ni för gratulationerna och svar på frågan!

Kan det vara så att på inskrivningen så kommer hon att boka in ett UL om 1-2 veckor? Vill så gärna se ett tickande hjärta snart.. Är ju lite nojig så här innan :) Vore skönt att bara få se om ett litet hjärta slår

Jag tror inte att man som rutin gör ett ul.. Du kommer nog ev få frågan om kub, den tiden får man boka själv och bm beställer proverna. Iallafall funkar det så i Örebro län.

Men om man vill göra ett ul bara för att se att det verkligen finns ett pyre därinne kan man ju alltid boka privat :)
  • emeloi

marran87 skrev 2018-01-10 11:26:05 följande:[/quote-nick]Kopiera senaste lista - skriv in dig själv och posta så har vi ju snart en hel lista :)

Isavanna Skåne 36 år bf? fjärde barnet

marran87 Stockholm 31år, BF 25/8, andra barnet

Emeloi Örebro, 31 år, andra barnet bf 1/8

• emeloi

Gick in i vecka 13 igår och det känns skönt att ha passerat värsta perioden utan blödningar. Och alla provsvar från inskrivningen såg kanon ut! Jag har tydligen så bra järnvärde att jag inte kommer behöva äta järntillskott på hela graviditeten :)

• emeloi
    varmlanning skrev 2018-03-23 21:02:56 följande:

Kölbröst. Autocorrect lever livet. Det är en ofarlig missbildning av bröstkorgen som främst drabbar män. Men tydligen har jag det. Fick reda på det när jag var gravid iom att det gjorde onaturligt ont att ha något som spände. Det är typ att bröstkorgen är lite assymetrisk och går ut i mitten mellan ens.. bröst. Jättesvårt att förklara xD

Jag har samma missbildning! Min dotter har fått den också.. Jag har aldrig hört nån annan ha det trots att det inte är unikt.. :)
  • emeloi
    varmlanning skrev 2018-03-24 07:04:35 följande:

Haha coolt! Hur stor är sannolikheten att två inne på familjeliv som hänger i gruppen för den snäva målgruppen augustibarn 2018 har det?! xD

Har du också haft problem under graviditeterna? Jag hade så ont i slutet av förra graviditeten att jag kände för att slita ur mig bröstkorgen med mina bara händer. xD

Jag har knölbröst i kombination med tekoppsbröst.. Så själva bröstbenet är utåtbuktande, men mellan brösten går det ner en djup grop.. Gör att urringningen ser mer tilltagen ut :) jag hade tack och lov inga problem alls, frågade bm om hon trodde jag skulle få ont, eller om barnet inte skulle få plats, men hon sa att barnet lägger sig där det får plats helt enkelt.. Och det gjorde hon, och allt gick bra :)
  • emeloi

Igår var vi på rul och allt såg så fint ut. Jag blev jätteförvånad när sköterskan sa att vi väntar en pojke! Jag var störtsäker på att det skulle vara en lillasyster! Men hjälp så glada vi är! Första pojken på min sida och troligtvis sista barnbarnet för mina föräldrar, så dom tyckte det var väldigt roligt med en liten pojk. :)

• emeloi
    Ce3po skrev 2018-06-14 17:36:46 följande:

Tjena!

Halmstad-bo i v.31 här! Beräknad 17/8, första barnet. Jobbar till 6/7 - haft foglossning sedan v.17 och varit sjukskriven 50% sedan slutet på april, så det ska bli skönt att få ta hand om sig själv lite innan det lilla livet kommer.

Hej! Vi har samma bf datum.. :) jag väntar mitt andra barn, en liten brorsa till dottern född 2015. Jag har också haft skitont av foglossning, sjukskriven sen maj och går på gravpenning på tisdag.. Skönt att det är färdigjobbat för ett tag nu. Hur känns det nu när vi närmar oss bf? Allt klart? :) vad skönt att du kan vara hemma ett tag innan bebisen kommer och vila upp dig.
  • emeloi
    Ce3po skrev 2018-06-15 13:08:23 följande:

Konstigt nog känner jag mig ganska lugn? Som förstföderska så har man ju ingen aning om vad som egentligen väntar, och lika bra det kanske? Har nästan allt klart, en liten tripp till Ikea sen så! Hur känns det för dig? :)

Jag hade precis samma inställning som du inför första barnet.. :) man ändå inte styra över hur det blir, lika bra att gilla läget och ställa in sig på det liksom :D jag känner mig superlugn inför andra förlossningen, jag är så inställd på att det kommer bli som förra gången, även om jag vet att det kan bli totalt annorlunda.. Men första gången gick så bra och vi fick en så fin upplevelse, ont som satan såklart, men så jäkla häftigt att känna kroppen gå på instinkt :)
Svar på tråden Augustibarn 2018