Inlägg från: Blackfrost |Visa alla inlägg
  • Blackfrost

Augustibarn 2018

Hej! Grattis till alla plus!

Jag fick plus 22/12. :) Idag 5+0 och BF just nu 29-30/8. Samma BF som jag hade på min tjej! Jag har två barn födda -10 och -12 så det blir förhoppningsvis liten sladdis. Båda barnen går ju i skolan när bebisen kommer. ;) Svårt att förstå!

Första symptom innan BIM var värsta hjärtklappning typ från och med befruktningen. Det har lugnat sig nu. Sen hade jag mensvärk BIM-1 som försvann på BIM. Och 4-5 dagar innan BIM blev jag extremt trött, somnade på soffan varje kväll. Nu är symptomen: trött, vaknar tidigt, drömmer massor, ont i brösten, små stickningar i livmoder och känner av med livmoder alla "stöt" (åker skidor nu och det känns obekvämt åka liften). Kissar jämt och blir plötsligt vrålhungrig! Och tandborstning har börjat ge kväljningar. Hoppas att slippa kräkas som jag gjorde med dottern...

• Blackfrost

Hej igen, igår dök illamåendet. Mådde så illa hela dagen, men kämpade igenom och åkte skidor med barnen... :) idag kom min familj hit för nyår och fick veta att min bror och hans fru väntar deras första barn! Dem ska få ett barn i juli! Blev jätteglad! Men visade nog inte ordentligt för hade så svårt att hålla mig så försökte vara neutral... Jag hoppas dem inte tror att jag är inte glad. :( Ska smyg berätta dem innan de åker. Vill inte avslöja till min mamma än (hon blir bara galen och kommer inte kunna ta det lugnt) och vill inte att våra barn får veta innan vi vet att allt är bra. Det är ju så stort för dem att hantera. Vet inte riktigt hur jag klarar smyga imorgon med att inte dricka...

Svar på tråden Augustibarn 2018