Inlägg från: Morpetös |Visa alla inlägg
  • Morpetös

Augustibarn 2018

Hej!

Hoppar in här också. Ett bra tag sedan jag var här.

Gravid efter ivf (4 ivf med ET, och 2 FET). Nu hoppas vi att ?Pricken? visar ett fint hjärta den 4/1 och att allt ska bli bra. Är konstant orolig och kommer nog inte bli lugn förrän bebisen ligger i min famn. Bf 180810.

Har en son på 14 år sedan tidigare och två missfall i bagaget (2006 tvillingar, 2011 troligtvis tvillingar var svårt att avgöra).

• Morpetös

Vi har varit öppna från start eftersom vår graviditet är ett resultat av ivf. Familj och närmaste kollegorna/cheferna(rektorerna) vet, eftersom jag mått ganska kasst under stimuleringsperioderna och när vi misslyckats tidigare. Jobbar som ensam specialpedagog mot 630 elever/130 lärare samt särskola, så stressen i vardagen är riktigt hög emellanåt.

En av skolsköterskorna på jobbet är barnmorska så det har varit/är skönt att kunna prata med henne om min oro.

• Morpetös

Jag försöker tänka positivt, men oron finns ju hela tiden. Så fort jag tänker på ?Pricken? (arbetsnamn då det var en liten vit prick vi såg efter insättningen) så tänker jag samtidigt att inte vara så glad för man vet aldrig. Vi gjorde VUL i 6+4 och fick inte se något hjärta. Nytt VUL på torsdag, kommer då vara i v 9 (8+5). Känner mig gravid (ömma bröst, TRÖTT, illamående och konstant kissnödig ...).

Vill hemskt gärna vara med i den hemliga gruppen på FB också.

Svar på tråden Augustibarn 2018