Inlägg från: Kattblomma84 |Visa alla inlägg
  • Kattblomma84

Augustibarn 2018

Hej alla augustimammor. Jag är i v 6 och följer gärna denna tråd. Det är härligt och spännande att få en knodd till....men. Jag har hitentills varit väldigt avslappnad och glad över min graviditet. Men de få jag berättat för säget till mig att jag inte bör ta ut något i förskott eftersom risken för missfall är överhängande innan månad tre. Jag är fullt medveten om att det är sant och att det är sagt med omtanke så jag inte ska bli besviken. Men det är ändå tråkigt att behöva tänka i de banorna. Känns synd att inte glädjas i stunden. Vad anser ni? Är det bäst att planera och njuta redan i vecka 6? Nyfilen om någon har en tanke om detta. Kram

• Kattblomma84
    Isavanna1 skrev 2018-01-01 18:15:07 följande:

Jag tänker att vi väntar väl barn och inte missfall? Njut och planera, det tänker jag!

Kram

Det är ju sant. Tack så mycket, du har helt rätt.
  • Kattblomma84
    saijda skrev 2018-01-01 18:22:29 följande:

Jag håller med @isavanna1 där.

Vi väntar ju barn, inte missfall. Så såklart att man ska njuta och glädjas av detta!

Och vill man handla saker redan nu, så gör man det. Och vill man inte så gör man inte det. Eller planera som bland annat jag gör ;)

Så länge det är ens helt och hållna eget val <3

Håller också med henne. Jag älskar att planera, men blev lite nedslagen av alla varningar. Känns bättre nu. Håller med det är såå kul att titta på kläder, vagn mm. Tusen tack
  • Kattblomma84
    Saanny skrev 2018-01-01 18:26:09 följande:

Grattis! Jag känner exakt samma! Men har ändå berättat för en del. Tänker att hade jag varit öppen med en olycka, och det inte skulle gå vägen hade jag lika gärna kunnat berätta den positiva nyeheten. Men jag har också svårt att slappna av. Räknar ner dagarna nu. Snart bara 2-3 veckor kvar till största faran är över. Hoppas tiden går snabbt!

Men som sagt tills du inte vet annat, du väntar ju barn inte missfall!

Jag håller tummar och tår. Vilken vecka är du i nu? Det är inte lätt att vara avslappnad. Det ironiska var att jag var tvärlugn innan andra påpekade riskerna för mig. Min sambo har till och med drömt mardrömmar om det. Nu peppar vi varandra och ser fram emot att träffa vår barnmorska på mvc. Tack för peppande ord, det kommer gå bra för oss båda.
  • Kattblomma84

[quote=78325952][quote-nick]marran87 skrev 2018-01-02 07:26:57 följande:[/quote-nick]Godmorgon! Grattis och välkommen hit! 

Men fy vilka tråkiga människor! Sådär säger man inte till någon som precis blivit gravid! Vi njuter hemma, vi pratar mycket och klart vi små planerar lite smått. Vi har delat med oss och vi kommer även berätta för dottern på 10 år i veckan. Är idag i v 6+2. [/quote

Jo jag kände lite så jag med. Lite onödigt att skapa oro där det inte finns. Vad kul, vi har också en dotter här hemma som blir 10 i sommar. Grattis till graviditeten. Då skiljer det bara 2 dagar mellan oss. Jag är på 6+4. Tack för peppande svar, det värmde. Tack

Svar på tråden Augustibarn 2018