• beso

Augustibarn 2018

Hej alla! Grattis till era graviditeter! :)

Jag har tre barn sen tidigare. Haft 8tidiga missfall i ca v 5/6. Nu är jag gravid igen i v 7 tror jag. Kanske stannar det kvar denna gång då det gått längre tid.

Imorgon ska jag på tidigt vul och är såklart jättenervös. Kännt lite mensvärk idag snarare än växtnäring tycker jag. Samt att yrsel och illamående är bara ca 5% av vad det var igår.. Så blir orolig! :(

Någon annan som varit med om att illamåendet kommit o gått?

Kram från mig/oss ;)

• beso
    marran87 skrev 2018-01-03 06:08:19 följande:

Tack och grattis själv!! :) 

Åh, håller verkligen tummarna att lillen vill stanna nu och att allting går bra idag och att det ser bra ut. 

Är det ens någon skillnad på mensvärk och växtvärken? :) Jag tror alla gånger det är växtvärk du känner! Mitt illamående är absolut inte regelbundet eller vad man ska säga, ena dagen är jag så hungrig och mår illa direkt när jag vaknar, andra dagen kan det gå 1-2 timmar innan jag ens anar lite hunger, men inget illamående. 

Halloj! Godmorgon! :) Va skönt o höra att illamåendet kan variera. Jag inbillar mig att växtvärk känns lite mer molande för mig. Nu gör det lite mer ont..som ett sår typ..kanske inbillar mig. Ska göra vul idag..får se om det lever..kanske kommer blodet när som helst..får vänta o se! :( Vore skönt om magen hade ett litet fönster så man kunde titta in o kolla allt va ok med bebis! ;)
  • beso

Hallo tjejer! :)

Nu har jag varit på ett första tidigt ultraljud. Vanligt o inte vul konstigt nog! Hinnsäcken va 9mm beräknades vara i v 5+någonting. Alltså gravvecka 6. Det var för tidigt att se något foster ännu. Tror ni dom hade sett mer på ett vul? Kanske hade även dateringen blivit annorlunda? Vad tror ni?

Hade mf förra månaden så har ingen aning om äl!

Började få väldans växtverk igår o va övertygad om att börja blöda. Men än så länge har det gått bra! En dag i taget..en timme i taget..orolig! Kram

• beso
    marran87 skrev 2018-01-04 06:04:39 följande:

Vad jag förstått när jag läst och surfar runt lite här och där, verkar som det vanliga just nu är att man helst gör ett vanligt UL och bara tar till VUL om man absolut inte ser någonting. När fick du ny tid? :) 

Jaha hade jag ingen aning om! Va ju lite skönt o slippa dra ner byxorna iaf! ;) Jag fick ny tid den 15e Jan tror jag. Alltså om ca 1 1/2v så då borde jag vara i v8 vilket jag förstått är optimalt för att kunna se fostret o hjärtrörelser o datera. Om bebben hänger kvar så länge..så blir det spännande o se om fostret stämmer i storlek för deras nuvarande datering av hinnsäcken. Dom får mer än gärna putta datumet en bra bit framåt eller bakåt då nuvarande datum ligger i riskzonen för att kunna vara 2olika paapaas. .! :/
  • beso
    3hjärtan skrev 2018-01-04 08:39:10 följande:

Har du inget fast förhållande?

Min sambo o jag kämpade få barn. Fick flera mf. Men han stöttade inte bra alls vid mfallen o lämnade mig ensam med barnen varje dag när jag visste bebben var död o väntade på den skulle blöda ut o jag hade ont o mådde jättedåligt. Han frågade i pricip aldrig om vad som hände i min kropp när jag misstänkte mf var på gång genom avtagande graviditetsymptom och blödning m.m Kände mig så otroligt ensam o sviken! Vi gjorde Slut och 4v senare visade det sig att jag var gravid igen efter bara ett oskyddat med honom 1dec. Va inte vad jag önskade alls! :( Men välkommet såklart o jag är så orolig för mf. Förjävligt att gå igenom detta ensam! Är nu över en v sen jag berättade för honom men han har inte hört av sig en enda gång o frågat om det lever eller om jag e sjuk som han vet jag blir eller erbjudit sin hjälp! :(
  • beso

Jo ev min syster..men hon jobbar heltid o bor långt borta. Vet hon kommer bli tokig om jag berättar o säga jag ska göra abort då jag är ensam..så jag vågar inte berätta förens jag är gången så långt att jag är lite mer säker på att inte få mf. Min bästa vän bor oxå långt borta o har tre barn o jobbar heltid. Har även andra vänner som inte e lika nära mig men som ev kommer kunna hjälpa lite. Ska nog gå bra! Ev kommer kanske pappan hjälpa till när han förstår att bebis inte kommer trilla ut! En dag i taget..hua!

• beso
    Jmlwc skrev 2018-01-05 16:01:32 följande:

Hej

Är i v8 och mår också illa konstant. Blev lite bättre med tabletterna jag fått. Jag har 3 barn att ta hand så visst är det kämpigt men så värt det i slutändan. :)

Vad fick du för tabletter? Jag blir oxå jätteillamående o har tre barn. E ensam med två av dom o har ingen man. Vet inte hur det här ska gå. Är troligtvis i v 7..så snart sätter nog illamåendet igång på allvar. Försöker muta min dotter byta i kattlådan..går sådär..! ;)
  • beso
    Johanna135 skrev 2018-01-22 22:43:26 följande:

Vi var på ultraljud idag och fick reda på att det bor två små barn i mig! Haha. Så fantastiskt. Båda hjärtan slog och de sprattlade. Så bf 20aug blir nog lite tidigare.. Vi ska dit igen nästa vecka och få reda på om det är enäggstvillingar eller två. Hoppas på tvåäggstvillingar då det är lite mindre riskfyllt!!! Åh. Ni andra har alla.bara en bebis?

Wow! Grattis! :) :)
  • beso

Hej! Är bara i v9. Har bf 1sept men mina bebisar brukar komma lite tidigare! ;) Har en fråga till er som gått lite längre än mig gällande den helt förlamande tröttheten jag haft sen v7. När brukar den gå över eller bli bättre iaf?

• beso
    Johanna135 skrev 2018-01-22 23:29:59 följande:

Mitt värsta illamående har gått över idag. :) Går in i v 11 nu. Kunde äta vad jag ville till lunch nästan !:) Jag är inte så trött men har förmånen att få sova 9h per natt...

Åh va skönt för dig! :) En riktigt bra dag alltså på många sätt! :) Läste att hcg är som högst i v 9 o sen sjunker. Att v 9 ofta e riktigt jobbig för många.. Suck! Mitt värsta illamående brukar lugna sig i v 15 men är mkt lindrigare den här gången tack o lov. Tröttheten är dock handikappade.
Svar på tråden Augustibarn 2018