beso skrev 2018-01-29 15:43:06 följande:
Hej alla! :) Två frågor. Någon som varit med om att må sämre från v 9/10? Jag är ff lika trött men illamåendet kommer oftare. Hjälper ju inte att äta ens! :/ Står ut iaf! Vet det kan va värre..
Sen undrar jag om den extrema tröttheten som gör mig typ sängliggande kan bero på järnbrist redan i 10?
Ska till min gyn om två dagar och kanske be om järnprov då? Kan man även få lågt blodtryck så här tidigt? :0
Som jag förstått det så är illamåendet väldigt varierande beroende på vem man pratar om, vissa klarar sig helt utan, vissa får kämpa med det graviditeten ut och det kan även komma och gå.. Det är nog väldigt svårt att säga exakt vilka veckor man kommer må illa och man får nog tyvärr uppleva det själv :( jag tipsar verkligen om att ha salta kex på nattduksbordet!! Direkt när jag vaknar (innan jag känner av om jag mår illa eller inte) så knaprar jag i mig några tuc-kex. Upplever att jag har mycket enklare för att få i mig frukosten efter det! Jag som alltid slarvat med maten förut, kanske åt en gång om dagen, har nu vänt om helt och börjat äta ?hela tiden?. Såklart så är det induviduellt men jag tror att det underlättar att hela tiden har något i magen att bearbeta! Ett litet tips bara även om jag vet att man absolut inte är sugen på något och det känns jobbigt..