• LisaKMB

Augustibarn 2018

Hej! Jag hoppar in här om det är okej. Grattis till er alla som väntar augusti-bebisar! Jag är gravid med mitt tredje barn, bf 23/8. Har en 4,5-åring och en snart 2-åring här hemma. Har haft ett missfall (v 8) och är därför försiktigt hoppfull denna gång. Ska göra UL den 24/1 och om allt ser bra ut så kan äntligen glädjas ordentligt. Hoppas på att få följa er alla på er resa!

• LisaKMB
    Nela skrev 2018-01-15 07:55:40 följande:

Hej och välkommen! Vi har också UL 24/1 :)

Vad spännande! Håller tummarna för att allt ser okej ut för oss båda.
  • LisaKMB
    saijda skrev 2018-01-19 16:01:13 följande:

Var och gjorde VUL idag. Konstaterat missfall :(

Så kommer tyvärr lämna den här tråden..

Men lycka till ni alla och håller tummarna hårt för att det går bra för er <3

Så himla tråkigt! Tillåt dig att sörja så mycket som behövs och gå vidare när du är redo. Kram
  • LisaKMB

Idag har jag fått se en liten sprattlande böna på UL. Vilken lättnad då jag i princip är symtomfri och börjat oroa mig. Mina två tidigare graviditeter har visserligen varit extremt enkla och utan krämpor. Kanske blir så även denna gång. Bf ändrades en dag så 23/8 gäller nu.

• LisaKMB
    beso skrev 2018-01-24 16:12:58 följande:

Nämen va kul! :) Sprattel oxå hihi! Grattis! I vilken v kan man se dom röra sig? Jag ska dit 31a o e då i v 9+3! :)

Jag är i vecka 9+5 idag och den rörde sig för fullt. Så det kan säkert även du se nästa vecka!
  • LisaKMB
    Saanny skrev 2018-01-29 18:53:57 följande:

Jag har ju som sagt varit orolig tidigare då mina symtom avtog så tidigt i gaviditeten. Var på vul förra veckan (v12+1) och såg en frisk och pigg bebis, tydligt på skärmen. Så är lugnare nu. Nu har magen dessutom börjat synas tydligt så det bidrar ju till att det känns verkligt.

Men nu till saken! Jag hade en tes om att huruvida man är känslig för hormoner allmänt eller ej påverkar hur man mår i graviditeten. Detta lyfte jag med min gyn som sa att man inte kunde veta säkert men att det absolut kunde stämma. På mig stämmer det, jag har aldrig reagerat på hormoner. Har testat massa p-piller och p-ring utan att få en enda biverkning. Fick inte ens biverkningar av preparaten jag fick för att stimulera ägglossning då jag hade oregelbunden. Jag mådde illa och kräktes till och från i 3 veckor, va trött och hade ont i huvudet. Sen mådde jag bra. Min gyn trodde det kunde hänga samman.

Stämmer tesen på er? Ni som mår dåligt av hormoner, har ni även tuffa graviditeter med illamående osv?

Jag tror absolut på din tes. Har faktiskt tänkt detsamma. Det stämmer i alla fall på mig. Har aldrig påverkats av p-piller eller haft problem med pms. Har mått jättebra båda mina tidigare graviditeter med bara några enstaka dagars illamående (har en dotter och en son så ingen skillnad beroende på kön). Mår bra även denna gång, även om jag känt av något mer illamående än tidigare. Tröttheten som de flesta verkar lida av har jag heller aldrig upplevt någon av graviditeterna. Kul att du också tänkt på detta!
  • LisaKMB
    Norisen skrev 2018-01-29 18:53:28 följande:

Jag slutade med koffein för jag helt enkelt är rädd för ett missfall.. Jag kanske är överdriven nu men tänker på det stackars lilla hjärtat som ska behöva bearbeta all koffein? Eller är jag helt överdriven nu?

Jag minns att jag slutade dricka kaffe i början av min första graviditet för att jag var orolig precis som du. Med tvåan och nu trean har jag fortsatt som vanligt med 2-3 koppar om dagen. Är inte orolig nu men en ska ju såklart göra det som känns bäst för en själv.
  • LisaKMB
    beso skrev 2018-02-07 17:50:14 följande:

10+3

Nu har jag flera gånger känt svagt svagt fladder där livmodern är. Påminner om svaga fosterrörelser. Tänker att det kan vara tarmarna men där brukar det aldrig bubbla på mig..får se om det blir starkare kommande vecka! Är det inbillning så är det mysig inbillning iaf! ;D

Jag har känt detsamma några gånger men tänkt att det är för tidigt. Är i vecka 11+5 idag. Hur tidigt kan en känna rörelser egentligen?Med mina andra två barn har jag verkligen inte känt så här tidigt. Möjligtvis vecka 15 om jag inte minns fel. Vad har ni andra för erfarenheter?
Svar på tråden Augustibarn 2018