Saanny skrev 2018-01-29 18:53:57 följande:
Jag har ju som sagt varit orolig tidigare då mina symtom avtog så tidigt i gaviditeten. Var på vul förra veckan (v12+1) och såg en frisk och pigg bebis, tydligt på skärmen. Så är lugnare nu. Nu har magen dessutom börjat synas tydligt så det bidrar ju till att det känns verkligt.
Men nu till saken! Jag hade en tes om att huruvida man är känslig för hormoner allmänt eller ej påverkar hur man mår i graviditeten. Detta lyfte jag med min gyn som sa att man inte kunde veta säkert men att det absolut kunde stämma. På mig stämmer det, jag har aldrig reagerat på hormoner. Har testat massa p-piller och p-ring utan att få en enda biverkning. Fick inte ens biverkningar av preparaten jag fick för att stimulera ägglossning då jag hade oregelbunden. Jag mådde illa och kräktes till och från i 3 veckor, va trött och hade ont i huvudet. Sen mådde jag bra. Min gyn trodde det kunde hänga samman.
Stämmer tesen på er? Ni som mår dåligt av hormoner, har ni även tuffa graviditeter med illamående osv?
Jag tror absolut på din tes. Har faktiskt tänkt detsamma. Det stämmer i alla fall på mig. Har aldrig påverkats av p-piller eller haft problem med pms. Har mått jättebra båda mina tidigare graviditeter med bara några enstaka dagars illamående (har en dotter och en son så ingen skillnad beroende på kön). Mår bra även denna gång, även om jag känt av något mer illamående än tidigare. Tröttheten som de flesta verkar lida av har jag heller aldrig upplevt någon av graviditeterna. Kul att du också tänkt på detta!