Inlägg från: varmlanning |Visa alla inlägg
  • varmlanning

Augustibarn 2018

Jag passar på att hoppa in i gruppen. Är i v 9 nu och fick reda på detta 23 dec. Är lite nere då jag inte riktigt planerat att bli på smällen samt mår fruktansvärt illa. Går inte ens att jämföra med förra graviditeten.

Någon mer som mår illa dygnet runt? xD

Min son är 1 år och 3 mån och guuud vad det tär på krafterna att ha en liten att ta hand om när man mår såhär.????

• varmlanning

Ni som äter lergigan comp. Vilka tider på dygnet tar ni. Jag är lärare och börjar jobba nu på måndag efter uppehåll. Så osäker på om effekten kommer hålla i hela jobbdagen. Jag måste nästan ta en direkt när jag går upp 0520 men det är så jäkla tidigt. När skulle ni ta nästa tablett?

• varmlanning

Isavanna Skåne 36 år bf? fjärde barnet 

marran87 Stockholm 31år, BF 25/8, andra barnet 

Emeloi Örebro, 31 år, andra barnet bf 1/8

Emlan88 Karlskrona, 29 år, fjärde barnet bf 30/8

Solen2 Stockholm, 36år, första barnet BF 20/8

Lussebulle25 Småland, 25 år, andra barnet BF 31/8

Varmlanning Karlstadsområdet, 27 år, andra barnet BF 16/8

• varmlanning
    Saanny skrev 2018-01-29 18:53:57 följande:

Jag har ju som sagt varit orolig tidigare då mina symtom avtog så tidigt i gaviditeten. Var på vul förra veckan (v12+1) och såg en frisk och pigg bebis, tydligt på skärmen. Så är lugnare nu. Nu har magen dessutom börjat synas tydligt så det bidrar ju till att det känns verkligt.

Men nu till saken! Jag hade en tes om att huruvida man är känslig för hormoner allmänt eller ej påverkar hur man mår i graviditeten. Detta lyfte jag med min gyn som sa att man inte kunde veta säkert men att det absolut kunde stämma. På mig stämmer det, jag har aldrig reagerat på hormoner. Har testat massa p-piller och p-ring utan att få en enda biverkning. Fick inte ens biverkningar av preparaten jag fick för att stimulera ägglossning då jag hade oregelbunden. Jag mådde illa och kräktes till och från i 3 veckor, va trött och hade ont i huvudet. Sen mådde jag bra. Min gyn trodde det kunde hänga samman.

Stämmer tesen på er? Ni som mår dåligt av hormoner, har ni även tuffa graviditeter med illamående osv?

Jag vet inte om det kan stämma. Jag mådde relativt bra förra graviditeten. Hade några kvällar hit och dit då jag mådde lite illa. Men inte så att jag spydde eller tappade livsgnistan. Nu däremot, med barn nummer 2 i magen, så mår jag så obeskrivligt illa attjag knappt ser något ljus i tunneln. Mår illa konstant från att jag vaknar till att jag somnar trots mediciner. Spyr emellanåt och har allmän sjukdomskänsla och trötthet. Jag tror att alla graviditeter kan vara olika. Sen finns de såklart de som inte reagerar på en enda graviditet och sen de som reagerar dåligt på alla. Det kanske har att göra med vad det är för liten krabat därinne och vad den kräver x)
  • varmlanning
    Saanny skrev 2018-01-29 19:02:22 följande:

Usch fy för att må så!! Klarar du hormoner allmänt bra? Jag funderar mycket så tycker det är kul att se samband mellan mående. Det är väldigt intressant hur det kan skilja så mycket från graviditet till graviditet? När är du beräknad? Hoppas att det vänder snart för dig!

Jag har inte ätit hormoner på säkert 10 år så kommer knappt ihåg. Men jag slutade med det för att jag ökade i vikt för mycket och fick fler finnar. Men inte så att jag "mådde illa" av det. Jag är beräknad till 16 augusti så måtte tiden gå fort x)
  • varmlanning

Jag tror att det inte riktigt finns några belägg för varför vissa mår dåligt av graviditeter. Det varierar så från graviditet till graviditet. Jag sa innan att jag mådde bra under förra och väldigt dåligt denna graviditet. P-piller påverkar mig men i övrigt är jag nog tålig mot hormoner. Jag har aldrig pms eller känsloutbrott över saker. Inte heller under någon av graviditeterna (håller tummarna att det fortsätter så xD). Förra graviditeten påverkades jag nästan tvärt om av hormonerna. Jag kunde ha hysteriska skrattanfall som slutade med att jag knappt kunde andas.

Att bli gravid är helt enkelt att gambla. Har man tur vinner man måendelotteriet och har man otur förlorar man x)

Har ni andra fått några cravings än? Förra gången åt jag feferoni direkt ur stora burkar, oliver och säkert 3-4 apelsiner om dagen. Denna gång är jag hittils inte sugen på en endaste sak. Inget får det att vattnas i munnen :O

• varmlanning
    Vallmofröt skrev 2018-01-30 21:06:55 följande:

Inga direkta cravins här. Mer än att ja kan inte äta nån mat alls om ja inte e sugen på de. Då tar det lixom stopp.. mår illa från o till. Har jätte svårt att få i mig kokta grönsaker..

Exakt så känner jag med. Min sambo fattar inte. Idag förstod han inte varför jag inte åt matlådan från igår utan istället ställde mig och lagade ny mat. Bara tanken på köttbullar och potatis (som gick bra att äta igår) fick mig att vilja spy.
  • varmlanning
    Kenthsdotter skrev 2018-02-01 21:18:02 följande:

Så skönt att höra att man inte är ensam! Börjar bli smått tokig på detta, blir ju så långa dagar och känns som man aldrig sover ut ordentligt.. borde man ta upp detta med barnmorskan? Min första graviditet och blir lite orolig att man utsätter sig för stress av sömnlöshet.. :/

Den riktiga stressen kommer sen när bebis är ute. Har man otur får man ett litet kolikbarn. Första bebistiden kunde jag snitta 5 timmar sömn på 3 dygn. Haha skämt å sido. Det finns säkert en vettig anledning till att vi sover dåligt. Det ligger i naturen att vara på sin vakt kanske? :O
  • varmlanning
    Kaprifola skrev 2018-03-19 19:30:30 följande:

Vad längesen någon skrev. Vi har vart på ultraljud och fick bf 5 augusti istället för 16 augusti. Ganska stor skillnad. Hoppade fram 2 veckor nästan.. jag hade dock på känn att det var längre gånget än vad dom trodde efter senaste mens..

Bebis rörde sig massor på rul, men jag visste det var en livlig en där inne, har känt väldigt mycket ett par veckor nu. Halva tiden har gått. Känns som om det går fort!

Oj vilken skillnad i datum! Skönt att då bli framåtflyttad dock så man får två "gratisveckor" i graviditeten xD

Jag tror att de flesta gått över till någon grupp på fb.

Själv blev jag på kub flyttad från 16e till 23e. Ska på rul på fredag och se vem som gömmer sig därinne. :)
  • varmlanning

Jag var på Rul idag. Min son kommer få en lillasyster och jag blev så glad! Trodde aldrig att jag skulle få en liten flicka :D nu håller jag tummarna bara för att allt ska gå bra xD

Känner inte ni andra också att det känns som att man inte kommer få se sin bebis på en evighet trots att det bara är ca 20 veckor kvar?! XD

• varmlanning
    e.l.s skrev 2018-03-23 11:11:07 följande:

Ni som har Behövt köpa ny bh då brösten blivit för stora har ni köpt en amnings bh direkt?

Förra graviditeten köpte jag nya direkt väldigt tidigt i graviditeten. Jag har något som kallas knölbröst så jag hade extremt ont i revbenen när jag väntade mim pöjk därför kunde jag inte ha något som spände. Så jag körde på kappahl mjuka amningsbhar och de funkade även efter graviditeten i samma storlek.
  • varmlanning
    3hjärtan skrev 2018-03-23 20:33:49 följande:

Vad är knölbröst?

Kölbröst. Autocorrect lever livet. Det är en ofarlig missbildning av bröstkorgen som främst drabbar män. Men tydligen har jag det. Fick reda på det när jag var gravid iom att det gjorde onaturligt ont att ha något som spände. Det är typ att bröstkorgen är lite assymetrisk och går ut i mitten mellan ens.. bröst. Jättesvårt att förklara xD
  • varmlanning
    emeloi skrev 2018-03-24 05:25:29 följande:

Jag har samma missbildning! Min dotter har fått den också.. Jag har aldrig hört nån annan ha det trots att det inte är unikt.. :)

Haha coolt! Hur stor är sannolikheten att två inne på familjeliv som hänger i gruppen för den snäva målgruppen augustibarn 2018 har det?! xD

Har du också haft problem under graviditeterna? Jag hade så ont i slutet av förra graviditeten att jag kände för att slita ur mig bröstkorgen med mina bara händer. xD
Svar på tråden Augustibarn 2018