Augustibarn 2018
Nu är kub-testet bokat! 9/2 på Mamma Mia i Sthlm. :)
Lite knöligt att åka så långt. Men testet görs inte i Västerås just nu...
Hur gammal är du?
Nu är kub-testet bokat! 9/2 på Mamma Mia i Sthlm. :)
Lite knöligt att åka så långt. Men testet görs inte i Västerås just nu...
Vi var på ultraljud idag och fick reda på att det bor två små barn i mig! Haha. Så fantastiskt. Båda hjärtan slog och de sprattlade. Så bf 20aug blir nog lite tidigare.. Vi ska dit igen nästa vecka och få reda på om det är enäggstvillingar eller två. Hoppas på tvåäggstvillingar då det är lite mindre riskfyllt!!! Åh. Ni andra har alla.bara en bebis?
Omg! Min bm höll med om att magen såg stor ut för att vara i v 11. Hon sa att vi skulle förbereda oss på att det kan vara tvillingar!
Fick samtal av barnmorskan nu på morgonen, blir insatt på Levaxin under graviditeten pga höga TSH-värden. Det förklarar ju varför jag mått som jag mått nu, deprimerad, trött, frusen och har gått upp mycket i vikt senaste tiden. Har isolerat mig helt o hållet senaste tiden och inte kunnat hänga med i skolan alls (läser till sjuksköterska), så jag ska träffa läkaren idag för att kolla möjligheter till sjukskrivning, misstänkte först att jag drabbats av nån typ av utmattningsyndrom. Frågan är om han vill sjukskriva mig nu då..
Är det någon annan som är insatt/har varit insatt på Levaxin?
Jag har satt 2.5 som mitt maxvärde. Ligger alltid som icke gravid på 2.0. Låg på 2.7 när tröttheten tilltog.
Jag har inte heller gjort KUB, så börjar nu bli riktigt nervös inför RUL. Tänk om hjärtat inte slår, eller om dom ser stora fel.... Ska iväg på torsdag nästa vecka.
Känner inget heller, går in i vecka 18 den här veckan med första barnet så de kanske inte är så konstigt iofs men blir ju lite nervös. Försöker att inte tänka så mkt på allt sånt utan bara ta dag för dag tills RUL.
Nu börjar den stora nedräkningen, på torsdag ska vi göra RUL. Vi har inte gjort något KUB test så jag börjar bli riktigt nervös. tänk om de ser något fel.
Känner inga fosterrörelser än, längtar så tills dess så man kan få bekräftelse på att den lilla där inne lever....