• Solen2

Augustibarn 2018

Jmlwc skrev 2018-01-02 09:53:49 följande:

Det går sakta men säkert framåt...

@Jmlwc Vi är på exakt samma dag!
  • Solen2

Isavanna Skåne 36 år bf? fjärde barnet

marran87 Stockholm 31år, BF 25/8, andra barnet

Emeloi Örebro, 31 år, andra barnet bf 1/8

Emlan88 Karlskrona, 29 år, fjärde barnet bf 30/8

Solen2 Stockholm, 36år, första barnet BF 20/8

• Solen2

Var på vul idag och såg ett pickande hjärta. Vul så tidigt pga att det är en ivf-graviditet. Är i V8+2.

• Solen2
    varmlanning skrev 2018-01-30 19:32:10 följande:

Jag tror att det inte riktigt finns några belägg för varför vissa mår dåligt av graviditeter. Det varierar så från graviditet till graviditet. Jag sa innan att jag mådde bra under förra och väldigt dåligt denna graviditet. P-piller påverkar mig men i övrigt är jag nog tålig mot hormoner. Jag har aldrig pms eller känsloutbrott över saker. Inte heller under någon av graviditeterna (håller tummarna att det fortsätter så xD). Förra graviditeten påverkades jag nästan tvärt om av hormonerna. Jag kunde ha hysteriska skrattanfall som slutade med att jag knappt kunde andas.

Att bli gravid är helt enkelt att gambla. Har man tur vinner man måendelotteriet och har man otur förlorar man x)

Har ni andra fått några cravings än? Förra gången åt jag feferoni direkt ur stora burkar, oliver och säkert 3-4 apelsiner om dagen. Denna gång är jag hittils inte sugen på en endaste sak. Inget får det att vattnas i munnen :O

Älskar kallt vatten och kalla drycker. Riktigt isande kallt ska det vara. Är också sugen på nyponsoppa.
  • Solen2

Var på KUB idag (v12+0) och fick se en livlig krabat. Vi fick även låg sannolikhet, det bästa resultatet som man kunde få 1:20000. Det känns skönt.

• Solen2

Väntar på RUL nästa vecka. Känner hur det fladdrar i magen. Annars så är det bra.

• Solen2
    Isathe skrev 2018-03-23 14:08:17 följande:

Nu börjar den stora nedräkningen, på torsdag ska vi göra RUL. Vi har inte gjort något KUB test så jag börjar bli riktigt nervös. tänk om de ser något fel.

Känner inga fosterrörelser än, längtar så tills dess så man kan få bekräftelse på att den lilla där inne lever....

Ska också på RUL på torsdag, så spännande! Men så klart lite oroligt också. Vi har gjort kub och där såg man inget ovanligt, vid den tidpunkten. Men RUL är ju en större koll/genomgång.
  • Solen2

Jobbar 1 månad till, men trivs bra på jobbet då vi har en bra ac där så man får kroppstemperaturen på normal nivå. Värre på vägen till och från jobbet och när man kommer hem. Försöker svalka ner hemmet när tempen ute börjar gå ned.

Idag hämtade vi barnvagnen, så fin!

• Solen2

Det går bra. Tiden rullar på snabbt. Ska bara jobba två veckor till innan semester. Börjar dock känna av att man blir större och tyngre. Har börjar knäppa i ena knät bla.

Svar på tråden Augustibarn 2018