Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

Augustibarn 2018

På tal om trötthet. Jag gick och la mig 9 i går kväll och vaknade inte förrän 8 i morse, ja förutom två kissepauser. Idag ska jag städa ut julen tänkte jag och ikväll får vi middagsgäster. Hur ser dagen ut för er andra?

• Isavanna1
    Jmlwc skrev 2018-01-06 11:15:22 följande:
    Alltså jag kan inte somna om efter jag kissat på natten. Brukar vakna vid 2-3 sen är jag kanske vaken till 7. Bara vrider och vänder. Astrött på dagarna istället. Kul när vardagen börjar nästa vecka...
    Jag vaknar alltid på natten, även innan jag var gravid så jag är liksom van. Men jag håller med dig om att det är skit jobbigt.
  • Isavanna1
    Nela skrev 2018-01-06 11:17:59 följande:
    Vi fick också sovmorgon idag, välbehövligt efter första dagarnas jobb varav en 11-timmarsdag... Vi ska på kalas i eftermiddag och försöka ta en lugn kväll tillsammans ikväll. Mitt mående har försämrats ytterligare lite och det är värst på morgnar och kvällar. På jobbet har jag sovit en stund varje lunch och preppat skrivbordet med nötter, frukt, majskakor och tunna smoothies. Hoppas det blir bättre efter v 12!
    Ja hoppas jag med. Skönt med en lugn kväll, mitt jobb är ingen höjdare. Jag är glad om jag får sitta på mina raster. Annars står jag eller springer runt hela tiden.
  • Isavanna1
    Vallmofröt skrev 2018-01-06 12:52:29 följande:
    Jag la mig halv 9 igår kväll o vakna 20 i 10 i morse.. o så kisspaus på morgonen vid 5 tiden. Men somnade om. Så trött hela hela tiden..
    Ja hade jag fått hade jag legat i soffan eller sängen hela dagen men det går ju liksom inte, haha en hel familj som vill ha mat och grejer, ett stall fullt med djur och allt annat som man måste göra.
  • Isavanna1
    Vallmofröt skrev 2018-01-06 14:04:45 följande:
    Min familj e duktiga på sovmornar när vi e lediga. Barnen sover också gärna länge på mornarna. Ja idag blev de en tripp till staden för lite handel till kvällsmat o lite annat framöver.
    Vad skönt med sovmorgon. Min yngsta är inte mycket för det även om det är bättre än innan. Jag fick ut julen i alla fall, skönt är det!
  • Isavanna1
    Vallmofröt skrev 2018-01-06 18:09:03 följande:
    Skönt det.. man ska orka plocka bort den med. Brukar va rätt tidig med att plocka bort,har inte orkat just nu.. enormt trött. Kanske borde va dags att påbörja järntabletter kanske.. eller tröttheten e väl pga själva graviditeten. Skulle ja lägga mig ner nu,då hade ja somnat
    Så jobbigt, jag hoppas slippa järntabletter in i det längsta, jag mår så himla kasst i magen av dem.
  • Isavanna1
    marran87 skrev 2018-01-06 19:01:02 följande:

Vi pratar för fullt här hemma om KUB-testet...

Hos oss ingår det i basprogramet, jag är 31 år och vi är helt delade!

Hur tänker ni kring det?

Jag är 36 nu och vi kommer göra det. Jag tycker det känns dumt att inte göra det när det erbjuds. Hur vi ställer oss till resultatet vet jag däremot inte än.
  • Isavanna1
    Jmlwc skrev 2018-01-06 22:38:43 följande:
    Vi ska också göra KUB. Hade gärna gjort NIPT men är så dyrt!
    Som jag förstått det här så erbjuds man kub, och om det visar något så får man nipt osv. Men bara om det visar förhöjd risk
  • Isavanna1
    Jmlwc skrev 2018-01-06 23:11:14 följande:
    Jo men man kan göra nipt privat. Här kostar baspaketet 4500kr.
    Aha har så dålig koll, men shit vilket pris.
  • Isavanna1
    Saanny skrev 2018-01-07 10:50:26 följande:

Jag är i slutet av vecka 10 nu. (9+5), och känner under de senaste dagarna hur symtomen börjat klicåbga av, känner endast lite molvärk då och då, samt lite lite ömma bröst. Jag blir ju såklart orolig för mådde så sjukt illa för någon vecka sedan. Känner någon av er andra hur symtomen börjar Klinga av nu?? Eller har ni någon erfarenhet av detta under era tidigare graviditeter? Känner mig inte så gravid. Mer än att jag verkligen inte är sugen på viss mat. Tröttheten har också börjat släppa. Är bubbligare i magen också.

Och något helt annat.. har någon av er gjort en konisering? Va inte orolig för detta innan, men min mamma skrämde upp mig.

Konisering är det det man gör när man har cellförändringar?
Svar på tråden Augustibarn 2018