Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

Augustibarn 2018

Saanny skrev 2018-01-07 10:52:07 följande:
    Jag ville absolut inte ha reda på könet först. Jobbar på förskola och är väldigt anti att placera barn i fack pga kön så ville ha öppet sinne. Men nu har alla börjat snacka så mkt och min sambo vill ha reda på könet innan så det lutar nog åt att vi tar reda på könet när man kan.

Ni då?
    Jag vill absolut veta. Inte för att det spelar roll utanför att det blir enklare att handla. Jag vet man kan ha alla färger till alla och så men jag gillar att kunna ha koll.
  • Isavanna1
    Sissij79 skrev 2018-01-07 15:09:40 följande:

Vi ska göra KUB om två veckor, här erbjuds alla över 31 års ålder har jag för mig. Själv är jag 38 och börjar oroa mig för vad siffrorna ska visa! BM sa att man inte skulle förvänta sig mer än tre siffrigt med tanke på min ålder. Vi har inte pratat om hur vi ställer oss till ?dåliga? siffror hemma.

Vet inte heller hur vi ställer oss. Men något slutgiltigt beslut tänker vi inte ta förrän sista steget är gjort, vilket det nu blir...
  • Isavanna1
    saijda skrev 2018-01-07 15:16:10 följande:
    Håller med dig Isavanna1. Det är av samma anledning för mig, planeringsmänniska som man är ;) olidig väntan till flytt nu sedan kan man äntligen börja småhandla lite ^^
    Ja jag vill så gärna kunna börja småhandla men jag vågar inte.
  • Isavanna1
    Saanny skrev 2018-01-07 17:49:48 följande:
    Ja, hade ganska stora cellförändringar för 2 år sen så fick göra en konisering. Då tar man bort den bit av livmodertappen som är drabbade av cellförändringarna. Ska be barnmorskan mäta längden jag har kvar i god tid så jag kan vidta åtgärder om det behövs.
    Det gjorde jag också för nåt år sen. Hade ingen aning om att det kunde påverka...
  • Isavanna1
    Jmlwc skrev 2018-01-07 19:56:31 följande:

Någon mer än jag som inte kan dricka mjölk längre? Det smakar/luktar verkligen kossa :) :) :)

Jag är mjölk allergiker, hahaaha så jag dricker det ju inte
  • Isavanna1

Nu är det snart tisdag och jag väntar med ångest och glädje efter vul/ul. Äntligen nån bekräftelse på att det är bra eller dåligt.

• Isavanna1
    Lmj83 skrev 2018-01-07 21:48:43 följande:

Hej!

Kul att få följa fler som beräknar att föda i Augusti.

Jag är i vecka 9 och födseln är beräknad till 18 augusti. Är otroligt trött och frusen. Detta är mitt första barn, min man har 2 barn sen tidigare.

Grattis och välkommen!
    Vad roligt med ytterligare en bebis i gruppen.
  • Isavanna1
    mkess skrev 2018-01-08 10:43:47 följande:
    Ja, blir lite extra spännande när förlossningen närmar sig hoppas jag! :D Vi har redan två tjejer så är dock lite fundersam över hur jag skulle reagera om det kommer ut en kille, vad gör man med en sån liksom, haha?! Har ni någon känsla av vilket kön det blir?
    Vi har fyra tjejer hemma så vi är helt övertygade om en tjej till.
  • Isavanna1
    Saanny skrev 2018-01-08 17:45:47 följande:
    Jag är övertygad om att det är en tjej jag väntar! Alla andra tror också det. Utom sambons bror som VET att det är en kille...
    Vi "VET" att det är en flicka, vi funderar till och med bara på flicknamn, shit så chockade vi kommer bli om dem säger pojke, haha
  • Isavanna1

Var nyss på vul. Läkaren kunde inte direkt se något, han kunde se gulesäcken och ett litet foster men av storleken att döma skulle jag vara i v 6. Så ny tid den 23:e men jag tror inte mycket på det tyvärr, det känns mer troligt att fostret är dött.

Svar på tråden Augustibarn 2018