• marran87

Augustibarn 2018

Hoppas du kryar på dig snabbt! 

Hur har ni det med nattsömnen? 
    Jag behöver gå upp och kissa 1-2 gånger per natt, ibland ännu fler. Man blir ju lite knasig :) Och framför allt för att vår ena kattunge tror att det är morgon vaaarje gång jag går upp. Sen har jag börjat drömma massor! Just nu är det inte jätte söta drömmar - drömmer en del att jag får missfall. 

• marran87
    Nela skrev 2018-01-17 09:50:22 följande:
    Jag drömde massa otäcka mardrömmar mellan typ v 5-8 kanske? Men de har avtagit nu. Sover mellan 20-21 till 6.30, oftast med en kissepaus. Sover rätt bra just nu måste jag säga, men vaknar ofta och på morgonen är det med tung kropp, tyngdkänsla i magen och yrsel/molande illamående innan jag kommit igång för dagen.
    Vad skönt att dom avtagit! Jag hoppas mina också tänker göra det, eller iaf ta en paus. När jag väntade min dotter drömde jag hela graviditeten, som om nattsömnen inte blir störd som det är :) Hoppas ditt illamående upphör snart! 
  • marran87
    Johanna135 skrev 2018-01-22 22:43:26 följande:

Vi var på ultraljud idag och fick reda på att det bor två små barn i mig! Haha. Så fantastiskt. Båda hjärtan slog och de sprattlade. Så bf 20aug blir nog lite tidigare.. Vi ska dit igen nästa vecka och få reda på om det är enäggstvillingar eller två. Hoppas på tvåäggstvillingar då det är lite mindre riskfyllt!!! Åh. Ni andra har alla.bara en bebis?

Häftigt och lite läskigt - kan jag tro! :) Men verkligen stort grattis! Har ni misstänkt någonting? Har du haft symtom * 2? :) Sägs ju vara rätt vanligt att man mår illa deluxe och sådär. 
  • marran87

Är det någon som vet hur det gått för Isavanna? Hoppas jag inte missminner mig på namnet.

• marran87
    beso skrev 2018-01-24 19:23:51 följande:

Tyvärr fick hon missfall..! :(

Jag är med så långt att det var misstänkt missfall eller att hon inte var lila lång gången som hon trott och missat uppdatering efter hennes UL igår. Hua! Stackars! Tänker på dom!
  • marran87
    mkess skrev 2018-01-26 10:06:29 följande:

Jag mår också jätteilla fortfarande, kan inte äta middag längre för mitt illamående är värst då, fattar inte hur illamåendet kan eskalera i v13 när man ju ska börja må bättre. :(

Visst känns sånt oschysst? :) Kommer ihåg från min förre graviditet - där började mitt illamående i vecka 14. Lagom sådär att jag trodde jag klarat mig :)
  • marran87

Det är en sak jag inte riktigt blir klok på - påläggs-skinka.. 

Sån färdigpackad äter vi snudd på aldrig hemma, så det är utesluten helt. Men, rökt skinka som köpt över disk i charken? Hur är det med den? Hur gör ni?

• marran87
    varmlanning skrev 2018-01-30 19:32:10 följande:

Jag tror att det inte riktigt finns några belägg för varför vissa mår dåligt av graviditeter. Det varierar så från graviditet till graviditet. Jag sa innan att jag mådde bra under förra och väldigt dåligt denna graviditet. P-piller påverkar mig men i övrigt är jag nog tålig mot hormoner. Jag har aldrig pms eller känsloutbrott över saker. Inte heller under någon av graviditeterna (håller tummarna att det fortsätter så xD). Förra graviditeten påverkades jag nästan tvärt om av hormonerna. Jag kunde ha hysteriska skrattanfall som slutade med att jag knappt kunde andas.

Att bli gravid är helt enkelt att gambla. Har man tur vinner man måendelotteriet och har man otur förlorar man x)

Har ni andra fått några cravings än? Förra gången åt jag feferoni direkt ur stora burkar, oliver och säkert 3-4 apelsiner om dagen. Denna gång är jag hittils inte sugen på en endaste sak. Inget får det att vattnas i munnen :O

Jag har verkligen inga cravings, men däremot avsmak för jätte mycket saker. Minns inte att jag hade något speciellt cravings förra graviditeten heller :)
  • marran87

Jag sover också dåligt! Sover oroligt, vaknar mycket, drömmer massor och behöver kissa några gånger per natt.

• marran87

Jag lämnade blodprovet i måndags och har ultraljudet om två veckor så kommer få svaret på ultraljudet :) Jag tror man måste ha lämnat blodprovet senast en vecka innan ultraljudet för att det ska hinna bli klart.

• marran87
    Nela skrev 2018-02-01 17:49:06 följande:

Kub idag såg jättebra ut, livlig bebis och 1:8300 i siffror. NU kan vi slappna av och njuta (trots kräksjukan här hemma...)

Åh så härligt! :) måste vara så himla skönt!
  • marran87
    beso skrev 2018-02-05 08:17:47 följande:

Usch tjejer. Trodde jag skulle vara gladare inför ul idag 9.30 men e bara livrädd för dåliga nyheter. Efter 8mf i rad innan denna graviditet undrar jag om det ens är möjligt att bebisen kan vara frisk. Idag 10+1 (v11). Vill inte gå ensam men har ingen som kan följa med. Tänk på mig o håll tummarna snälla! Kram :(

Håller tummarna! <3
Svar på tråden Augustibarn 2018