Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

Augustibarn 2018

marran87 skrev 2018-01-10 09:10:12 följande:

Det är väl en en toppen ide! Om vi får ihop kanske TS kan göra ett tillägg i starten så den alltid finns? 

marran87 - Stockholm 31 år, BF 25/8, andra barnet

Isavanna Skåne 36 år bf? fjärde barnet
  • Isavanna1
    Solen2 skrev 2018-01-11 10:27:14 följande:

Var på vul idag och såg ett pickande hjärta. Vul så tidigt pga att det är en ivf-graviditet. Är i V8+2.

Åh grattis vad roligt!
  • Isavanna1

Hjälp vad tjatig jag är nu, men jag pendlar lite mellan hopp och förtvivlan...

Ju mer jag googlar och läser ju värre blir det. Läkaren mätte fostret till ca 6 mm. Men kunde inte se något hjärta, ca V6 sa han.

Jag har för mig att vid någon av mina andra graviditeter så har jag sett hjärtat slå i v6.

Jag har läst på flera ställen här på fl samma sak... det känns inte så positivt.

Sen betyder maskinens ålder också roll för hur bra den är...

Jag blöder ingenting har inte gjort, men jag har mensvärk mycket och ofta. Ibland tycker jag symptomen är borta och andra dagar är dem där. Vad tror ni?

• Isavanna1

Hjälp vad tjatig jag är nu, men jag pendlar lite mellan hopp och förtvivlan...

Ju mer jag googlar och läser ju värre blir det. Läkaren mätte fostret till ca 6 mm. Men kunde inte se något hjärta, ca V6 sa han.

Jag har för mig att vid någon av mina andra graviditeter så har jag sett hjärtat slå i v6.

Jag har läst på flera ställen här på fl samma sak... det känns inte så positivt.

Sen betyder maskinens ålder också roll för hur bra den är...

Jag blöder ingenting har inte gjort, men jag har mensvärk mycket och ofta. Ibland tycker jag symptomen är borta och andra dagar är dem där. Vad tror ni?

• Isavanna1
    Saanny skrev 2018-01-11 18:11:52 följande:
    Usch,.. håller alla tummar. Vilken vecka hade du beräknat själv att du var i? Och hur mår du nu? Har du kvar symtomen? Förlåt om jag kanske ställer samma frågor som någon annan för har inte varit inne på ett tag och läser ikapp..
    Jag mår lite olika, idag har varit okej, väldigt mycket värk och framåt eftermiddagen jätte trött. I går mådde jag riktigt riktigt dåligt. Illamående, yr och dåsig. Brösten är lite ömma men inte som innan... Jag gissade 7-8 så det är kanske inte helt fel med v6. Fråga så mycket du vill det är ju en massa att läsa ikapp.
  • Isavanna1
    Saanny skrev 2018-01-11 18:34:50 följande:
    Ingen fara! Jag är sjukt öppen! Jag fick aldrig tillbaka min mens efter p-piller, gick i flera år utan. Var på massa undersökningar och de hittade aldrig något fel. Jag fick massa olika typer av tabletter som funkade för stunden men min mens kom bara en gång efter varje sen inte mer. Antagligen va det klassisk amnore till följd av överträning och för lite kroppsfett, har alltid haft normalt BMI, fast det spelar ju ingen roll om ens fetthalt i kroppen är alldeles för lågt.

Efter alla turer var det dags att börja på hormonsprutor, allt var klart, kursen hade jag gått osv. Då ville bara min läkare ha klartecken att min killes spermier va ok, då staten går in och tar kostnaden för dessa asdyra sprutor. Men då kom nästa smäll. Han hade mycket färre friska spermier av rätt form än man skulle och hormonbehandlingen blev stoppad och vi fick remiss till Ivf. Men som man säger, det räcker ju att en spermie hamnar rätt, då spelar det ju ingen roll om andra är kassa. Haha

Jag har lagt ut sååå mycket pengar på mina behandlingar. Det som till sist fick igång min mens igen var ett naturläkemedel.. har fått kinesisk akupunktur också..men det trodde inte min läkare på.. tji fick han!
    Men oj, vilken historia. Då är det verkligen ett litet mirakel ju.
  • Isavanna1
    Jmlwc skrev 2018-01-12 10:48:17 följande:

Nu är kub-testet bokat! 9/2 på Mamma Mia i Sthlm. :)

Lite knöligt att åka så långt. Men testet görs inte i Västerås just nu...

Vad spännande! Lite tråkigt att åka långt men skönt att du kan göra det.
  • Isavanna1
    Nela skrev 2018-01-12 16:01:19 följande:

Vi ska göra kub-ultraljud 24 januari. Längtar som en tok men är såklart orolig över om där ens är nåt inne Pendlar lite mellan oroskänslor och ?det är kört? till lyckorus och bebistankar. Har kämpat på hela veckan på jobb men idag strejkade kroppen och jag fick faktiskt gå hem. Har en ömmande, svullen och illamående kropp och lite ledsentankar, så det var skönt att få komma hem och sova ett par timmar och bli servad med hämtlunch av mannen innan vi hämtade hem storebror och tog en tidig helg. Trevlig helg på er nu hörrni, och var rädda om er!

Åh jag känner precis likadant. Känner mig så obekväm i min kropp, mer ledsen än glad. Jag har ljugit på jobb hela veckan och sagt att jag känner mig lite kass och nog ska få influensa... Vi har fruktansvärt mycket att göra nu och jag har ju tagit ledigt för läkarbesök, träffa bm och snart nytt läkarbesök. Och nästa vecka är det utvecklingssamtal på dagis. Förutom att pendla mellan lite glad och ledsen och må dåligt så gnager samvetet över att inte orka prestera 100% på jobb. 
  • Isavanna1

Jag har precis kommit hem från ett träningspass, ska bara äta lite sen ska jag gå ut och ta stallet, städa huset och sen blir det nog en varm dusch och en bra bok. Min man är iväg idag så det är bara jag och dem två stora barnen. Idag ör det okej för mig, lite trött och mår lite illa men inget jätte jobbigt.

• Isavanna1
    emizz skrev 2018-01-13 12:59:42 följande:

Haha gnällde i veckan att jag inte mått så illa på ett tag och vart orolig, det fick jag för idag herregud vad dåligt jag mått nu på morgonen!!! Ska göra ett tidigt ultraljud ( viabilitet) på fredag och jag och väldigt nervös, det va där vi upptäckte mitt missfall i augusti månad.

Fler än jag som tycker tiden går fruktansvärt sakta? Ha en fin helg

Ja!!! Tiden går så otroligt långsamt... Vet inte hur jag ska "överleva" fram tills den 23:e.
    Håller tummarna för att du får se en liten pigg och glad varelse på fredag.
  • Isavanna1
    emizz skrev 2018-01-13 15:34:42 följande:
    Har du också ett bokat ul den 23:e? Tack men med tanke på mina symtom vore det konstigt om jag inte såg ett litet pickande hjärta <3 Olidligt att vänta haha vill bara berätta för alla runt mig att jag är gravid men är lite försiktig med det, svårt att dölja sitt mående bara.
    Jag ska bara göra ett nytt vul för att se hur långt jag är/om det lever... 
    Skönt att du känner så! Då är allt säkert precis som det ska. 
  • Isavanna1
    marran87 skrev 2018-01-13 18:53:58 följande:

Jag är bara i vecka 8 men min mage är sig totalt olik och att få igen byxorna är en lögn.. dock kör jag hårsnodd och tänker göra en stund.. fått något knäppide att jag vägrar/vågar inte köpa något barnrelaterat innan första ultraljudet.

Vissa av min byxor spänner verkligen i midjan men det är ju bara mina stackars tarmar. Kan man Niska svullnaden? Jag dricker mycket vatten och äter bra med fiber...
  • Isavanna1
    marran87 skrev 2018-01-13 19:17:18 följande:
    Precis, det är bara tarmar och hormoner här också än ju. Och därför vägrar jag ännu mer mammakläder även om jag längtar! :) Jag tvivlar! Jag dricker också mycket och försöka röra på mig lite grann varje dag.. men inte sjutton hjälper det inte :)
    Så vi får helt enkelt bara härda ut? GråterSkrattande
  • Isavanna1
    emizz skrev 2018-01-13 23:17:08 följande:
    Håller tummarna för dig :) kram
    Tack! 23:e känns lååångt borta just nu. Men vi håller alla tummar hemma för att det ska gå bra.
  • Isavanna1
    LisaKMB skrev 2018-01-14 21:15:20 följande:

Hej! Jag hoppar in här om det är okej. Grattis till er alla som väntar augusti-bebisar! Jag är gravid med mitt tredje barn, bf 23/8. Har en 4,5-åring och en snart 2-åring här hemma. Har haft ett missfall (v 8) och är därför försiktigt hoppfull denna gång. Ska göra UL den 24/1 och om allt ser bra ut så kan äntligen glädjas ordentligt. Hoppas på att få följa er alla på er resa!

Grattis!
  • Isavanna1
    Ped ansvar skrev 2018-01-14 21:38:46 följande:

Hej!

Hoppar in här jag också :)

Snart 29 år, gift, bor i Sthlm och väntar barn nr 2 (makens trea). Våran son blev 1 år i november, vi hade MF i samband med hans kalas :(

Hann inte få mens efter innan jag blev gravid igen. Vi var på privat tidigt UL förra veckan, hjärtat slår så fint och vi blev då beräknade till 30/8, v.7+2 idag.

Grattis vad roligt!
  • Isavanna1

Jag har tänkt en hel del, eftersom jag inte vet om jag faktiskt är gravid så känner jag att jag pausar lite här i gruppen.

Jag kommer läsa vad ni skriver och glädjas med er alla. Men det känns lite som att luras från min sida att vara med här. Skulle allt vara okej så dyker jag kanske upp igen om det är okej?

Kramar till er alla!

• Isavanna1
    Vallmofröt skrev 2018-01-15 09:51:30 följande:

Idag ska jag på vul.. sambon e sjuk så han kan inte följa med .. så himla typiskt

Lucka till idag! När är det dags?
Svar på tråden Augustibarn 2018