Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

Augustibarn 2018

Svartakattenmjau skrev 2017-12-26 10:09:16 följande:

Väntar mitt första, bf runt 10/8. Men är så himla rädd för missfall. Har haft jätteont i brösten, men igår slutade de göra så ont. Har även mått illa sen igår em och under natten, mer än vad jag gjort tidigare. Blir så orolig att det är något fel. Det lilla i magen är redan så viktigt för oss och vi längtar så. Min sambo gav mig ett par söta mini- jultofflor som den lilla skulle kunna ha nästa jul, är rädd att det är jinxat nu :(

Känns det på något sätt om en håller på att få mf? Förstår om det är olika för alla såklart.

Illamående är ju ett bra tecken! Sen kan brösten kännas mindre ett par dagar för att sen öka igen.
  • 3hjärtan
    Jmlwc skrev 2017-12-28 16:01:38 följande:

Hej

Ska få tabletter mot mitt illamående imorgon. Har legat i över en vecka nu med konstant illamående utan att kräkas. Jag har dock aptit så äter så ofta det går...

Är det någon här som har erfarenhet av primperan? Har bara haft lergigan innan.

Bara tagit primperan innan den sena aborten men illamående försvann helt !!
  • 3hjärtan
    lussebulle25 skrev 2017-12-29 11:14:25 följande:

Hej på er!

Jag och min sambo, båda 25 år, har en 4-åring sen innan och bestämde oss nu att vi vill ha ett syskon :) Tog ut spiralen 28/11, hade ÄL 11/12 och BIM 25/12.

Plussade på BIM, så nu är vi överlyckliga! 

Är idag i vecka 5 (4+6), går alltså in i vecka 6 imorgon :)

Har tid hos mvc torsdag nästa vecka, 4/1.

Någon som vet vad som händer då? Förutom massa snack om vad man inte får äta dricka, släktsjukdommar osv :) Kommer hon göra ett vaginalt UL?

(Förra gravidteten upptäckes efter flera veckor så har aldrig varit medveten om graviditet såhär tidigt) 

Grattis till plusset!

Har också inskrivning nästa vecka fast 3/1.

Vul är inget som brukar göras. Jag kommer ta blodprov för kub iaf. Annars e det väl bara vanligt samtal
  • 3hjärtan
    marran87 skrev 2018-01-03 08:29:15 följande:

Är det någon här inne som gått upp något i vikt redan, hur mycket? 

Tyvärr redan gått upp 3 kg fast jag kräks flera ggr per dag.
  • 3hjärtan
    marran87 skrev 2018-01-03 09:30:11 följande:

Men hua, din stackare vad du måste må dåligt :( Väldigt oschysst att gå upp i vikt och kräkas.. Jag har också gått upp, ställde mig på vågen igår och trodde inte det var sant! +3kg här med. Hur långt gången är du? Jag är på 6+3

Vägde mig imorse och var visst + 2,3kg nu så hade tappat 0.7 kg sen jag vägde mig sist.

Men blir mkt småätning av skorpor, smörgårsrån och Proviva drycker och sånt går jag lätt upp av.

Går in i v11 (10+0) idag.
  • 3hjärtan
    marran87 skrev 2018-01-03 10:04:17 följande:

Ja visst sjutton småäter man mer - stackars både mage och tänder! 

Jag har hållt mig till periodisk fasta väldigt länge så det här är ju en chock för min kropp, egentligen inte märkligt att den reagerar. Men, lugn nu säger jag! :) 

Härligt att vara så nära v12 och allt vad det innebär! :)

Ja magen mår inge bra. Tänderna har jag väl snart hål i varenda tand. Går upp på natten å äter för mår så illa när jag vaknar. Kan ej borsta tänderna då för då kräks jag.

Går det ej vägen denna gång så blir det inga fler för oss. Orkar ej stå ut med mera utan resultat. Så nu vill jag bara passera v12 och glra kub. Sen längta till rul
  • 3hjärtan
    marran87 skrev 2018-01-03 10:38:48 följande:

Men jösses, din stackare! Du har verkligen fått symtom delux! 

Jag håller verkligen, verkligen tummarna för er! Snart där.. <3 Har ni tid inbokad för kub? 

Minns jag tokigt - ni har haft en ganska kämpig resa va? En del missfall, eller blandar jag ihop nu. 

Remiss för kub skickas iväg idag när jag är på inskrivning. Så hoppas det blir i v12+.

Förra hösten gjorde jag en sen abort pga kromosomfel som upptäcktes på kub. Sen blödde jag 3 mån så blev en skrapning sen blödde 3 v till. Så flera mån försvann av blödning. Sen tog det sig på 3-4e försöket men blev mf i juli. Sen tog det sig på 2a försöket som blev mf sep. Sen tog det sig igen på 2a försöket och här är vi idag med blandade känslor.
Svar på tråden Augustibarn 2018