• marran87

Augustibarn 2018

anli00 skrev 2017-12-24 01:24:20 följande:

Ja, undrar jag också...men sambon visste inget då så va nog därför d gick plus att jag fortfarande inte kan in riktigt att d faktiskt är sant *haha*

Tack för dom fina orden, d hoppas jag också att den gör! När ska ni berätta för storasyster förresten?

Åh, vi pratade om det där nu precis innan vi gick upp. Hon är på semester med sin pappa nu till 7/1 men vi är nog lite inne på prata med henne när hon kommer hem redan. Hon har varit lite med redan från början, vi har pratat om att vi längtar efter och vill ha en bebis i familjen. Hon frågar ibland om det kommit någon bebis i min mage än. Och min dotter är verkligen den som känner mig bäst och läser mig, pga en väldigt komplicerad förlossning och tiden därefter var väldigt märklig och gjorde bandet mellan oss lite vän starkt om man kan säga så. Men en annan sida i mig säger vänta.. dock känns det jätte taskigt att inte kunna berätta sedan om varför jag är ledsen om det händer något. Svårt! Hm. Hur tänker ni? Er son är ju inte så gammal än :)
  • marran87
    Jansson4 skrev 2017-12-23 22:41:05 följande:

Fick missfall :(

Åhnej :( jag beklagar! Skickar lite kramar, omtanke & styrka!
  • marran87
    Sissij79 skrev 2017-12-24 09:35:57 följande:

emizz skrev 2017-12-24 07:34:13 följande:

Hej :) grattis till plusset....åh va mysigt med 5:e bebisen vi önskar också en stor familj, väntar 3:e nu och hoppas det går vägen denna gången :)

Tack :)

Ja det är väl en lång väntan i början tycker det är svårt att helt slappna innan V 12!

Men jag läste här på FL att man skulle tänka på att man väntade barn inte missfall och så försöker jag tänka!

Jag tycker dom sista orden är så himla kloka, dom har vi tagit till oss här hemma och det känns väldigt skönt. 
  • marran87
    anli00 skrev 2017-12-24 19:20:08 följande:

Ja då är det klart, d förstår jag då om ni vill berätta för er henne ganska snart! Hon förstår ju mer och undrar ju såklart. Så det tycker jag nog att ni gör rätt i.

Vi tänkter väl lite att vi väntar tills vi varit på första ultraljudet och kan visa bebisen också så att han förstår det mer....

Så hade jag också valt att göra om man hade en som var lite mindre :) hur mår du än så länge?
  • marran87
    3hjärtan skrev 2017-12-25 09:38:50 följande:

Vi har större barn men väljer att berätta vid rul. Så vi vet att det går bra. Gick ej vägen sist. Då slapp barnen bli lidande att syskonet ej skulle födas.

Det finns många olika alternativ att göra det på. Min dotter läser mig som en öppen bok och jag vill inte ljuga. Jag anser inte att hon blir lidande om det skulle hända någonting, jag tycker det är viktigt att lära sig hantera alla former av känslor och speciellt någonting som rör hela familjen lika mycket. 
  • marran87
    3hjärtan skrev 2017-12-25 09:38:50 följande:

Vi har större barn men väljer att berätta vid rul. Så vi vet att det går bra. Gick ej vägen sist. Då slapp barnen bli lidande att syskonet ej skulle födas.

Hur stora är era barn? :) 
  • marran87
    Jennsan81 skrev 2017-12-25 01:51:32 följande:

Hej hej. Plussade för nån vecka sedan och har bf 25/8 , Väntar nu nr 5. Har 4 grabbar i ålder 18, 14 , 9 och 1 Så hoppas lite på att det är en liten flicka denna gång! Bor i sthlm, är 36. <3

Vad roligt! Stort grattis =)
  • marran87
    3hjärtan skrev 2017-12-25 10:41:42 följande:
    7 9 och 11
    Okej.. ah alla tänker vi olika och det är ju tur det :)
  • marran87
    3hjärtan skrev 2017-12-25 11:24:25 följande:
    Ja jag var glad att jag inte hade berättat för hade ej haft hjärtat att berätta att vi valde att avsluta det livet pga kromosomfel. Sen vill jag inte övriga ska veta tidigt heller. Och när barnen vet så vet ju alla.

Bara hoppas det får gå vägen denna gång
    Jag håller verkligen tummarna för er!
  • marran87
    anli00 skrev 2017-12-25 12:39:43 följande:
    Tycker ändå att jag mår bra...har illamående som molar konstant dagtid och lite molvärk men inget som stör jättemkt! Kan dock inte komma ihåg att illamåendet började så tidigt med sonen....Själv då?
    Jag mår också bra. Känner mig väldigt varm och börjar lite trött. Molvärk och lite lätt illamående om jag inte ätit på väldigt längre. Men, som du skriver.. än har vi inte kommit så långt :)
Svar på tråden Augustibarn 2018