• Saanny

Augustibarn 2018

Jmlwc skrev 2018-01-02 09:52:48 följande:

De tar inte in mer medlemmar, stoppade intaget vid 100. Jag var med men gick ur :)

Jaha, synd, men man kan göra en ny grupp sen för oss som inte fick plats kanske :). Fast kanske inte va samma jag hittade. Igår när jag kollade va det typ 40 medlemmar på den jag såg.
  • Saanny
    Jmlwc skrev 2018-01-02 09:53:49 följande:

Det går sakta men säkert framåt...

Vilken app är detta? Jag har natural cykels.
  • Saanny
    emeloi skrev 2018-01-02 11:15:10 följande:

Preglife heter appen, har den jag med :)

Tack!

Gillade bilden på mc Donalds också!
  • Saanny
    Kattblomma84 skrev 2018-01-02 14:35:46 följande:

Jag håller tummar och tår. Vilken vecka är du i nu? Det är inte lätt att vara avslappnad. Det ironiska var att jag var tvärlugn innan andra påpekade riskerna för mig. Min sambo har till och med drömt mardrömmar om det. Nu peppar vi varandra och ser fram emot att träffa vår barnmorska på mvc. Tack för peppande ord, det kommer gå bra för oss båda.

Tack! Det tror jag också, att det kommer gå bra! Jag gick in i vecka 10 idag, alltså 9+0. Jag var så orolig, eller är kanske inte orolig i den bemärkelsen, men sa alltid "om detta slutar bra" efter varje mening att folk i min närhet fick be mig skärpa mig. Hehe
  • Saanny
    Sissij79 skrev 2018-01-02 17:41:43 följande:

Kan kanske ge dig lite hopp, tränar mycket långdistans triathlon och väntar just nu mitt 5:e barn, mått tok illa nu i början och haft svårt att träna, så fort pulsen stigit en aningen har det känts som att jag behöver kräkas. Är just nu i V 11 och de senaste dagarna har det börjat vända!!

Kan träna nästan som vanligt utan att må dåligt!!

Så jag håller tummarna att det blir samma för dig!

Tränat mycket med alla barnen under graviditeten och det har funkat jättebra! Har hållt uppe den sista månaden då jag de andra ggr inte orkat träna då. :)

Åh tack för hoppet! Gick faktiskt ett styrkepass igår. Fick ju dra ner på vikten då mitt flås är katastrofalt... men orkade hela passet utan att svimma, men visst är man påverkad! Tycker flåset är värst. Dvs när man gör tempoövningar med vikt ovanför huvudet och som innehåller hopp.
  • Saanny
    marran87 skrev 2018-01-03 08:29:15 följande:

Är det någon här inne som gått upp något i vikt redan, hur mycket? 

Jag är i vecka 10, äter hela tiden... men har än så länge inte gått upp märkbart i vikt. Vet inte exakt vad jag vägde innan. Dock tror jag det beror på att jag inte kunnat träna som vanligt. Så min kropp har nog släppt ganska mycket vätska och muskelmassa. Därav ingen tydlig viktuppgång.. men lär komma. Min mamma gick upp 20kg med oss barn och hon påminner om mig i kroppen.
  • Saanny

Har ni några cravings?

Jag är sugen på massa salt, turkiskpeppar och lakrisal. Även citronvatten och inlagda gurkor. I matväg vattnas det i munnen av all form av potatis, främst ugnsbakad. Mums!!

Tackar gudarna för mitt låga blodtryck, barnmorskan till och med rekommenderade att jag skulle salta maten lite extra! (För att få upp blodtrycket då)

• Saanny
    3hjärtan skrev 2018-01-03 14:54:46 följande:

Vad hade du för bt?

Fick googla bt, för fattade inte vad du menade. Haha, jag hade 90/70 och då hade jag precis ätit. Inte för att det spelade någon roll trodde jag, men barnmorskan undrade det.
  • Saanny
    Isavanna1 skrev 2018-01-03 20:52:16 följande:

Faktiskt inga, men det har jag inte haft dem andra gångerna heller. Däremot klarar jag inte lukten av lammkött längre. Det går bara inte....

Skönt :), jag är dock än så länge förskonad från de extrema där man vaknar mitt i natten och måste ha.
  • Saanny
    Aaanonyyym skrev 2018-01-03 15:17:44 följande:

Japp, potatis här också! Jag vill äta potatis helatiden!!

Haha kul med någon som har samma!
Svar på tråden Augustibarn 2018