• beso

Augustibarn 2018

Saanny skrev 2018-01-23 16:42:58 följande:

Har läst alla inlägg men inte skrivit på ett tag. Visste inte vad jag skulle skriva då jag mått väldigt bra sen mitten av vecka 10. Har varit sååå orolig. Bara hunger och lite ont i brösten. Kräkte massa och va sjukt trött 6-9. Sen bara försvann det.

MEN va idag och såg en fin liten bebis enligt läkaren! Man såg tydligt hjärtat och att det var en bebis!! Så fin bild! Läkaren grattade mig till att jag mådde så bra :). Jag fick ändrad BF igen. Första gången flyttades jag från 10 aug till 8 aug. Nu flyttades jag till 6 aug. Så den växer på väldigt bra ????????.

Ingenting är ju säkert än, men att se ett friskt foster vecka 13 är så skönt!!

Grattis! :) Måste kännas så mkt tryggare Nu! :) Har läst att hcg sjunker efter v 9. Hoppas att må bättre då jag oxå o kunna få må bra o va glad! :)
  • beso
    LisaKMB skrev 2018-01-24 15:35:27 följande:

Idag har jag fått se en liten sprattlande böna på UL. Vilken lättnad då jag i princip är symtomfri och börjat oroa mig. Mina två tidigare graviditeter har visserligen varit extremt enkla och utan krämpor. Kanske blir så även denna gång. Bf ändrades en dag så 23/8 gäller nu.

Nämen va kul! :) Sprattel oxå hihi! Grattis! I vilken v kan man se dom röra sig? Jag ska dit 31a o e då i v 9+3! :)
  • beso
    Jmlwc skrev 2018-01-24 13:09:43 följande:

Inte jättebra kort kanske:)

Åh va sött! :)
  • beso

Någon mer än jag som fått klåda? Googlade på det och det finns tydligen något som heter just graviditetsklda. Vet dock inte i vilken v man brukar få det. Mitt har kommit o gått sen v7 ca och mest på smalbenen men kan komma överallt på små områden här o där. På nacken armen magen osv. Inga utslag utan bara klåda.

Någon som kännt samma sak o vet mer om det?

Har haft svårt att sova ibland t.om pga klådan..

• beso
    Norisen skrev 2018-01-24 16:42:06 följande:

Beso, jag har haft problem med lite klåda på benen bara men absolut inte till den grad att jag inte kan sova.. Att din sömn påverkas av det känns ju inte rättvist, om det är vanligt bland graviditeter måste det ju finnas någon salva eller tablett för det?

Läste att man brukar få vanlig mjukgörande salva o tavegyl tabletter. Men typ alla sa att det inte hjälpte! :/ Ska dock ta upp det med dr den 31 när jag ska dit. Tycker ju det måste finnas nåt som kan hjälpa. Kylbalsam kanske?
  • beso
    LisaKMB skrev 2018-01-24 17:43:27 följande:

Jag är i vecka 9+5 idag och den rörde sig för fullt. Så det kan säkert även du se nästa vecka!

Nä e d sant??!! :0 Så fantastiskt alltså! Åh det hoppas jag verkligen! Skulle behöver en glädjepuff känner jag! :)
  • beso
    Norisen skrev 2018-01-24 17:46:49 följande:

Beso, åh... Eftersom jag inte haft några bekymmer med det så har jag inte läst på något! Men det låter ju inget vidare alltså :( det jag försöker tänka när illamåendet eller tröttheten blir som värst är att dessa få månaderna kommer vara så värt resten av livet!! Inte så mycket värt kanske när klådan är som värst men lite ljus i tunneln iallafall kanske.. Men ja såklart att du ska ta upp det med henne, kan ju vara individuellt plus att det kanske inte tar bort klådan helt men det kanske lindrar lite iallafall.. Lycka till och hoppas ni hittar nån lösning :)

Tack va snäll du e! :)
  • beso
    Nela skrev 2018-01-24 18:03:50 följande:

Jag hade det som gravidsymptom och när jag googlade verkade det som att man kunde få det närsom under grav. Sist hade jag litegrann i slutet bara. Handflatorna kommer det på mig, blir galen!

In va jobbigt! Ja jag läste att många får just i händerna o under fötterna. :( Men där har jag inget kli iaf. Vad gör du för att lindra det?
  • beso
    Nela skrev 2018-01-24 18:05:03 följande:

Idag skulle vi göra kub och fick se en liten livlig sprattelbebis! Såå härligt! Var dock för liten för att mäta nackspalt så ska tillbaka nästa torsdag för nytt försök!

Åh så töööt! :D Grattis! Då får ni se Bebis igen nästa vecka! Kul d iaf! :)
  • beso
    marran87 skrev 2018-01-24 19:09:48 följande:

Är det någon som vet hur det gått för Isavanna? Hoppas jag inte missminner mig på namnet.

Tyvärr fick hon missfall..! :(
Svar på tråden Augustibarn 2018