Augustibarn 2018
Preglife heter appen, har den jag med :)
Preglife heter appen, har den jag med :)
BTW jag överlevde första dagen på jobb. Det gick bättre än jag trott men så var det första dagen på länge ju. Dock märker jag av humöret, jag orkar liksom inte rysta av mig kommentarer som innan utan snäser tillbaka istället.
Åh haha då är vi nästan i samma vecka 6 (5+4) går in i vecka 7 på fredag.
Dessutom jobbar jag också som undersköterska 100%. Det är tufft, hos oss har de dragit ner bemanningen några dagar i veckan (2-3) med samma uppgifter som innan - kändes av rejält idag när det bara var jag och en kollega på 10 brukare och två duschar m.m.
Mår extremt illa dygnet runt, vet inte hur jag ska orka och vill inte heller ta tabletter mot det :(
Jobbar du på äldreboende, korttidsboende eller vart jobbar du? :) (Om jag får fråga)
Haha känner igen mig lite i det, finns två ?yngre? kollegor (än resten) som hela tiden frågar hur jag mår osv vill inte heller säga ^^
Är det någon mer som inte ska ta ska reda på könet? Eller är vi helknasiga som tänker låta bli :)
hej alla
usch velar fram och tillbaka nästan varje dag om jag ska sjukanmäla mig eller inte!! har en extrem trötthet och illamående från och till, till saken hör ju också att jag är gastric bypass opererad så jag kan inte äta igen mig när jag inte mår illa :/ jobbar 100% inom hemvården och kämpar mig igenom varje arbetspass.....
men imorgon är det första träffen med barnmorskan :) ska försöka få till ett vul men inte säkert, förra graviditeten slutade dessvärre i mf så lite orolig är man allt. Ha en fin dag alla
Förstår precis hur du känner. Trött som fasiken, huvudvärk och gräsligt illamående.
Gjort en annan magsäcksoperation men med liknande konsekvens nu. Jag kan inte kräkas eller "äta igen mig". Går och hulkar så magen vänder sig ut och in. Tillslut får jag upp en hel del slem... Är dock glad så länge operationen håller.
Har fått förklara mitt tillstånd för hur många som helst på jobbet då jag jobbar 100% som sjuksköterska. "Nej, jag är inte magsjuk..."
Känner dock att det inte går mycket längre, börjar gå ner i vikt då illamåendet är så illa och har inte så mycket att ta av sedan innan (bmi 17). Ska ringa bm imorgon och se om jag kan få ngt mot illamåendet.
Haha gnällde i veckan att jag inte mått så illa på ett tag och vart orolig, det fick jag för idag herregud vad dåligt jag mått nu på morgonen!!! Ska göra ett tidigt ultraljud ( viabilitet) på fredag och jag och väldigt nervös, det va där vi upptäckte mitt missfall i augusti månad.
Fler än jag som tycker tiden går fruktansvärt sakta? Ha en fin helg
Nu åker vi till blivande morfar och hans fru på överraskningsfika med en extra överraskning <3
Ja!!! Tiden går så otroligt långsamt... Vet inte hur jag ska "överleva" fram tills den 23:e.
Håller tummarna för att du får se en liten pigg och glad varelse på fredag.