• marran87

Augustibarn 2018

Nossenis skrev 2017-12-25 15:55:32 följande:

Jag väntar mitt första, också i augusti 2018!

Kul! Grattis! :)
  • marran87
    Isavanna1 skrev 2017-12-26 19:06:24 följande:

Hur tänker ni med att berätta för folk? När "måste" man? Jag är skit nervös för mitt jobb....

Plus att jag på fritiden är tabata instruktör, hur länge tror ni jag kan mörka min graviditet? Brösten har svullnat en hel del redan och gör jätte ont när jag hoppar och liknande...

Ta det försiktigt och var rädd om dug! Hopp, stuts osv är inte att föredra då bäckenet börjar modellera om sig tidigt i graviditeten.
  • marran87
    snurrigsomfan skrev 2017-12-27 00:52:54 följande:

Jag testade med digital test idag och den visade inte gravid. Är så förvirrad. Inget stämmer ihop.

Men jätte märkligt.. jag hade ringt barnmorskan för råd och sedan hade jag nog bokat in ett tidigt UL/VUL.
  • marran87
    snurrigsomfan skrev 2017-12-27 00:52:54 följande:

Jag testade med digital test idag och den visade inte gravid. Är så förvirrad. Inget stämmer ihop.

Men jätte märkligt.. jag hade ringt barnmorskan för råd och sedan hade jag nog bokat in ett tidigt UL/VUL.
  • marran87
    Isavanna1 skrev 2017-12-26 19:06:24 följande:

Hur tänker ni med att berätta för folk? När "måste" man? Jag är skit nervös för mitt jobb....

Plus att jag på fritiden är tabata instruktör, hur länge tror ni jag kan mörka min graviditet? Brösten har svullnat en hel del redan och gör jätte ont när jag hoppar och liknande...

Vi har redan berättat för våra föräldrar & syskon. Dom Dick i julklapp. Och några av mina bästa kompisar vet också. Är det första graviditeten? Iså fall kommer du kunna mörka ett tag, magen kommer inte förens om ganska många veckor och i början av magen eller att brösten växer är ingenting som någon utomstående reagerar på. Vi själva tycker vi ser jätte gravida ut jätte tidigt ofta men inte andra :)
  • marran87

Roligt är det några mer som plussat - grattis! :)

Vad har ni alla för graviditetssymtom? Hur mår ni? Eller är allt som vanligt? :)

• marran87
    Vallmofröt skrev 2017-12-28 07:06:55 följande:
    En från Gotland här. Va på hälsokontroll vid bm igår.. bf nu 16 augusti. Väntar mitt 3 barn.. mår sisådär. Mår lite illa till o från,har ej kräkts än.. men är så fruktansvärt trött.. imorgon går ja in i v 8. Ska på vul den 15 januari.
    Du låter gravid iaf.. hua och mys :) Spännande med VUL. Något ni får eller något du bokat privat?
  • marran87
    emeloi skrev 2017-12-28 08:21:41 följande:

Hej! Här har vi äntligen lyckats plussa efter att ha försökt i ett och ett halvt år. Det blir syskon till vår dotter född - 15.

Jag testade positivt 11/12 och vi är beräknade 1/8.

Jag och maken är båda i 30 +

Grattis till allihopa som fått pluss!

Grattis och välkommen hit! Vad härligt med ett plus efter så lång tid. 
    Vi har försökt ungefär lika länge och oj så frustrerande det är. Vi har heller inga gemensamma sedan tidigare så började bli övertygad om att vi skulle behöva hjälp. Vilken lättnad och vad härligt det är att fått bekräftat att vi kan själva :)
  • marran87
    Vallmofröt skrev 2017-12-28 12:31:55 följande:

Bm tyckte vi borde göra de då vi e lite osäker på datum. ????

Okej, jag är bara nyfiken på hur olika det ser ut i olika län :)
  • marran87
    Vallmofröt skrev 2017-12-28 12:59:01 följande:
    marran87 skrev 2017-12-28 12:49:04 följande:

Okej, jag är bara nyfiken på hur olika det ser ut i olika län :)

Ja tror inte d e vanligt att man alltid gör de hör på ön. Ja gjorde inte det med mina 2 andra barn
    Nej, det känns ganska ovanligt över lag.. :) Spännade iaf, att få se ett litet frö :)
Svar på tråden Augustibarn 2018