Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

Augustibarn 2018

marran87 skrev 2018-01-03 11:00:34 följande:

Det där låter som någonting man inte ens önskar sin värsta fiende. Jag kan verkligen tänka mig att det är tusen känslor just nu.. Jag håller verkligen tummarna att det är er tur nu. Det måste liksom räcka för er del. 

Hur gick dom vidare på förra kubet? Fick ni göra fostervattens- eller moderkaksprov?

Först nipt och sen fostervattenprov
  • 3hjärtan
    Saanny skrev 2018-01-03 12:50:31 följande:

Har ni några cravings?

Jag är sugen på massa salt, turkiskpeppar och lakrisal. Även citronvatten och inlagda gurkor. I matväg vattnas det i munnen av all form av potatis, främst ugnsbakad. Mums!!

Tackar gudarna för mitt låga blodtryck, barnmorskan till och med rekommenderade att jag skulle salta maten lite extra! (För att få upp blodtrycket då)

Vad hade du för bt?
  • 3hjärtan
    beso skrev 2018-01-04 06:20:41 följande:

Jaha hade jag ingen aning om! Va ju lite skönt o slippa dra ner byxorna iaf! ;) Jag fick ny tid den 15e Jan tror jag. Alltså om ca 1 1/2v så då borde jag vara i v8 vilket jag förstått är optimalt för att kunna se fostret o hjärtrörelser o datera. Om bebben hänger kvar så länge..så blir det spännande o se om fostret stämmer i storlek för deras nuvarande datering av hinnsäcken. Dom får mer än gärna putta datumet en bra bit framåt eller bakåt då nuvarande datum ligger i riskzonen för att kunna vara 2olika paapaas. .! :/

Har du inget fast förhållande?
  • 3hjärtan
    beso skrev 2018-01-04 13:16:21 följande:

Min sambo o jag kämpade få barn. Fick flera mf. Men han stöttade inte bra alls vid mfallen o lämnade mig ensam med barnen varje dag när jag visste bebben var död o väntade på den skulle blöda ut o jag hade ont o mådde jättedåligt. Han frågade i pricip aldrig om vad som hände i min kropp när jag misstänkte mf var på gång genom avtagande graviditetsymptom och blödning m.m Kände mig så otroligt ensam o sviken! Vi gjorde Slut och 4v senare visade det sig att jag var gravid igen efter bara ett oskyddat med honom 1dec. Va inte vad jag önskade alls! :( Men välkommet såklart o jag är så orolig för mf. Förjävligt att gå igenom detta ensam! Är nu över en v sen jag berättade för honom men han har inte hört av sig en enda gång o frågat om det lever eller om jag e sjuk som han vet jag blir eller erbjudit sin hjälp! :(

Oj vad jobbigt. Men är det han som är pappan nu eller en annan? Hade ni barn sen innan?
  • 3hjärtan

Jag har bara molvärk korta stunder emellanåt. Men det är normalt att ha det. En del känner mer och en del mindre

• 3hjärtan
    bonustillfyra skrev 2018-01-09 16:10:37 följande:

Är det någon mer som mått illa ordentligt o börjat må bra i v10? Jag är i v10 (9+1) o idag har sen fyra dagar tillbaka sakta börjat må mindre illa till idag, då jag inte mår dåligt alls. Nojjar för jag tänker att det är för tidigt att det går över nu...?

Kräkts från V5+6 har ökat eftersom. Värsta veckan var v9+ den har det börjat minskats. Från v10+ behöver jag ej kräkas varje dag
  • 3hjärtan
    Isavanna1 skrev 2018-01-11 14:29:06 följande:

Hjälp vad tjatig jag är nu, men jag pendlar lite mellan hopp och förtvivlan...

Ju mer jag googlar och läser ju värre blir det. Läkaren mätte fostret till ca 6 mm. Men kunde inte se något hjärta, ca V6 sa han.

Jag har för mig att vid någon av mina andra graviditeter så har jag sett hjärtat slå i v6.

Jag har läst på flera ställen här på fl samma sak... det känns inte så positivt.

Sen betyder maskinens ålder också roll för hur bra den är...

Jag blöder ingenting har inte gjort, men jag har mensvärk mycket och ofta. Ibland tycker jag symptomen är borta och andra dagar är dem där. Vad tror ni?

Någongång under v6 börjar hjärtat slå så antagligen för tidigt. Bättre att kolla från v7.

Mensvörk är normalt. Och vissa dagar mår man bättre å vissa sämre
  • 3hjärtan
    Saanny skrev 2018-01-14 12:41:40 följande:

Åh denna perioden är så sjukt jobbig. Går in i vecka 12 på tisdag. Symtomen började avta i mitten av vecka 10. Nu har jag endast hungern, lite ömma bröst och flåset vid hög puls kvar. Är orolig att det inte är som det ska. Man jan ana en liiiren bula under naveln. Men vågar inte planera något... barnmorskan sa att det inte var ovanligt att känna så. Men har svårt att njuta av hur bra jag mår.. har inte tillräckligt med symtom för att få ett ul. Men min temp ligger fortfarande högt, vilket indikerar höjt hormon. Försöker att inte tänka på det så mycket. Läskig period!!

Samma för mig! Så gjorde ett vul v10+ och hjärtat tickade. Men livrädd för det slutat sen dess. Kub till veckan nu. Vill bara den dagen ska vara över
Svar på tråden Augustibarn 2018