Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

Augustibarn 2018

lussebulle25 skrev 2017-12-29 11:14:25 följande:

Hej på er!

Jag och min sambo, båda 25 år, har en 4-åring sen innan och bestämde oss nu att vi vill ha ett syskon :) Tog ut spiralen 28/11, hade ÄL 11/12 och BIM 25/12.
    Plussade på BIM, så nu är vi överlyckliga! 
    Är idag i vecka 5 (4+6), går alltså in i vecka 6 imorgon :)

Har tid hos mvc torsdag nästa vecka, 4/1.

Någon som vet vad som händer då? Förutom massa snack om vad man inte får äta dricka, släktsjukdommar osv :) Kommer hon göra ett vaginalt UL?

(Förra gravidteten upptäckes efter flera veckor så har aldrig varit medveten om graviditet såhär tidigt) 

Grattis!
    Jag ska också till mvc 4/1. Tror "bara" att man pratar och svarar på frågor, men jag minns inte riktigt.
  • Isavanna1
    Vallmofröt skrev 2017-12-29 22:06:50 följande:
    Okej va spännande ???????? enligt min beräkning gick ja in i vecka 8 idag. Är så himla trött..
    Tröttheten kan jag hantera, den är helt okej. Men jag har så fruktansvärt ont i brösten och hela kroppen känns liksom obekväm. Jag blir lätt irriterad och jag blir så arg på mig själv för det! Men det känns både spännande och läskigt med vul. Nu är jag ganska gammal så jag blev erbjuden kub också så det ska jag göra när det är dags. 
  • Isavanna1

Jag vet att det är jätte tidigt än, men har ni börjar fundera på praktiska saker? Spjälsäng, vagn bilstol osv? Namn?
    Jag är lite av ett kontrollfreak och älskar planering. Helst långt i förväg, haha. Har såklart inte köpt något och kommer inte göra det förrän jag vet att allt är okej. Men det första kommer bli en snutte nalle och en filt. Har gjort så med dem andra barnen också så det känns rätt. 
    Vi väntar ju barn och inte mf tänker jag. Skrattande

• Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-30 13:32:22 följande:
    Åh vad skönt att jag inte är ensam! Vill också ha allt planerat i förväg, :D min svägerska rekommenderade det att ha allt klart två månader innan födsel, deras barn föddes två månader för tidigt nämligen :)

Vi har kollat och börjat fundera på de praktiska sakerna. Dock ska inget köpas fören vi har flyttat till vår nya lägenhet i februari.

Detta barnvagnspaket har jag läst mycket bra om. Sveriges motsvarighet till Emmaljunga <3

www.jollyroom.se/barnvagnar/barnvagnspaket/hauck-miami-4s-trioset-caviar-silver-barnvagn-startpaket-dropside
    Oj vilket toppen paket.  SkrattandeDet ser ut att innehålla i princip allt ju. Vi bor på landet så jag vill ha en med rejäla hjul som är pukteringsfria. Tror vi köper begagnad för den kommer bli så smutsig och nersölad av grusvägarna. Men vilken vet jag inte, har alltid haft Emmaljunga innan...
  • Isavanna1
    marran87 skrev 2017-12-30 13:56:35 följande:

Jag tror nog många börjar drömma och kika på vagn, babyskydd osv rätt tidigt, iaf i smyg :)

Vi är snudd på helt på det klara med vad vi vill ha för vagn och babyskydd. Namn har vi pratat om till och från sedan vi började försöka skaffa barn och det har knappt varit något snack alls - vi var väldigt överens direkt. Vi har ett pojknamn och två flicknamn.

Vad skönt att ni är överens. Vi vet inte riktigt vad vi vill... Och vi kan bara komma på flicknamn. Kan inte tänka mig att det blir en pojke... Jag har tre döttrar sen innan min man en dotter, hahaha
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-30 13:50:53 följande:
    Ah det är det verkligen! Så det kommer vi att köra på :D aha det förstår jag, vi bor på Hisingen (Göteborg) så denna vagn fungerar ju där :) min svägerska bor i Åre och de körde på Emmaljunga och är verkligen nöjda med den<3
    Ja hade vi bott i stan hade jag tittat på något liknande. Emmaljunga har jag också gillat innan så det blir säkert en till...
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-30 14:45:01 följande:
    Jamen precis. Åh vill bara köpa nu nu nu. Men får vänta i alla fall tills vi har flyttat hehe :D
    Åh hahah detta väntande, det tar liksom aldrig slut ju... Skrattande
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-30 15:24:18 följande:
    Ja verkligen hahaha :D evigheters evigheter!<3

Har du bokat in tid hos barnmorska hos MVC än? Jag ska ringa dit nästa vecka för att boka tid. Känns så nervöst - och vet inte heller vilken MVC jag ska välja :$
    Ja jag ska dit på torsdag, löst räknat är jag i v 6-7 nu. Veckan efter den 9/1 ska jag på vul. Jag har inget att välja på vi har bara en mvc att välja på... Nästan skönt att slippa välja... Skrattande
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-30 15:39:58 följande:
    Åh så spännande! Jag måste boka tid hehe <3

Ja jag hade gärna haft det så, jobbigt att behöva välja.

Står dock mellan 2, en nära mitt jobb och en nära hemmet :0
    Åh vilket jobbigt val... Nu vill man ju ha nära till jobb men sen nära hem... Jag har tre mil hemifrån till mvc. Men jätte nära mitt jobb. Vul ska bli spännande, få veta hur långt jag faktiskt är. Jag funderar på om jag kanske ska berätta för dem andra instruktörerna efteråt? 
  • Isavanna1
    Nela skrev 2017-12-30 16:16:21 följande:

Gott slut hörrni! Jag tycker det är underbart att fira in ett nytt år med en bebis i magen, välkommen 2018 liksom

Vi har en del saker kvar sedan första så kan inte vänta tills vi får plocka fram hans vagn och dona med den... Spjälsäng, babyskydd och nest behöver vi dock införskaffa ändå, vi väntar nog ett bra tag med det. Med min första var jag superstirrig kring v. 25 och ville ha allt färdigt, stressade på med tapetseringen av rummet osv, för att senare förstå att jag nog var inställd på att han skulle födas för tidigt... Men det är mysigt att boa! Nu bor vi i hus så blir att inreda om två rum, både till bebisen och till storebror, det ser jag fram emot!

Jag har varit på hälsosamtal och fått kub inbokat i januari. Min barnmorska sedan förra gången, hon är verkligen guld! Känns lite verkligare när man varit där tycker jag, men ändå lurigt liksom, är det verkligen på riktigt?

Hur mår ni? Här har inga symptom what so ever bytts ut mot illamående, kvällskräk, sinnessjuk trötthet, yrsel och avsmak på mat/sug efter gröna grönsaker som avokado, haricotverts och broccoli. Bara tanken på att börja jobba igen gör mig lite svettig... Vi ska åka på semester 4 februari i två veckor så jag har målet inställt på den resan och sen känns det som vi kan köra på med graviditetsksrusellen därpå på riktigt!

Ja börja jobba igen är inget jag vill. Fattar inte hur jag ska orka ro runt vardagen innan detta släpper... har ett ganska bullrigt och tungt jobb dessutom. Jaja bara att kämpa sig igenom det. Vi funderar mycket på när vi ska berätta för barnen. Efter vul? När det syns? Hur tänker ni? Dem är 14 12 8 5 år gamla.
    Jag mår ofta illa och känner mig obekväm men kräks tack och lov inte. Brösten är katastrof och jag har ofta "mensvärk"
Svar på tråden Augustibarn 2018