• Saanny

Augustibarn 2018

saijda skrev 2018-01-03 22:22:28 följande:

Jag är konstant sugen på alla sorters frukter (helst exotiska) och bär. Även soppa, knäckebröd och youghurt. Men mest frukt ^^

Mår mer illa (värre än annars just nu) av tung eller fet mat. Får kvälvningsr :0

Soppa med potatis har jag ätit tre dagar i rad! Men mår mer illa om jag äter youghurt eller mkt mjölk eller glass. Konstigt nog. Är även sjukt sugen på kiwi. Men som sagt mest salt. Är övertygad om att jag väntar en flicka, men saltsuget tyder på en pojke. Har du barn sen innan? Och va du sugen på salt/sött då beroende på kön?
  • Saanny
    cassibassi skrev 2018-01-04 15:43:55 följande:

Tack! Och grattis till er med! ????

Har inte riktigt kunnat ta in att jag är med barn. Efter att ha gjort ivf som ledde till missfall så har vi det senaste året struntat i bebisverkstaden. Och så helt plötsligt börjar jag må annorlunda, och det visar sig att jag är gravid i v 8 ???? helt otroligt! Men nu kämpar jag med att inte oroa mig för missfall. Försöker leva i nuet och glädja mig åt vad jag har idag ????

Enligt appen preglife är due date 13 augusti. Kul med sommarbebis!

Grattis! Jag vet hur det känns att inte tro det är sant. Gick i många år utan mens, var på många utredningar, sen när jag och min sambo ville försöka skaffa barn visade det sig att han hade kassa spermaprover. Vi hade en remiss inne till Ivf när jag plussade. Tror det var för jag slappnade av och sluta stressa som gjorde det. Men när man har haft den resan så litar man inte på sin graviditet.
  • Saanny
    saijda skrev 2018-01-04 16:47:59 följande:

Mjölk har jag också svårt för men yoghurt är jag sjukt sugen på :0 och massor med frukt och bär, måste handla mer igen ^^

Åh spännande vi får se vad det är för någon där inne då! :)

Jag väntar mitt första barn, känns obeskrivligt!

Har du barn sedan innan? <3

Nä detta är mitt första också! Känns overkligt verkligen :), vad tror du att du har för någon liten där inne? Sjuka är att alla tror jag väntar en flicka, jag med. Skulle varit så sjukt kul om det blev en pojke bara för att det känns så otippat. Men egentligen är det ju inte det. Det är ju 50-50. Haha
  • Saanny

Jag är i slutet av vecka 10 nu. (9+5), och känner under de senaste dagarna hur symtomen börjat klicåbga av, känner endast lite molvärk då och då, samt lite lite ömma bröst. Jag blir ju såklart orolig för mådde så sjukt illa för någon vecka sedan. Känner någon av er andra hur symtomen börjar Klinga av nu?? Eller har ni någon erfarenhet av detta under era tidigare graviditeter? Känner mig inte så gravid. Mer än att jag verkligen inte är sugen på viss mat. Tröttheten har också börjat släppa. Är bubbligare i magen också.

Och något helt annat.. har någon av er gjort en konisering? Va inte orolig för detta innan, men min mamma skrämde upp mig.

• Saanny
    saijda skrev 2018-01-04 22:08:01 följande:

Jag känner samma och en helt obeskrivlig känsla! :D alla på min mans sida hoppas på en flicka (om de får önska) för de har bara pojkar i familjen ^^ jag tror också på flicka, men för mig spelar det ingen roll egentligen, men ibland känns som det växer två där inne för har sån jobbig molvärk ibland :0 hade varit underbart!

Haha ja precis 50-50 chans. Längtar så tills veckan man ser. Ska ni ta reda på könet? :)

Jag ville absolut inte ha reda på könet först. Jobbar på förskola och är väldigt anti att placera barn i fack pga kön så ville ha öppet sinne. Men nu har alla börjat snacka så mkt och min sambo vill ha reda på könet innan så det lutar nog åt att vi tar reda på könet när man kan.

Ni då?
  • Saanny
    Isavanna1 skrev 2018-01-07 14:58:34 följande:

Konisering är det det man gör när man har cellförändringar?

Ja, hade ganska stora cellförändringar för 2 år sen så fick göra en konisering. Då tar man bort den bit av livmodertappen som är drabbade av cellförändringarna. Ska be barnmorskan mäta längden jag har kvar i god tid så jag kan vidta åtgärder om det behövs.
  • Saanny
    saijda skrev 2018-01-07 11:09:57 följande:

Aha okej jag förstår dig :) min man ville inte ta reda på könet men jag ville. Men efter mycket prat från hans familj osv så har han typ börjat ändra sig och vill också veta.

Så vi kommer ta reda på könet när man kan<3

Hur mår du då? Jag är i vecka 7 (6+2) nu och mitt illamående har börjat försvinna ibland, men tröttheten är värre, brösten är fortfarande ömma och magen är fortfarande svullen ^^ och har börjat känna av smärta i höfterna och ryggen vilket gör mig orolig pga att det kanske är foglossning på g, har haft jätte ont efter mina två arbetspass denna vecka och nu i veckan som kommer så jobbar jag 6 dagar utav 7 :( och så har jag varannan vecka :/

Har ryggproblem sedan innan efter en ridolycka, så är orolig för sjukskrivning nu om detta fortsätter :0

Jag hade värst illamående vecka 6-7. Sen började det komma och gå, kände mer på morgonen dock. Tröttheten kom som en bomb vecka 8-9. Nu har både tröttheten och illamåendet börjat försvinna. Brösten lite ömma fortfarande och inbillar mig att jag känner mer molvärk nu än tidigare. Men samtidigt som det ör skönt att må mycket bättre (börjar på helt nytt jobb imorgon!!) så är man ju orolig.

Man brukar ju säga att det kan vara ett dåligt tecken att symtomen börjar avta. Samtidigt som jag går in i vecka 11 på tisdag så det behöver inte vara konstigt. Nu har jag inget morgonillamående men känner lite mer på kvällarna beroende på vad jag ätit. Men har annars inga supertydliga symtom.
  • Saanny
    Jmlwc skrev 2018-01-07 19:56:31 följande:

Någon mer än jag som inte kan dricka mjölk längre? Det smakar/luktar verkligen kossa :) :) :)

Jag gillar mjölk jättemycket, men har märkt att mitt illamående blir mycket värre om jag dricker eller får i mig mkt mjölkprodukter (dricker laktosfritt redan). Framförallt på morgonen eller runt lunch, gäller både glass och dryck och youhurt. blir bättre med havredryck då. Nu har jag iofs inte testat nu när jag börjat må bättre. Men va så i början av veckan iaf.
  • Saanny
    Lmj83 skrev 2018-01-07 21:48:43 följande:

Hej!

Kul att få följa fler som beräknar att föda i Augusti.

Jag är i vecka 9 och födseln är beräknad till 18 augusti. Är otroligt trött och frusen. Detta är mitt första barn, min man har 2 barn sen tidigare.

Grattis!! Spännande! Jag är också sjukt frusen!! Men det börjar bli bättre det med. Fast känner det mycket på kvällarna.
  • Saanny
    marran87 skrev 2018-01-08 12:13:47 följande:

Haha, jag förstår! Jag har en tjej - och tänker samma sak.. :)

Jag tror det är en pojke, storasyster tror stenhårt på en lillebror. Pappan har ingen känsla alls än :) Själva då?

Jag är övertygad om att det är en tjej jag väntar! Alla andra tror också det. Utom sambons bror som VET att det är en kille...
Svar på tråden Augustibarn 2018