• Jmlwc

Augustibarn 2018

elefantrisen skrev 2017-12-22 12:43:27 följande:

Har inte haft molvärk på ett tag nu så är lite orolig... För mig är molvärk liksom ett tecken på att det växer! + så fort jag känner att det "rinner till" (TMI, sorry) tänker jag att vattnet gått och att det snart ska börja sjuhelvetes ont. Suck.

Är fortfarande trött hela tiden, bröstvårtorna känns som två blåmärken och min dygnsrytm är knasig (utan graviditet är jag en sjusovare, somnar sent och vaknar sent, nu är jag dels uppe för att kissa mitt i natten men vaknar mellan 7-9 naturligt och är pigg nog att gå upp och göra grejer).

Håller tummarna så himla hårt för att den här bönan ska klara sig!

Jag har nästan ingen molande värk heller....

Håller tummarna för "bönan"
  • Jmlwc
    elefantrisen skrev 2017-12-22 12:44:11 följande:

Håll ut tills du får lergigan! Det är ju ändå något som borde hjälpa. Enda som botar mitt illamående är att snabbt få upp blodsockret, så jag tar ett glas vanlig cola (inte light eller zero) när det är som värst. :) 

Då skulle jag få leva på Cola :)
  • Jmlwc
    Nela skrev 2017-12-22 14:09:05 följande:

Hej! Här vågar vi börja tro på detta också... Går in i v7 på julafton med vårt andra, sjukt efterlängtade barn efter ganska lång tids försök! Min förra grav var jag sjukskriven från v.4 och spydde oavbrutet fram till v.38, tsm med diverse andra komplikationer. Nu känner jag inte ens mig gravid Skönt så länge det varar, men typiskt att man ska vara orolig över det istället! Riktigt nojig över det mesta och känner mig som en förstagångare

Bor i Skåne med sambo och en 3-åring.

Men fy så jobbigt! Hoppas det blir lättare den här gången... Grattis till +
  • Jmlwc
    apelsin skrev 2017-12-23 17:26:36 följande:

Hej! här hoppar jag in! har pussat för ca 1.5 veckor sedan. detta blir andra barnet om det går hela vägen. har en dotter på 2.5 ???? med henne kände jag knappt något illamående men denna gång har jag varit sängliggandes varje dag! får inte behålla något!???? någon annan som varit med om detta? är ju värre än magsjuka! någon som har tips på vad man kan äta/göra för att må bättre? just nu vet jag inte ens om jag orkar vara med under julfirandet imorgon då kroppen är helt orkeslös????

Samma här! Har legat i sängen sen i tisdags... Tror jag. Har tappat räkningen :(

Jag kommer bädda ner mig i soffan imorgon och försöka ta mig igenom dagen. Känna inget kul alls! Men nästa jul har vi alla en ny familjemedlem. Min målbild :)

Glöm inte att dricka, lite och ofta... Lycka till
  • Jmlwc
    Jansson4 skrev 2017-12-23 22:41:05 följande:

Fick missfall :(

Nej Jag beklagar verkligen :( skickar en styrkekram
  • Jmlwc

Hej

Ska få tabletter mot mitt illamående imorgon. Har legat i över en vecka nu med konstant illamående utan att kräkas. Jag har dock aptit så äter så ofta det går...

Är det någon här som har erfarenhet av primperan? Har bara haft lergigan innan.

• Jmlwc
    3hjärtan skrev 2017-12-28 16:06:41 följande:

Bara tagit primperan innan den sena aborten men illamående försvann helt !!

Jag fick lergigan komp istället. Får prova det igen fast högre dos.
  • Jmlwc
    Isavanna1 skrev 2017-12-28 16:07:29 följande:

Tyvärr inte, jag hade också lergigan förra graviditeten. Vad är skillnaden?

Jag vet inte riktigt. Primperan verkar vara starkare, står mer negativt i samband med graviditet. Fick lergigan komp i alla fall...
  • Jmlwc
    3hjärtan skrev 2017-12-28 19:05:36 följande:

Här får man inte primperan utskrivet längre så hade varit försiktigt med det

Jasså varför?
  • Jmlwc
    Blackfrost skrev 2017-12-30 18:25:07 följande:

Hej igen, igår dök illamåendet. Mådde så illa hela dagen, men kämpade igenom och åkte skidor med barnen... :) idag kom min familj hit för nyår och fick veta att min bror och hans fru väntar deras första barn! Dem ska få ett barn i juli! Blev jätteglad! Men visade nog inte ordentligt för hade så svårt att hålla mig så försökte vara neutral... Jag hoppas dem inte tror att jag är inte glad. :( Ska smyg berätta dem innan de åker. Vill inte avslöja till min mamma än (hon blir bara galen och kommer inte kunna ta det lugnt) och vill inte att våra barn får veta innan vi vet att allt är bra. Det är ju så stort för dem att hantera. Vet inte riktigt hur jag klarar smyga imorgon med att inte dricka...

Din brors fru ska ju inte dricka...du kan vara nykter med henne. Tips:)
Svar på tråden Augustibarn 2018