• Saanny

Augustibarn 2018

marran87 skrev 2018-01-08 17:53:20 följande:

Haha.. just vet också.. :) envisa människa! Har ni delat med er till många? :) har ni fler barn?

Nä detta är vårt första, håller tummarna för att allt är bra där inne. Det är ett litet mirakel då det egentligen är "fel" på både mig och sambon... stod i kö till ivf. Men blev gravid en månad efter att min läkare satte oss där.. haha
  • Saanny
    Isavanna1 skrev 2018-01-09 11:10:16 följande:

Ja man vill ju gärna veta. Jag har ju inget val, vänta två veckor på vul eller blödning...

är du orolig och har möjlighet så absolut varför inte göra det. Skönt att veta ju.

Usch,.. håller alla tummar. Vilken vecka hade du beräknat själv att du var i? Och hur mår du nu? Har du kvar symtomen? Förlåt om jag kanske ställer samma frågor som någon annan för har inte varit inne på ett tag och läser ikapp..
  • Saanny
    bonustillfyra skrev 2018-01-09 16:10:37 följande:

Är det någon mer som mått illa ordentligt o börjat må bra i v10? Jag är i v10 (9+1) o idag har sen fyra dagar tillbaka sakta börjat må mindre illa till idag, då jag inte mår dåligt alls. Nojjar för jag tänker att det är för tidigt att det går över nu...?

Jag har exakt samma!! Mådde illa som f-n men kräkte bara någon gång, vecka 7-8 kräkte jag typ hela tiden. Sen vecka 10 blev det mindre och mindre. Nu mår jag helt bra, knappt några symtom alls förutom liiiite ömma bröst, jag är inte ens trött och jobbar 100% på en förskola. Är i vecka 11 och nojjar såå mkt. Har pratat med massa. Min barnmorska också. Hon kan varken säga bu eller bä, mer än att det inte är ovanligt. Jag får tyvärr inte göra ett ultraljud bara pga det. Då måste jag boka privat. Men ska hoppa det, pga spelar ju ingen roll. Jag kan inte påverka läget ändå. Men sjukt läskigt iaf, att må helt bra!!

Enligt min barnmorska brukar dock missed abortion (då barnet dött) tvärtom ha motsatt symtom, att man har alla graviditetssymtom och väldigt starka dessutom. Försöker trösta mig med det..
  • Saanny

Isavanna Skåne 36 år, fjärde barnet, BF ?

Emeloi Örebro, 31 år, andra barnet, BF 1/8

Saanny Lund, 30 år, första barnet, BF 8/8

Varmlanning Karlstadsområdet, 27 år, andra barnet, BF 16/8

Vallmofrö Gotland, 33år, tredje barnet, BF 16/8

Nela Lund, 28 år, andra barnet, BF 18/8

Solen2 Stockholm, 36år, första barnet, BF 20/8

Aamon Östergötland, 26 år, första barnet, BF 23/8

marran87 Stockholm 31år, andra barnet, BF 25/8

Emizz Helsingborgsområdet, 32 år, tredje barnet, BF 26/8

Emlan88 Karlskrona, 29 år, fjärde barnet, BF 30/8

Lussebulle25 Småland, 25 år, andra barnet, BF 31/8

• Saanny
    marran87 skrev 2018-01-11 18:25:55 följande:

Får min nyfiken ta över och fråga vad som är tokigt? Du behöver verkligen inte svara! Men vilken liten mirakel bebis :) :) jag hoppas verkligen, verkligen lilla räkan mår bra och vill stanna

Ingen fara! Jag är sjukt öppen! Jag fick aldrig tillbaka min mens efter p-piller, gick i flera år utan. Var på massa undersökningar och de hittade aldrig något fel. Jag fick massa olika typer av tabletter som funkade för stunden men min mens kom bara en gång efter varje sen inte mer. Antagligen va det klassisk amnore till följd av överträning och för lite kroppsfett, har alltid haft normalt BMI, fast det spelar ju ingen roll om ens fetthalt i kroppen är alldeles för lågt.

Efter alla turer var det dags att börja på hormonsprutor, allt var klart, kursen hade jag gått osv. Då ville bara min läkare ha klartecken att min killes spermier va ok, då staten går in och tar kostnaden för dessa asdyra sprutor. Men då kom nästa smäll. Han hade mycket färre friska spermier av rätt form än man skulle och hormonbehandlingen blev stoppad och vi fick remiss till Ivf. Men som man säger, det räcker ju att en spermie hamnar rätt, då spelar det ju ingen roll om andra är kassa. Haha

Jag har lagt ut sååå mycket pengar på mina behandlingar. Det som till sist fick igång min mens igen var ett naturläkemedel.. har fått kinesisk akupunktur också..men det trodde inte min läkare på.. tji fick han!
  • Saanny
    Isavanna1 skrev 2018-01-11 19:47:43 följande:

Jag mår lite olika, idag har varit okej, väldigt mycket värk och framåt eftermiddagen jätte trött. I går mådde jag riktigt riktigt dåligt. Illamående, yr och dåsig. Brösten är lite ömma men inte som innan... Jag gissade 7-8 så det är kanske inte helt fel med v6. Fråga så mycket du vill det är ju en massa att läsa ikapp.

När jag nu har läst allt så tror jag du ska försöka slappna av, det är ju jättesvårt att veta när man blivit gravid om man inte har helt koll på ägglossningen? En av mina vänner fick sin bf uppskjuten med 3 veckor efter ultraljudet! Så jag håller alla tummar och tår för er!
  • Saanny
    marran87 skrev 2018-01-11 19:05:50 följande:

Vilken resa! Vilken uppförsbacke! Hur många år har ni hållt på? Så glad för er som äntligen blivit gravida och att det fanns iaf en simmare som var på hugget :)

Vi hade försökt i typ 14 månader. Men då hade jag ju ingen mens så det var inte så lätt. Haha. Eftersom jag haft jätteoregelbunden mens senaste året pga att jag va tvungen att ha hjälp för att få den så har det varit ooooomöjligt att veta sin ägglossning. Började tempa med natural cykels för att få lite koll, men tyvärr så ser man ofta lite sent när man har haft den. Sååå, till syvende och sist, när jag nu med facit i hand räknat på antalet försök vid RÄTT tidpunkt har jag upptäckt att jag blev gravid på fjärde försöket. Vilket ändå är ganska snabbt.

Så mitt råd är att lita på sin känsla och inte helt på läkarna ang vissa saker iaf. Min sambo va hela tiden lugn och sa typ "en läkare kan inte veta allt, ödet kommer visa". Nu håller jag som sagt alla tummar och tår efter alla motgångar att detta går vägen.. har ju blivit orolig pga väldigt få symtom efter vecka 10. Mådde asdåligt innan. Men min bm sa att hon absolut hört andra som mått som jag utan att det varit något.

Kanske jag är en av de få lyckligt lottade som faktiskt mår bra under min graviditet?
  • Saanny
    Isavanna1 skrev 2018-01-11 20:30:01 följande:

Men oj, vilken historia. Då är det verkligen ett litet mirakel ju.

Ja det känns som det! Plusset va helt oväntat trots att jag visste att vi prickat rätt på ägglossningen.
  • Saanny
    saijda skrev 2018-01-11 23:47:03 följande:

Varje gång vis gynundersökning så har jag också börjat blöda. Kan det påverka ännu mer nu när jag är gravid? :0

Blödningen har fortsatt till och från sedan jag skrev sist. Väldigt märkligt att den har dykt upp varje gång jag arbetar men så fort jag ska hem, på eftermiddagen, så försvinner den helt (ibland lite aprikosfärgad) och hemma kommer det ingenting alls, kanske lite ljusrosa på pappret någon gång, men ovanligt. Har ett väldigt stressigt och tungt jobb och har läst att om man har känslig livmodertapp/sköra slemhinnor så kan det börja blöda lätt i de sammanhangen.

Så imorgon ska MVC ringa upp mig vid 10-tiden så ska jag nämna detta för dem. Kanske blir sjukskrivning på grund av detta. Vill i alla fall lätta på min oro, för den har gjort mig galen dessa dagar. Behöver jag åka in på gyn imorgon, enligt MVC, så kommer jag sjukskriva mig i helgen. Måste tänka på mig och barnet<3

Men innan jag blev gravid så upptäckte de lätta cellförändringar och en cysta. Kan det påverka blödningen också? Ska fråga dem om det med.

Får se vad dem säger när jag pratar med dem, är väldigt orolig för att det var missfall även fast jag har alla gravid symtom kvar samt inte haft mer ont än vanligt (molvärk) :0

Som ovan skrev har jag också hört om en som blödde under heeela graviditeten, de hittade inget fel alls och barnet va friskt :). Dessutom kan man blöda av cellförändringar också. Ska du föra något åt dessa??
  • Saanny
    marran87 skrev 2018-01-12 06:30:00 följande:

Jag blir verkligen berörd av det du berättar. Kan ju bara ana hur frustrerande det måste varit att försöka utan mens och när det är svårt att greppa ägglossningen.. Vi höll på bli knasiga att det aldrig tog sig och då hade jag ändå stenkoll på hela cykeln efter lång tid med temp och ägglossningstest. Vi tragglade också på ett tag utan minsta resultat och helt ärligt så hade vi börjat tappa hoppet om att vi skulle kunna bli med barn på egen hand. 

Jag är en till! :) Jag har lite molvärk på kvällarna och möjligen förmiddagen. Är ofattbart trött och lite extra hungrig, känner ett väldigt lätt illamående om jag slarvat med maten en dag. Men i det stora hela märker jag inte av bönan under dagarna. Hur har du det?

Vad gullig du är :)! Hade knappt några symtom i vecka 10. Mådde riktigt dåligt 6-9. Spydde i början varje dag. Nu i vecka 11 inbillar jag mig att jag har mer växtvärk i magen. Äter heeela tiden, och lite illamående? Inget som stör alls.. är lite orolig då jag inte känner någon trötthet.. den försvann efter vecka 9.. min bm gav inga garantier men tyckte inte det lät konstigt..
Svar på tråden Augustibarn 2018