• saijda

Augustibarn 2018

Saanny skrev 2018-01-04 19:37:10 följande:

Nä detta är mitt första också! Känns overkligt verkligen :), vad tror du att du har för någon liten där inne? Sjuka är att alla tror jag väntar en flicka, jag med. Skulle varit så sjukt kul om det blev en pojke bara för att det känns så otippat. Men egentligen är det ju inte det. Det är ju 50-50. Haha

Jag känner samma och en helt obeskrivlig känsla! :D alla på min mans sida hoppas på en flicka (om de får önska) för de har bara pojkar i familjen ^^ jag tror också på flicka, men för mig spelar det ingen roll egentligen, men ibland känns som det växer två där inne för har sån jobbig molvärk ibland :0 hade varit underbart!

Haha ja precis 50-50 chans. Längtar så tills veckan man ser. Ska ni ta reda på könet? :)
  • saijda

Har inskrivning 17 januari och är nervös över vilken vecka hon kommer säga att jag är i :0 Undra ni som har varit där, ifall ni blev framåt-eller bakåtflyttade med dagar/veckor? :)

• saijda
    marran87 skrev 2018-01-05 06:45:01 följande:

Apparna som finns och BM räknar lika dant. Enligt sista mens alternativt ägglossning. Så det datum du får på inskrivningen är lite på ett ungefär, sen vid ultraljudet kommer du antagligen bli flyttade lite framåt eller bakåt.

Aha okej, tack för informationen. Detta är lite av en djungel :) hur mår du ? <3
  • saijda
    varmlanning skrev 2018-01-05 15:12:37 följande:

Jag passar på att hoppa in i gruppen. Är i v 9 nu och fick reda på detta 23 dec. Är lite nere då jag inte riktigt planerat att bli på smällen samt mår fruktansvärt illa. Går inte ens att jämföra med förra graviditeten.

Någon mer som mår illa dygnet runt? xD

Min son är 1 år och 3 mån och guuud vad det tär på krafterna att ha en liten att ta hand om när man mår såhär.????

Grattis!! :) ja jag är extremt illamående dygnet runt, vilket inte är roligt alls :0

Åh måste vara tufft för dig ändå <3
  • saijda
    marran87 skrev 2018-01-05 19:25:55 följande:

Det är otroligt mycket att ta in verkligen. Jag har ju en dotter redan och sen är jag Googles bästa användare, inom allt.. haha :) älskar att gröta ner mig i saker! Jag mår faktiskt väldigt bra, känner mig nästan ogravid. Mår lite illa och blir supersuper hungrig om det gått många timmar sedan jag åt, svullen mage och såååå himla trött bara. Känner lite stickningar i brösten då och då. Hur mår du? :)

Jag märker det, galet men underbart! <3

Jag googlar också massor, vill inte missa något eller så, därför kanske det blir dumma frågor :/

Åh vad skönt och höra att du mår bra ändå :) min mage är svullen, brösten är svullna och ömma gör ont när jag rör dem, har svårt och äta för mår så illa samt väldigt trött hela tiden ^^ men ha köpt hem tuc-kex, youghurt och massor med frukt. Hoppas det hjälper, är osugen på nästan all mat pga det extrema illamåendet :(

Men annars så mår jag bra. Vecka 7 (6+0) nu<3
  • saijda
    marran87 skrev 2018-01-05 22:02:37 följande:

Huaa! Håller tummarna att illamåendet vill dämpa sig snabbt!

Det går långa stunder då jag helt glömmer av lilla bönan och sen typ får leta symtom :) men mådde väldigt bra med min dotter också.

Ja det hoppas jag med, väldigt jobbigt och svårt att arbeta med det :(

Åh måste vara skönt men jobbigt samtidigt!
  • saijda
    Saanny skrev 2018-01-07 10:52:07 följande:

Jag ville absolut inte ha reda på könet först. Jobbar på förskola och är väldigt anti att placera barn i fack pga kön så ville ha öppet sinne. Men nu har alla börjat snacka så mkt och min sambo vill ha reda på könet innan så det lutar nog åt att vi tar reda på könet när man kan.

Ni då?

Aha okej jag förstår dig :) min man ville inte ta reda på könet men jag ville. Men efter mycket prat från hans familj osv så har han typ börjat ändra sig och vill också veta.

Så vi kommer ta reda på könet när man kan<3

Hur mår du då? Jag är i vecka 7 (6+2) nu och mitt illamående har börjat försvinna ibland, men tröttheten är värre, brösten är fortfarande ömma och magen är fortfarande svullen ^^ och har börjat känna av smärta i höfterna och ryggen vilket gör mig orolig pga att det kanske är foglossning på g, har haft jätte ont efter mina två arbetspass denna vecka och nu i veckan som kommer så jobbar jag 6 dagar utav 7 :( och så har jag varannan vecka :/

Har ryggproblem sedan innan efter en ridolycka, så är orolig för sjukskrivning nu om detta fortsätter :0
  • saijda
    Jmlwc skrev 2018-01-07 12:37:25 följande:

Din tidigare olycka kan säkert påverka. Det gör det för mig i alla fall. Jag har problem med ländryggen efter ett fall.

Aha som jag misstänkte då. Har ont i höfterna och framtill vid smalbenen till och från, förutom ländryggen och svanskotan som känns. Gör ont även fast jag har sovit hela natten och ligger kvar lite i sängen på morgonen. :0

Usch då, hur mår du nu? Märker du av det? :/

Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 7(6+2) <3
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-07 15:04:21 följande:

Jag vill absolut veta. Inte för att det spelar roll utanför att det blir enklare att handla. Jag vet man kan ha alla färger till alla och så men jag gillar att kunna ha koll.

Håller med dig Isavanna1. Det är av samma anledning för mig, planeringsmänniska som man är ;) olidig väntan till flytt nu sedan kan man äntligen börja småhandla lite ^^
  • saijda
    Jmlwc skrev 2018-01-07 14:21:59 följande:

Jag är vecka 8 (7+5). Njae inte än. Det brukar kännas mer när magen blir tyngre... Sedan har du säkert ont eftersom ligamenten luckras upp.

Åh en vecka före i tiden då, mysigt! :D

Aha då kan det vara de då, får se vad BM säger när jag ska dit den 17 januari :)

Olidlig väntan till flytt nu med, som också är ett stressmoment kanske därför med?:0
Svar på tråden Augustibarn 2018