• saijda

Augustibarn 2018

Jag är jätte nojjig nu, hade lite ljusrosa blod/flytningar på pappret när jag gick på toa förut idag (vi myste i söndags). :(

Kan det vara på grund av att det är känsligt där nere nu? :0 MVC ska kontakta mig vid 14:00

• saijda
    marran87 skrev 2018-01-09 14:16:00 följande:

Har du ont? Försök slappna av och tänk inte det värsta. Jätte svårt såklart, det förstår jag. Men, det är inte helt ovanligt med någon blödning under graviditeten. Vill också tro och minnas att jag läst att det absolut inte är konstigt efter mys, då slemhinnor och allt där nere är lite ur fas.

Jag håller tummarna att allting går bra!

Jag har försökt slappna av och det hjälpte att prata med MVC. Det var som jag misstänkte, det du säger.

För Nu på eftermiddagen så var det borta, som inget har hänt. Har pratat med MVC också och hon sa att slemhinnorna och livmodertappen är känsliga vid graviditet så det var därför :)
  • saijda
    Aamon skrev 2018-01-09 16:11:17 följande:

Vill bara berätta att det kan vara så att du får ytterligare lite blod om någon dag så du vet. Som sjuksköterska som jobbar med massor barnmorskor berättade de det för mig när jag blödde lite från tappen efter vul i v6. Var skönt att de sa det så höll jag mig lugn när det åter kom lite blod 2 dagar senare. Inget farligt på något vis, bara känsligt därnere så tidigt :)

Åh vad skönt och höra! Då behöver jag inte vara orolig då om det händer :0 tack så mycket för att du orkade svara mig! Uppskattas verkligen <3

Är det på grund av att vi hade sex en gång? :)
  • saijda
    Jmlwc skrev 2018-01-09 14:49:30 följande:

Skönt att mvc lugnade dig.

Jag hade en ganska stor blödning i v13 i min förra graviditet. Vet inte vad det berodde på. Men tydligen något ofarligt. Han fyller 4 i år:) Så alla blödningar behöver inte betyda missfall...

Ja det hjälpte mycket :)

Oh då kan jag andas ännu bättre nu <3
  • saijda
    marran87 skrev 2018-01-09 14:56:32 följande:

Men så skönt att du känner dig lite lugnare. 

När jag väntade min dotter hade jag en blödning vid ett tillefälle, väldigt mycket blod på pappret vid toalettbesök, ingenting var knasigt och hon är 10 nu :) 

Ja det hjälpte mycket :)

Oh då kan jag andas ännu bättre nu <3
  • saijda
    Aamon skrev 2018-01-10 20:46:57 följande:

Sannolikt. Kan ske vid samlag. För mig sker det bara vid vul och gynundersökning tydligen. Var på vul idag och tappen var lättblödande även idag.

Varje gång vis gynundersökning så har jag också börjat blöda. Kan det påverka ännu mer nu när jag är gravid? :0

Blödningen har fortsatt till och från sedan jag skrev sist. Väldigt märkligt att den har dykt upp varje gång jag arbetar men så fort jag ska hem, på eftermiddagen, så försvinner den helt (ibland lite aprikosfärgad) och hemma kommer det ingenting alls, kanske lite ljusrosa på pappret någon gång, men ovanligt. Har ett väldigt stressigt och tungt jobb och har läst att om man har känslig livmodertapp/sköra slemhinnor så kan det börja blöda lätt i de sammanhangen.

Så imorgon ska MVC ringa upp mig vid 10-tiden så ska jag nämna detta för dem. Kanske blir sjukskrivning på grund av detta. Vill i alla fall lätta på min oro, för den har gjort mig galen dessa dagar. Behöver jag åka in på gyn imorgon, enligt MVC, så kommer jag sjukskriva mig i helgen. Måste tänka på mig och barnet<3

Men innan jag blev gravid så upptäckte de lätta cellförändringar och en cysta. Kan det påverka blödningen också? Ska fråga dem om det med.

Får se vad dem säger när jag pratar med dem, är väldigt orolig för att det var missfall även fast jag har alla gravid symtom kvar samt inte haft mer ont än vanligt (molvärk) :0
  • saijda
    Saanny skrev 2018-01-12 07:10:28 följande:

Som ovan skrev har jag också hört om en som blödde under heeela graviditeten, de hittade inget fel alls och barnet va friskt :). Dessutom kan man blöda av cellförändringar också. Ska du föra något åt dessa??

Okej får hoppas då, är så orolig :(

Jasså kan man det när man är gravid? För blödningen började någon dag efter vi hade sex. Så BM jag pratade med då sa att det var på grund av det. Men jag tror att jag har en känslig kropp då jag har blött en hel del näsblod (framför allt denna vecka) så fort jag har snutit mig ;0 jag ska till gynmottagningen nästa vecka på fredag, men tänkte ringa dem Idag med.

Sist jag träffade läkaren så sa hon att cellförändringarna kan försvinna helt och hållet vid graviditet så får se vad hon säger idag.
  • saijda
    marran87 skrev 2018-01-12 06:32:33 följande:

Vad jag förstått så är det ju inte konstigt med lite blödning under graviditeten. Och framförallt inte om den kommer utan smärta. En jag känner blöda igenom störta tampongen på ca en timme under majoriteten av sin graviditet, men bebisen mådde alltid bra och kom ut frisk och kry. 

Men det låter absolut som du ska vara lite rädd om dig! Klokt att rådfråga med erfaren och kunnig person idag. Håller tummarna för dig! Håll oss uppdaterade!

Jag har läst om det också, tror jag är känslig på det sättet, för har blött en hel del näsblod, framför allt denna vecka, för minsta snytning. :0

Är så sjukt galet orolig :( Hoppas de vet något svar så jag kan andas någorlunda. Ska ringa till gynmottagningen idag med angående cellförändringarna och cystan. Har en tid hos dem nästa vecka angående cystan nämligen. Vill höra deras och MVC åsikt om detta.

Och säger de gynakuten och/eller sjukskrivning så får det bli det. Vill inte förlora vårt barn <3

Framför allt inte pga mitt tunga stressiga jobb :0
  • saijda
    Jmlwc skrev 2018-01-12 10:48:57 följande:

Hur gick Det?

MVC har fortfarande inte ringt mig... oron är ökad, blir så irriterad :( Men vid minsta ansträngning så börjar de småblöda igen, tycker det är väldigt skumt. Har samma molvärk som innan, brösten är fortfarande ömma och gör ont, illamåendet kommer och går, som innan.

Har de inte ringt inom en stund så kommer jag ringa gynmottagningen istället eller 1177.

Kanske blir gynakuten också.

Osäker på om jag ska jobba i helgen eller inte :/
  • saijda
    Jmlwc skrev 2018-01-12 11:36:35 följande:

Sjukskriva dig som vanligt under helgen då. Skulle de inte ringa vid 10??? Ring igen.

Ringde igen och de sa att samtal har dragit ut på tiden och att de ringer så fort de kan *snark*

Jag funderar seriöst på att göra det, måste tänka på mig och barnet :0
  • saijda
    Aamon skrev 2018-01-12 11:41:19 följande:

Låter som du har känslig tapp och känsliga slemhinnor vilket är normalt. Jag använder mig av Progesteronkräm vilket jag läst stärker och tappen var iaf inte lika känslig vid denna veckas vul som det v5. Sammanträffande? Strunt samma, jag fortsätter då jag tycker det hjälper iaf.

Jag vet inte, men tror inte du blir sjukskriven för lite småblödningar.

Jag hopps att det är därför och att det inte är missfall. Har haft såna små ?klumpar? koaglat blod eller vad det heter (?) men det kanske inte är något farligt då jag har fått det efter gynundersökningar med :0

Har börjat blöda rätt ordentligt vid varje gynundersökning (när jag har tagit cellprov, kollat cystan osv) så är nog känslig där nere :0

Hoppas att det så är fallet, men vill se att jag får lyssna på hjärtat och ultraljud på tisdag när jag ska till MVC. Är i vecka 8(7+0) idag så då borde man väl få göra det? Iaf vid blödningar
  • saijda

Äntligen fått prata med MVC. Hon kunde inte svara på varför jag blödde, men eftersom det började efter sex så kan det vara pga sköra slemhinnor och känslig livmodertapp. Och att det är känsligt nu i början vilket var därför blödningen kom tillbaka vid ansträngning. Hon trodde inte att det var missfall på gång då jag har kvar mina symtom och inte hade ont (mer än den vanliga molvärken). Men har fått tid för ultraljud på onsdag. Så ska gå under arbetstid och kolla att allt är bra med bebisen<3 men om blödningen blir värre eller att det gör ont så ska jag uppsöka gynakuten.

Mina gravidsymtom är kvar och blödningen har avtagit igen. Nu ska jag vila och ta det lugnt.

Kollegan jag arbetar med imorgon vet om att jag är gravid osv. så ska säga till henne. Om jag nu ska arbeta i helgen, inte bestämt mig ännu :0

• saijda

Blödningen har slutat helt och hållet idag. Symtomen är fortfarande kvar men är så nervös för ultraljudet på onsdag och BM besöket på tisdag. Hoppas bebisen är kvar och mår bra<3

Google är ens värsta fiende i såna här lägen. Har läst massor om blödningar så hoppas på det bästa. Tur att jag sjukskrev mig i helgen :0

• saijda

Var och gjorde VUL idag. Konstaterat missfall :(

Så kommer tyvärr lämna den här tråden..

Men lycka till ni alla och håller tummarna hårt för att det går bra för er <3

• saijda
    Saanny skrev 2018-01-19 16:46:20 följande:

Nej! Vad jobbigt, jag beklagar verkligen. Ta hand om dig!

Tack så mycket, ja det är det verkligen :(

Desamma till er! <3
  • saijda
    Vallmofröt skrev 2018-01-19 17:33:30 följande:

Vad tråkigt. Kram till dig

Ja verkligen :( tack så mycket! <3
  • saijda
    mkess skrev 2018-01-19 17:44:26 följande:

Åh vad tråkigt att höra! :( Kram till dig och ta hand om er lite extra nu i helgen. <3

Ja det är de verkligen :(

Det ska vi verkligen göra, har varit hemma en vecka nu får se hur jag ska göra nästa vecka :/

Kram på er och lycka till med allt <3
  • saijda
    LisaKMB skrev 2018-01-19 20:15:59 följande:

Så himla tråkigt! Tillåt dig att sörja så mycket som behövs och gå vidare när du är redo. Kram

Det ska vi båda göra. Och ta hand om varandra.

Tack så mycket! <3
Svar på tråden Augustibarn 2018