• Marlin_

Välja fet eller et?

Har ett dilemma jag skulle behöva er syn på. Vi har köpt ett ett paket med 3 ivf och har gjort ett av dem. Det misslyckades men vi fick ett embryo till frysen som kliniken nu tycker vi ska sätta in och det kostar en halv gång av de två försök vi har kvar. Min tanke var först att göra dessa 3 ivf:er som färskförsök för att kanske få fler till frysen att använda efter dessa tre färskförsök. Vi har tidigare gjort 3 försök via landstinget och tänker att detta är de sista försöken vi gör då det är så påfrestande psykiskt och fysiskt. Hur hade ni gjort? Alla tre försök som färskförsök eller använt en halv gång till fet?

• Svar på tråden Välja fet eller et?
  • KattenH81

Jag skulle kört på med färska försök! Få så mycket du kan till frysen och använd dessa först om de tre försöken tar slut.

Lyckas du på andra eller tredje försöket kan man ju öven se det som att du har frysen full (förhoppningsvis) med syskonförsök. Dessa frysta kommer ju även va utifrån ägg i din nuvarande ålder- vill ni göra syskonförsök sen är det ju positivt med några år yngre embryon i frysen tänker jag!

Har en dotter som blir 4 i januari efter en ivf i maj 2013. Nu är jag gravid v7+1 efter syskonförsök med ett fryst embryo från samma omgång 4,5 år senare. Fyller 37 nästa månad och har nu lågt amh så kändes underbart när detta "unga" embryo (vårt sista) fäste!

Svar på tråden Välja fet eller et?