• Retrotessan

BIM JANUARI 2018

Hej!

Har smygtittat in här ett par gånger men aldrig skrivit. Jag har BIM 1/1 och har en menscykel på snitt 25 dgr.

Har två barn sen innan och fick missfall för ett år sen och la locket på efter det men nu har vi försökt första gången för en vecka sen igen efter en del fundering så får hoppas det tar sig denna gång :)

Har haft lite mensvärkkänsla i livmodern ett par gånger hittills. Kanske att jag vågar testa mig redan nu på torsdag men får se.

Håller tummarna för er andra också!

• Retrotessan
    LillaAw skrev 2017-12-25 19:10:40 följande:

Har också bim 1/1 :) min cykel är dock 26 dagar. Känner jag mig själv kommer jag testa på torsdag för kan inte hålla mig. Tänkte dricka bubbel på nyårsafton annars men hoppas på graviditet istället. Har försökt 10 månader nu :/

Är jag gravid (om jag testar positivt på torsdag) så tänker jag dricka lite bubbel och vin ändå. Ingen fara på taket så tidigt.

Då får vi hoppas att det har tagit sig denna gången :)
  • Retrotessan
    Alltidvi skrev 2017-12-25 19:59:18 följande:

Du skämtar väl ?!!

Nej jag skojar faktiskt inte. För att inte bli påkommen på en nyårsfest så kommer jag ta mig ett glas bubbel. Kommer då vara i v.3 om det är positivt och då ligger ynglet i gulesäcken och kommer inte till skada så tidigt. Tro mig! Många vet inte ens om att de är gravida och har gjort rejäla fyllor innan de visste om att det varit gravida! Ingen fara på taket som sagt!
  • Retrotessan
    Alltidvi skrev 2017-12-25 23:05:29 följande:

Ja just d för det finns absolut inga andra ursäkter varför man inte dricker.......

Man måste inte dricka, är man vuxen bestämmer man sånt själv utan konstigheter vad har det med att bli påkommen att göra ?

Du kanske borde tänka om, speciellt när man testar sig och får ett positivt gravtest och väl medveten om sin graviditet.

Jag dricker sällan. Max ett glas vin var tredje månad och om jag då tar ett glas bubbel vid nyår gör som sagt inget. Det är inte så att jag dricker regelbundet och mkt. Självklart kommer jag avstå alkohol framöver. Tur att man är vuxen och får bestämma själv!

Var tillexempel onykter på min bröllopsfest omedveten om att jag var gravid. Ut kom världens friskaste lilla tjej. Sköter man sig resten av graviditeten med kost och träning så anser jag att ett bubbel eller ett glas vin på nyår i v.3 ingen livsfara för ?ynglet?.
  • Retrotessan
    Alltidvi skrev 2017-12-26 12:31:09 följande:

Tur du vet mer än forskare, barnmorskor o läkare mm

Glad för din skull, nobelpris i medicin nästa år?

Ditt resonemang är löjligt, är man medveten om en graviditet oavsett hur långt eller kort gånget man är borde man tänka efter, har inte med att göra hur mkt eller hur lite eller ofta man dricker.....

Men ja du e ju vuxen och vet tydligen mkt bättre än alla andra, grattis :)

Ditt val, ditt samvete

Jag är inte ensam om att ta ett glas vin när man är gravid.

Mitt och andras beslut. Att tex äta godis och snacks varje dag är nog farligare för barnet än att ta ett glas vin en gång såpass tidigt i en graviditet.

Vi kommer inte längre i denna diskussionen så lägg ner nu.
Svar på tråden BIM JANUARI 2018