• Annalarsson1

BIM JANUARI 2018

Jag hänger på i tråden! Har BIM sjunde januari tror jag...dålig koll på det då jag bara kommit ihåg datum för mina 2 senaste mensar. Det här blir andra försöket för oss. Tänkte testa på julafton och hoppas på två streck att ge gubben i julklapp! ;) Det lär vara lite tidigt men kanske...annars väntar jag till den sjunde och testar igen om inte mensen dykt upp. Grejen är att jag har riktigt långa cykler, typ runt 35-40 dagar(!) så det känns som det kanske inte är för tidigt att testa. Nu får jag sluta övertänka det här, haha!

• Annalarsson1
    Retrotessan skrev 2017-12-26 08:11:17 följande:

Jag dricker sällan. Max ett glas vin var tredje månad och om jag då tar ett glas bubbel vid nyår gör som sagt inget. Det är inte så att jag dricker regelbundet och mkt. Självklart kommer jag avstå alkohol framöver. Tur att man är vuxen och får bestämma själv!

Var tillexempel onykter på min bröllopsfest omedveten om att jag var gravid. Ut kom världens friskaste lilla tjej. Sköter man sig resten av graviditeten med kost och träning så anser jag att ett bubbel eller ett glas vin på nyår i v.3 ingen livsfara för ?ynglet?.

Alltså jag brukar sällan komma med pekpinnar men jag kan inte förstå hur du tänker? Du är medveten om att det finns en risk, en ytterst liten risk men den finns och ändå väljer du att inta alkohol. Hmmm. Tänker man på det sättet kanske man skulle ha väntat till efter nyår med att försöka bli gravid. Som sagt svårt för mig att förstå.
Svar på tråden BIM JANUARI 2018