• Tildurrr

BIM JANUARI 2018

Har äl 27-28 någongång så hoppar gärna in här! ????

• Tildurrr
    Matildalinea skrev 2018-01-01 12:32:09 följande:

Är på ÄL+6-7 och idag när jag letade efter nån ÄL flytning hittade jag det tillsammans med blod .. hoppas det är nidis men vågar absolut inte hoppas då jag hade en blödning på äl4 en annan gång (vet att det ör tidigt men man hoppads ju ändå) och dö va det inget, dock va detta efter mitt mf och de kan vara de som gjort att min kropp blev lite knäpp .. bara vänta och se, hur mår ni andra ? :) Vilken dag är ni på och vad har ni nu för tecken ?

Enligt mina appar ska jag ha ÄL idag eller imorgon, men jag tror den kan ha varit igår/förrgår. Fick till det i lördags så hoppas hoppas!
  • Tildurrr
    MammaMia1012 skrev 2018-01-01 14:12:54 följande:

Likadant här :) Enligt app så borde ÄL vara idag men testerna visar negativt. Vet inte vad jag ska tro, har haft ÄL flytningar nu i 3dagar så det borde ju vara dags? Vi har fått till det i fredags, igår och idag. Hoppas så mycket nu <3

Ja, jag kör inga tester men känner kroppen ganska bra, är första försöket så tänker att vi provar utan test och sånt först!

Håller tummarna för oss!
  • Tildurrr
    tossaliten skrev 2018-01-01 16:36:54 följande:

Enligt appen så ska jag ha ÄL den 3/1. Brukar känna av det samma dag och än så länge har jag inte känt nåt så det kanske kommer stämma. Fick till det i fredags och i går... så blir det väl förhoppningsvis minst 2 ggr till under denna tid mellan 1-4/1...

Har bara ett problem. Min sambo har svårt att få till det... sjukt frustrerande, inte bara i bebisverkstad tankar utan rent allmänt... blir liksom bara nåt halvdant. Tror det är därför det tagit sån tid... de kommer liksom inte dit de ska de små liven! Nån som har eller haft samma problem? Nåt råd??

Handlar inte om stress för bebisverkstan... för detta var även innan..

Jag har tyvärr inga råd eller tips men har samma problem.. därför har vi nu under äl perioder bara fått till det en gång och det tog många gånger innan vi ens kom dit.. känns som chanserna minskar mycket av att kanske Max få till det en gång..
  • Tildurrr
    MammaMia1012 skrev 2018-01-01 17:32:34 följande:

Ja men verkligen! Håller alla tummar och tår! Vi ligger i influensan hela familjen så det är en bedrift att vi får till det överhuvudtaget

Så less på att vara sjuk!!!

Skönt att känna kroppen så bra, vi körde utan test första gången vi med men då det är 6år sen jag var gravid och är 37 nu så ville jag kolla så jag faktiskt får ÄL man vet ju aldrig...

Åh det förstår jag verkligen, fy! Hoppas ni kryar fort!

Nej, jag har ju heller egentligen ingen aning, är första gången, men är 21 så har väl åldern på min sida eller vad man ska säga, så hoppas det kan gå utan att känna för mycket stress typ, vi får se! Längtar bara tills den 16/1 nu så man får se om mensen kommer eller inte..
  • Tildurrr
    MammaMia1012 skrev 2018-01-01 19:05:28 följande:

Tack så mycket!

Ja du har åldern för dig alla gånger! Du kommer säkert få ditt pluss inom snar framtid!

Ja väntan på BIM är värst!

Jag hoppas jag får positivt ÄL test annars är jag rädd att den uteblev eller att vi missade den den här månaden. Tiden får utvisa hur det var..

Ja känns som det är värt att försöka iaf! Har längtat efter barn såå länge!

Jaa, håller tummarna för dig!
  • Tildurrr
    LunaLo skrev 2018-01-01 19:40:32 följande:

Hej på er! Vad jag är glad av att få skriva här till er efter att ha läst alla inlägg, min sambo har nyss sagt ja till att försöka få en liten, vi båda är 26 och har inga barn sedan tidigare. Jag har längtat som en tok i flera år och nu får jag äntligen grotta ner mig i mitt favoritämne å hålla tummarna.

Ska bli roligt att följas åt! Jag har använt natural cycles i snart 3 år som preventivmedel och är rätt så säker på att jag har äl på fredag 5/1 :) nu kör vi!

Åh va kul att äntligen få försöka! Håller tummarna för dig!
  • Tildurrr
    Strawberrybrud skrev 2018-01-02 14:33:57 följande:

Ven mer har BIM runt 14-16/1? :)

Jag har enligt appen bim 16/1, men som jag tror så var min äl tidigare än appen så kan även va nån dag före! Tänkte testa den 14 tidigast om ja inte fått mens än..
  • Tildurrr

Ni här inne som verkar ha koll, om man tror att man prickat in äl hyfsat exakt, hur är chanserna om man då bara legat 1 gång? :/ är nojjig att chanserna minskar så sjukt mycket om vi inte kan ligga varannan/vartredje dag...

• Tildurrr

Har BIM 16/1 enligt app, men kan man känna symtom redan nu? Enligt app ÄL 1-2 (olika i 2 appar), men jag misstänker att den var 30/31 nångång. Har senaste dagarna haft en dov, istortsett konstant huvudvärk och ömma bröst, det har jag dock ofta mellan äl och mens så vågar inte räkna med det. Men har även en molande värk typ som ett bälte verkligen längst ner på magen och ibland extra "ont" på höger sida.

Är för tillfället mest hemma på dagarna och herregud vad man googlar och analyserar ALLT, blir ju smått galen haha

Svar på tråden BIM JANUARI 2018