• Entriss

BIM JANUARI 2018

Hej!

Hoppar in här igen.

Plussade den 11 december men fick missfall nu i veckan. Tråkigt, men kände det nästan på mig eftersom jag plussade först på BIM+2. I mina friska graviditeter har jag alltid plussat på BIM men vid mitt förra missfall 2013 plussade jag också efter.

Nåja, nu är jag tillbaka här och följs gärna. Hoppas på BIM i slutet av januari men det kan en ju inte veta helt säkert efter MF. Köpt natural cycles och börjat tempa idag för att få ett humm om när ägglossning äger rum. Någon annan som använder sig av det? Hur tycker ni det funkar?

Lycka till alla!:)

• Entriss
    Adalgisa skrev 2017-12-29 16:57:15 följande:

Vad tråkigt att höra, hoppas det tar sig nästa gång!

NC fungerar bra för mig. Så länge man tempar ungefär samma tid och man lär sig hur kroppen fungerar. Tempen sjunker rejält vid ÄL samt innan mens. Om tempen håller sig hög vid mens finns en chans att man är gravid. Jag hade egentligen helt kunnat lita på NC men använder ÄL-stickor runt ÄL för att vara på den säkra sidan :)

Lycka till.

Åh, tack för svar! ska bli spännande att se hur det funkar! Har ganska regelbundna tider så borde gå bra:)

Sen är ju det säkraste kortet att ligga så mycket man bara orkar och vill;) tur att det är trevligt bestyr:P

Grattis till er som redan hunnit plussa! Försök att njuta från början, även om det är svårt:) det går jag lovat mig själv till nästa gång!
  • Entriss
    Lindsey77 skrev 2017-12-29 20:59:20 följande:

Åh, jag beklagar, vad tråkigt för er Jag plussade 8 december och fick missfall fem dagar senare. Så jag fick också hoppa hit..

Nu får vi hoppas på en höstbebis!

Ja verkligen!! Hoppas det är vår tur nu:)
  • Entriss
    Lottch3n skrev 2017-12-30 08:51:24 följande:

Konstig fråga kanske.. men är det någon här som upplevt smärta i tjejmagen under sex i samband med äl?

Jag hade faktiskt det förra månaden! Vet inte om det bara var ovanligt "kraftig" ÄL eller om det berodde på sexet i sig. Ont bara på en sida också...
  • Entriss
    Annso123 skrev 2017-12-30 08:54:16 följande:

Vad tror ni om det här? BIM -2. Svagt, men visst är det två streck?!!

Jag ser ett streck:)

Grattis! Hoppas det hänger i! :D
  • Entriss
    Johanna88m skrev 2017-12-30 10:02:07 följande:

Hej allihop.

Jag och min man väntade vår dotter som skulle fötts nu i februari men hon togs ifrån oss till himmelriket i slutet på oktober, har nu en änglardotter som heter Saga<3

Vi ska från och med i januari försöka bli gravida igen och få ett syskon till Saga, efter det värsta vi någonsin behövt gå igenom och fortfarande går igenom...

håller tummarna allt vad jag kan, grät floder för en vecka sedan då jag fick min mens trots att vi inte hade bestämt oss för att satsa igen, men nu är vi enade om att försöka igen. Hoppas på 2018 bebis<3

Åh, jag beklagar er förlust. Kan inte ens föreställa mig sorgen:(
    Håller tummarna för att ni snart väntar småsyskon <3

Har tempat andra morgonen med NC idag (fortfarande "mens" efter missfall) och exakt samma grad som igår, Hur sjukt? Tycker verkligen kroppen är fantastisk!
  • Entriss
    Nardil skrev 2018-01-02 18:36:56 följande:

Hej!

Hänger gärna med jag också!

Jag är 31 år och har två barn sedan tidigare som är födda 23/12-14 och 14/8-16. Har även ett MA bakom mig som upptäcktes i v 12 i början av november.

Jag är hyfsat säker på att jag hade äl på nyårsafton, även om jag inte blir klok på min kropp riktigt, och borde ha BIM 15/1. Om nu mensen blir försenad tänker jag dock testa tidigast 19/1 eftersom det är så jobbigt att få neg resultat men inte ha mens än ändå. Brukar inte få positivt resultat, även vid graviditet, om jag testar innan BIM.

Någon mer här som har två barn sedan innan?

(Ska erkänna att jag inte läst alla 475 inlägg ;))

Har också två barn sen tidigare födda 2010 och 2014:)

Fick missfall för en vecka sen (v 7). Hoppas på BIM i slutet av januari men vi får se när ägglossningen kommer:)
  • Entriss
    Linder skrev 2018-01-03 17:58:15 följande:

Hej!

Jag och min sambo planerar också barn och jag är ofta här inne på FL och läser. Jag kommenterar aldrig eftersom jag är rädd att någon ska se att jag försöker skaffa barn. Jag förstår att man kan välja användarnamn och så men kommer min mejl synas? Jag har i detta inlägg skrivit en påhittad mejladress????

Jag funderar också på om man behöver ha ett konto och om det isåfall kommer visas någonstans att jag har ett? Man vet ju aldrig med dessa sociala medier????Eller räcker det att jag går in via safari och kommenterar på det viset?- och om jag isåfall gör så kan jag använda min vanliga mejl utan att vara dödsorolig att någon ser att jag skriver i FL? Hur gör ni andra?

Jag har ÄL i helgen och det skulle vara så roligt att följas åt här med er!

Hej, 

Din mailadress syns inte så välj bara ett användarnamn som är otypiskt för dig så ska nog ingen kunna spåra upp dig :)
  • Entriss
    Hello91 skrev 2018-01-03 16:37:59 följande:

Jag tog ett test nu när jag kom hem, en vecka innan beräknad mens..såhär såg de ut.. vet inte om det kan vara för tidigt för att ta en test men tänkte kolla ändå.

Hej, 

Vet inte om du ser ett streck hemma men när det är uppladdat såhär syns inget streck. 

Hade samma problem förra månaden när jag såg strecket på bilden i telefonen, men inte när den laddades upp i forumet :S

• Entriss
    Linder skrev 2018-01-03 18:13:17 följande:

Vad bra, men nu verkar detta användarnamn med fakemejl ligga kvar, hoppas ingen har den mejlen som jag skrev???? Hur svarar jag på ett inlägg?

I mobilen finns det ett kugghjul högst upp på inläggen som man kan trycka på och sen välja "citera". 

På datorn står det kort och gott "citera" längst upp på inläggen bredvid "anmäl" :)
  • Entriss
    Annso123 skrev 2018-01-04 06:50:47 följande:

Tydligare blir det ju inte!!

Åh, stort grattis!!! :D:D
  • Entriss
    ankmamma skrev 2018-01-04 07:08:51 följande:

Vad tror ni tjejer?? (jag hoppas att jag får hem digitalt idag med posten) Det översta är babyplan och den nedersta är NC!

Ser positivt ut tycker jag! Vad är oddsen för att ett streck syns på två av varandra oberoende tester liksom:) Grattis!!!
  • Entriss
    maria1992 skrev 2018-01-04 17:26:43 följande:
    Ja, hoppad verkligen!!! Spännande är det att följa alla

Ja, jag vet inte om jag tänker testa innan som jag gjorde förra månaden. Kolla nedan mitt test som visade sig vara spök... så clearblue är jag rädd för :/

Jag tror att positiva "spöktester" innan BIM snarare är tidiga missfall än felaktiga resultat. Alla läkare och BM säger ju att dem vanligaste missfallen är dem som inträffar som en vanlig mens hade gjort :) 
  • Entriss
    Lottch3n skrev 2018-01-08 09:30:29 följande:

Ni som tempar. Jag tog tempen nu bara för att se om jag hade feber då jag känner mig väldigt varm och svettas lätt. Den låg på 37,2 och i vanliga fall brukar jag ligga på 36,6-36,7. Vad betyder detta? Eller betyder det ens nått? ;)

Åh, supersvårt att säga!

Jag själv har en normaltemp på 36,4 och har ju feber redan vid 37,2, så det kan ju helt enkelt bara vara det...
    Samtidigt har jag läst mig till nu att tempen stiger och fortsätter ligga högt från ägglossning och fram till mens- om mensen kommer. Då stiger den med 0.2-0.5 grader. Så känns ju som det kan vara vilket som i ditt fall;) 

Du har inte tempat tidigare dagar? 

• Entriss
    Rhubarb skrev 2018-01-09 07:31:03 följande:

Idag är det Bim +12, cd 46. Ingen mens i sikte, tog ett gravtest till för säkerhetens skull som var helblankt. Kan mensen utebli helt en cykel?

Jag var med om liknande när vi försökte bli gravida med vårt andra barn. Mensen dök inte upp och jag testade blankt på blankt, sen kom mensen efter 8 el 9 dagar iaf. Vet inte om det berodde på sen ägglossning, eller att något försöker fästa men inte lyckas?
  • Entriss

Men ååh! Pratade med Octaviakliniken precis för jag ville gärna ha återbesök eftersom jag fortfarande har bruna flytningar efter mitt missfall (21 dec första blödningen). Hon sa bara att det är heeelt normalt och att jag borde få en vanlig mens under januari och sen borde jag inte blöda mer. Men om jag blöder fram till dess är det tydligen helt okej. 

Jaja, så det blir ingen BIM i januari för mig utan jag hoppar direkt över till februaritråden och hoppas på det bästa...  Så. Jäkla. Surt.

Hoppas verkligen att det går bra för alla er som har plussat och kommer plussa under resten av Januari Hjärta

• Entriss
    Gabriela11 skrev 2018-01-11 12:33:30 följande:

Behöver HJÄLP tjejer!

Hade ÄL den 27:e december och efter några dagar kände jag några graviditetssymptomer! Tog en CB tidigt test igår ( första urinet ) och fick en jätte svagt POSITIVT resultat. ( bifogar bilder ) .

Idag tog en Apoteket gravtest ( EJ första urinet ) och det var NEG. Tänkte kanske är lite för tidigt, men kan inte hålla mig girls! Vill gärna bli gravid!

Help a girl out PLS!!

Om strecket är blått och inte grått är det nog positivt. 
    Men kan ju vara tidigt missfall på g om du fått flytningar nu. Hoppas inte!!

Svar på tråden BIM JANUARI 2018