• Matildalinea
    Emselie skrev 2017-12-29 22:33:04 följande:

Äl+8 idag. Känner verkligen en massa, aldrig känt såhär någon annan månad faktiskt. Haft molvärk sedan äl-dagen, andra månader har inte molvärk/mensvärken börjat fören några dagar innan mens. Är jag inte gravid nu så måste det vara något allvarligt fel på mig haha! Tänkte ta ett första test på måndag. Ska vara hemma på nyår och mysa med gubben bara så behöver inte veta inför nyårskvällen om jag kan dricka eller ej. Håll tummarna för mig att det tagit sig nu!! Fjärde försöket nu med ett missfall i bagaget.

Åh lucka tillhåller tummarna ! Är också inne på fjärde försöket med ett missfall från första försöket... har ni bebis sen innan eller ör de första ? Håller tummarna för att december/januari är våran tur och alla andra som hoppas här inne <3
  • Matildalinea
    Emselie skrev 2017-12-30 08:49:12 följande:

Tack kära du!<3 Fick också missfall i första försöket, även om det var lite kämpigt att ta sig igenom så var det ett gott tecken också, då visste vi ju att jag kunde bli gravid åtminstone. Alltid något positivt haha. Det är första barnet för oss. För er också?

När har ni BIM? :)

Precis samma här, och det ör som du säger. Vi kan iaf bli gravida :)

Japp första barnet, längtar såååå...

Tror jag har bim 8/1 eller möjligtvis 9e det beror på min cykel,om den är 27 eller 28 dagar. Efter MF har den varit 27 dagar sp gissar på 8e :)
  • Matildalinea
    YasmineK skrev 2018-01-01 07:38:50 följande:

Bim-4 idag, har haft så ömma bröst och min mage har varit så uppsvälld och gasig. Har bara haft 1 test kvar så tänkte egentligen spara till efter BIM men igår tog jag ett ägglossningstest som visa så starkt att jag bara blev tvungen att ta det sista gravtestet nu imorse. Och jag kan inte fatta att det å sant, man ser verkligen 2 streck tydligt. Sitter bara och skakar på köksgolvet, är så sjukt lycklig. Barn nr #4 och fjärde försöket efter mitt p-piller stop, min exman (de tre andra barnens pappa) lämnade mig för 1 1/2 år sen för en jobbarkompis och samtidigt smitta han mig med klamydia som jag säkert haft väldigt länge. Var nästan bombsäker på att han gjort mig steril... träffade min nuvarande underbara sambo för 1 år sen (vi var dessutom ett par redan för 11 år sen, min första stora kärlek) det här blir hans första barn, och mina tre andra älskade ungar har längtat så efter ett syskon. Ursäkta för värsta novellen men är så lycklig

Åh grattis ! Va roligt att höra <3
  • Matildalinea

Är på ÄL+6-7 och idag när jag letade efter nån ÄL flytning hittade jag det tillsammans med blod .. hoppas det är nidis men vågar absolut inte hoppas då jag hade en blödning på äl4 en annan gång (vet att det ör tidigt men man hoppads ju ändå) och dö va det inget, dock va detta efter mitt mf och de kan vara de som gjort att min kropp blev lite knäpp .. bara vänta och se, hur mår ni andra ? :) Vilken dag är ni på och vad har ni nu för tecken ?

• Matildalinea
    Tildurrr skrev 2018-01-01 12:37:48 följande:

Enligt mina appar ska jag ha ÄL idag eller imorgon, men jag tror den kan ha varit igår/förrgår. Fick till det i lördags så hoppas hoppas!

Håller tummarna för er :D
  • Matildalinea
    Alltidvi skrev 2018-01-01 15:29:24 följande:

Är på ÄL+8, har känt mig lite extra varm som om jag ska bli sjuk o få feber... är ju den perioden av årstiderna så fr se om d e en liten baskelusk som springer runt i kroppen eller om vi lyckades önska extra hårt när vi hade älgjakt på julafton :)

Bim 5/1

Snart då :D har ni bestämt när ni ska testa ? :) håller tummarna !
  • Matildalinea
    Alltidvi skrev 2018-01-01 16:29:06 följande:

Nej vi chillar och inväntar minst tills bim, tok tidigt innan med tanke på jag bara e på ÄL+8 idag :)

Känner inga symptom jag inte brukar känna innan bim mer än lite som om jag ska få feber men som jag skrev det är dom månaderna på året där baciller härjar som braveheart karaktärer ^_^

Hoppas hoppas på en liten :D
  • Matildalinea
    Hello91 skrev 2018-01-02 21:14:14 följande:

När kan jag tidigast ta ett graviditetstest? Ska ha mens om en vecka men fick en liten liten blödning igår... har inte ömma bröst eller så men trötthet och illamående på mornarna

Fick också en liten blödning igår och idag aprikos på kvällen .. hoppas innerligt men de önda jag har är typ molande värk, kan ju vara något annat med :( håller tummarna för oss !

När är din bim ? Jag har bim 8/1,när du kan testa är lite olika beroende på vilket test, sen är det ju inte säkert att man ser om man testar för tidigt för att hormonen inte hunnit komma upp i tillräckligt hög nivå, tror vi ska testa på lördag om tidigast och då är det ju inte säkert att de visar något även om jag nu skulle vara gravid
  • Matildalinea

Fick en liten blödning igår, bara på pappret ca 3-4 ggr jag va på toa under den tiden (va då ÄL 6-7) och idag på kvällen, aprikos på pappret och sen även i trosskyddet (äl7-8) vad lan detta vara, är det kört ? :( bim ca 8-9/1

• Matildalinea
    Ereya skrev 2018-01-02 22:18:35 följande:

Hej tjejer. Jag fick mens igår, på BIM - 1. Inga förtecken att den skulle vara påväg utan jag vaknade av det. Molade lite under dagen men inte som det brukar. Nu är den mer eller mindre slut och alla symptom är kvar? Brösten ömmar än, hormonsvängningar, illamående. Jag kanske får testa igen om ett par dagar ändå, även fast jag nog begriper att jag inte är gravid haha

Hoppas de bara va en genombrottsblödning eller något :)
  • Matildalinea
    Anonym (newbie) skrev 2018-01-03 20:21:25 följande:

Hej!

Har skummat igenom den här tråden och även varit inne här på sidan ett flertal gånger tidigare och läst men aldrig gått med eller kommenterat.. för än nu! Sambon och jag har varit tillsammans i 7 år och bestämde oss i juli förra året för att sluta med preventivmedel och försöka få till en liten bebis :) mina cykler har sedan p-pillerstoppet varit väldigt långa, åt diane, haft mens endast 2 gånger sedan i juli och inte plussat på några ägglossningstester alls för än nu i december när det plötsligt blev 2 streck, 3 dagar i rad! Tyckte att flytningarna blev mer rinniga så jag tog ett test 25/12 som visade ett svagt streck , 26/12 syntes tydligt det andra strecket och 27/12 lika så. Hade sex 26/12 och 29/12 och ligger just i detta nu och hoppas på ett plus någon gång nästa vecka :D laddade hem NC nyss och enligt den så är BIM 10/1. Tog både gravtest + Äl-test idag som båda visade neg.

Har aldrig varit gravid tidigare och aldrig heller riktigt försökt att bli det så allt är väldigt nytt.. men det tar upp större delen av mina dagar just nu och jag bara längtar ihjäl mig efter ett plus och ser fram emot att dela min längtan med er!

Välkommen :) håller tummarna för att vi alla kan dela den efterlängtade glädjen med liten bebis :)

Vi bestämde i september att skaffa barn, blev gravid på första försöket som tyvärr blev tidigt missfall :( så nu är vi inne på 4e försöket, håller tummarna, har bim runt 8-9/1

Har haft sparsam blödning som kommit på papper måndag och tisdag, annars har jag bara haft lite molvärk som kommer och gör sedan söndags kväll/natt... hoppas innerligt men är tveksam :(
  • Matildalinea
    Anonym (newbie) skrev 2018-01-03 22:01:23 följande:

Va tråkigt att höra om missfallet :( håller mina tummar för att ni får ett plus den här gången och att det går vägen!

Kul att vi har BIM nästan samtidigt :)

Jag har inga symptom förutom att jag känner mig väldigt trött och typ som stt jag har gått upp i vikt de senaste veckorna.. mest på magen som känns liksom "degig" haha (förhoppningsvis inte julmaten) Vågen står dock stadigt på normalvärdet.

Är det första barnet för er? :)

Precis första barnet :) längtar ihjäl mig ...

Ja jag könner mig också väldigt trött, dock är det fr att jag inte lyckas somna de två senaste kvällarna :( ligger och tänker för mycket tror jag.. annars är jag väldigt varm från och till..

Ja kul, kan vi följas åt :)

Förstod det som att det är första barnet för dig/er med :)

När har du tänkt och testa dig ? :)
  • Matildalinea
    Anonym (newbie) skrev 2018-01-03 22:57:49 följande:

Å va kul! Samma här :) många i vår närhet som väntar smått, både första och andra.. så då skulle det vara extra roligt om det gick vägen.

Som sagt är jag väldigt ny i dom här sammanhangen så jag har ingen riktig koll på alla symptom.. men att man är varm sådär som du beskriver tyder väl på att det skulle kunna vara en graviditet?! :) hoppad du kan sova inatt!

Jag tog ett test idag som var neg. Hade tänkt att försöka vänta till 12/1 .. men jag är så otålig och nyfiken så vi får se om jag klarar att hålla mig så länge :p

När tänkte du testa?

Haha jag är exakt likadan ! Testade idag men neg, ska fock testa imorgon med extra känsligt test (RFSU testa tidigt) blir det neg har jag lovat sambon att vänta tills på söndag (evigheter bort ju!!)

Har också många i min närhet som väntar barn eller precis har fått barn :) mysigt
  • Matildalinea
    Anonym (newbie) skrev 2018-01-05 09:07:22 följande:

Haha jag kunde inte heller hålla mig.. tog ett test som va neg! Men förhoppningsvis så är det för tidigt.. nu har jag lovat mig själv att inte testa för än BIM nästa onsdag. Håller med, dagarna går extremt långsamt :p

Har du några fler symptom?

Jag har börjat få som svag mensvärk och väldigt livlig mage under dom senare 2 dagarna. Täppt i näsan som bara den.

Va kul att ni är i samma sits! Måste vara mycket roligare att ha en massa vänner att dela allt nytt med :)

Hihi ja kul :D blev negativt idag också, tror int det blir något plus denna gång :(

Men jag håller tummarna för dig !

Nja asså vi har knappt berättat för några för vi könner att det blir bara jobbigt om alla ska fråga hela tiden hur det går med baby making så vi har hållt det mest för oss själva, det ör lite därför jag är här inne. Så jag kan prata av mig lite :D
Svar på tråden BIM JANUARI 2018