• Memlan

BIM JANUARI 2018

Hoppar gärna in här.

Sånna här trådar har jag tyckt varit intressant att följa i flera år och nu är det min tur att själv vara med haha!

Jag är 20 år och min sambo har precis genomgått en refertilisering och läkt ihop och vi får börja köra nu. Jag är osäker på min ägglossning då jag ätit provera för att slippa mensen i 3 månader men enligt ägglossningstest så närmar det sig då jag har blinkade smiley idag. (Slutade med provera den 10 december)

Detta är väldigt osäkert just nu då det kan ta upp till 3-6 månader innan sambon får ut levande spermier (om det ens kommer några) men man ska aldrig säga aldrig, då han inte varit steril så länge (snart 4 år) så fick vi goda chanser att lyckas! :)

• Memlan

Känner att jag har noll koll på ägglossning och bm just nu. Så om någon vill hjälpa mig så är det tacksamt.

Jag har ätit provera i 3 månader för att slippa blödningar då jag har starka mensvärkar. (Vet inte så mycket om provera)

Jag slutade med provera den 10 december och har fortfarande inte fått någon mens. Min man har opererats sig och kunde inte ha sex på ett tag och vi hade sex första gången den 18e december och kan skriva lite här nere hur det har sett ut med ägglossningstext osv (lite rörigt nu, ursäkta)

Jag har tagit clearblue dubbel men i förrgår så tog teststickorna slut och jag tog för givet att mitt apoteket hade stickor men icke så jag köpte apotekets ägglossningtest och testade med igår och idag.

10/12 slutade med provera

18/12 oskyddat sex

19/12 endast cirkel på clearblue men vi hade sex. Tror det var denna dag och någon mer jag hade mycket flytningar, nästintill vita.

20/12 varken sex eller ägglossningstest (något kom emellan)

21/12 blinkade gubbe, sex

22/12 blinkande gubbe, sex

23/12 blinkande gubbe, sex

24/12 blinkande gubbe, sex

25/12 blinkande gubbe, sex

26/12 blinkande gubbe, sex och stickorna tog slut.

27/12 tog apotekets ägglossningstest och båda strecken var starka men inte lika starka, vi hade sex, dock så fick jag jätte ont i tjejmagen direkt efter han kommit i mig?!

28/12 idag var teststrecket ganska starkt men svagare än igår och kollade mina flytningar som knappt var befintliga och de var kladdiga

Jag har noll koll på vad som sker men nu har det gått 3 veckor sen jag slutade med provera och ingen mens i sikte förutom att jag haft symtom som förstoppning, sämre aptit och lite molande värk i magen.

Hur ska jag tolka allt detta? ????

• Memlan

Nu är denna bild förmörkad för det var så svårt att få med på bild men är detta endast spökstreck? Kommer testa i morgon igen då detta va eftermiddagskiss. Ena testet såg man tydligt ett svagt, svagt streck

• Memlan

Någon som ser något? Jag är ganska tidig tror jag, vet inte när jag ska ha mens då jag slutade med provera för över 3 veckor sen och borde fått mensen efter några dagar max men den kom aldrig.

Har mått illa i två dagar och inte kunnat äta ordentligt på 3 dagar. Vi är flera som tycker oss se streck på alla jag tagit men svårt att få med på bild.

• Memlan

Åh vad spännande att ni också ser! Här är en oredigerad bild från idag med testlagrets test :)

Har som sagt ingen som helst aning om när jag hade ÄL eller när jag har BIM :)

• Memlan

Har har faktiskt ingen aning om när jag haft ÄL eller när jag har beräknad mens.

Lång historia kort så har min sambo precis opererats för att återställa en stelerisering och samma helg som han hade opererats så slutade jag med provera som jag ätit i nästan 3 månader konstant för att slippa mensen (problem med starka menssmärtor). Jag slutade med tabletterna den 10/12 alltså för snart 3 veckor sen och mensen dök aldrig upp som skulle komma efter några dagar max.

Ett par dagar efter jag slutat fick jag nästan vita flytningar men annars inget avvvikande.

Jag och sambon började ha sex igen den 18e och har haft sex nästintill varje dag sen dess, han gav positivt utslag på spermieprov häromdagen så operationen har lyckats, men nu har jag ont i magen, mår illa och är super trött och tycker mig se svaga, svaga streck på testen även om det är tidigt.

Så frågan är om jag fick ägglossning istället för mens efter provera (har inte haft problem med ÄL eller så innan jag började med provera, åt det endast för att slippa blödningar) och att det tog sig på en gång isåfall?

Alltidvi skrev 2017-12-30 23:14:57 följande:

Vilken ÄL+ dag är du på ?

Alltså hur många dagar efter ÄL?

Kanske kanske kan ana ngt på en av dina bilder, hoppas på d bästa <3 :)

• Memlan
    Ellen92 skrev 2017-12-30 23:48:28 följande:

Ta ett nytt test imorgon bitti och lägg upp, spännande :) :)

Jaa jag ska göra det, har laddat upp med massa tester nu haha :) Denna väntan alltså, man vill ju så gärna bara se ett tillräckligt starkt streck för att våga lite på testet fullt ut liksom!
  • Memlan

Jag ser tydligt ett två streck :D

Wunja skrev 2017-12-31 12:32:46 följande:

Nytt test idag med morgonurin, bim-2/3.

• Memlan

Testade med clearblue igår och idag, har endast gjort bilden lite mörkare.

Fick extremt ömma bröst igår kväll och har jätte ont i dem idag. Blöder från tandköttet så fort jag borstar tänderna, hickar konstigt och har har ont i tjejmagen och långt ner i ryggen, får hem ?testa tidigt test? senare idag så antar jag borde få bättre svar då!

Som tidigare sagt, ingen blekaste aning om när jag haft ÄL eller har BIM så kan vara tidigt ute med att testa, enda jag vet är att jag borde fått min mens för över 3 veckor sen när jag slutade med provera.

• Memlan

Kunde inte hålla mig så tog ett till nu ikväll, endast gjort bilden liiite mörkare då det inte syns när man laddar upp bilder här haha.

Vad tror ni? Ser starkare ut än det jag tog i morse. Behöver inte anstränga mig eller fiffla runt för att se ett streck och bilden är tagen inom 5 minuter från att testet gjordes

• Memlan

Åh vad roligt att ni ser! Ska testa med likadant test i morgon bitti, detta va starkare än det jag tog i morse och detta va på kvällsurin (12 timmar senare) så hoppas, hoppas! Visar det lika eller starkare så kommer jag ta digitalt i morgon bitti också! :)

ampjot skrev 2018-01-03 19:17:42 följande:

Jag tycker också det syns, ska du testa imorgon också? Hoppas verkligen det går åt rätt håll :)

• Memlan

Japp! Va nervös man blev nu haha!

minipeach86 skrev 2018-01-03 19:27:17 följande:

Ser ett svagt streck! Har du något digitalt hemma som du kan testa med imorgonbitti? =) 

• Memlan

Då jag fått svaga men ändå tydliga plus som inte viljat öka så mycket i styrka så köpte jag ett blodprov från werlabs idag för att mäta om det finns hcg i blodet, bokade nyss och de hade tid redan kl 10.00 så nu får jag verkligen svar på om det varit spökstreck eller inte =)

Super nervös.....

Grattis till alla som plussat! =)

• Memlan

Jaa jag kom ju på det!

Köper på werlabs.se, kostade typ 220 kr och sen har de samarbeten men provtagningsställen i flera städer här i Sverige så bokar man där man vill gå och så överförs en remiss automatiskt dit så man visar bara leg och sen får man sms när man har fått provsvar efter max 2 dagar och får då även direkt kommentar från läkare =)

Kände det var mer värt än alla gravtest hit och dit haha!

Absolut uppdaterar jag så fort jag fått provsvaren, är så j*vla nervös!!

Storafamiljen89 skrev 2018-01-04 10:25:54 följande:

Vad häftigt att man kan köpa blodprov för att Kolla det. Vad kostar ett sånt?

Du får uppdatera med provsvaret sen! ????

• Memlan

Usch är så fruktansvärt nervös idag.

Allting känns så konstigt och förvirrande. Jag har mått pyton med illamående, mensvärk, hugger nere i tjejmagen, hungersug, hickar hela tiden, har så sjukt ömma bröst så jag inte kan sova ordentligt på nätterna för gör ont bara täcket ligger emot bröstvårtorna (behövt ta större storlek på bh) och svullen mage :(

Har tagit test som vissa?! (Alla clearblue) visat svagt positivt, svagt men man ser ändå tydligt plus. Vissa andra har visat positivt till och från i en vecka??

Bestämde ju därför för att ta blodprov igår och väntar med klump i magen på svar då det digitala testet visade negativt :/

Det som oroar mig är att de upptäckte en cysta för 3 månader sen (därför jag ätit provera i 3 månader) och fick reda på igår att just den cystan kan utsöndra så pass mycket hormoner om den växer så att man kan få graviditetssymtom och svagt positiva gravtest!!

Usch hoppas verkligen på det bästa nu, gynekologen ville avvakta några veckor till innan undersökning. =(

Får jag negativt besked idag från blodprovet så kommer det svida dubbelt dessutom, då jag inte bara får reda på att jag inte är gravid utan även att min sambos återställning av hans sterilisering inte funkat :(

Så mycket tankar i huvudet nu

• Memlan

Varför ser det ut såhär? Har inte druckit massa innan något av testen och ungefär samma tid varje dag.

Började testa den 24e och va då på dag 9, nu är jag på dag 16 och senaste va från idag, nyligen.

Började med clearblue digital för 3 dagar sen men den visar ingenting och enligt min cykel och app så ska jag ha ägglossning dag 13.

Vet att den kan va sen men kändes konstigt att strecken är så olika haha

• Memlan

Där kom den där förbannade glada gubben =) Spännande, återstår att se om sambons refertelisering funkat eller ej.. dags att lämna spermieprov nu egentligen men vågar inte, rädd att få på svart och vitt att operationen inte lyckades :(
Svar på tråden BIM JANUARI 2018