• joannaq

BIM JANUARI 2018

Emselie skrev 2018-01-01 10:40:58 följande:

Det verkar som jag plussade nu på morgonen!!! Men strecket är så jäkla svårt att få med på bild, annars hade jag lagt upp det här! Började gråta direkt jag såg det haha, av lycka alltså :'D beställde precis ett digitalt som jag ska testa med när det kommer. Det var ett Clearblue early jag använde nu, och vi vet ju alla vad vi tycker om det testet ;) men det var det enda jag hade hemma tyvärr. Men strecket var svagt blått så jag tror absolut att det inte är ett spökstreck. Funderar på att åka förbi Apoteket imorgon och köpa ett nytt av annat märke. Men förstår ni vilken start på det nya året om det visar sig vara sant?!

Men wow grattis vilken början på det nya året <3 Jag har bim 5/1 så hoppas verkligen att den inte kommer :)
  • joannaq
    Emselie skrev 2018-01-01 14:32:40 följande:

Tack!! Jag har också BIM 5/1, så det är väldigt tidigt därav det svaga plusset. Håller alla mina tummar för dig, har du några symptom? :) Nu ska jag bara klara av att hålla på det lite några dagar tills jag testar med fler tester och får det svart på vitt, tills jag berättar för sambon. Vill verkligen överraska honom på något mysigt sätt!

Okey spännande :) Jag vågar inte testa än har gjort det för många gånger känns det som och blivit besviken. Har haft lite ont i brösten från och till och känner mig varm, även ett tryck nere vid magen. Men det kan ju va mensen oxå :) Nu håller jag tummarna för dig :)
  • joannaq
    minipeach86 skrev 2018-01-01 21:35:38 följande:

joannaq  och Emselie  jag tror också jag har BIM 5/1! =)

Men min app säger lite annorlunda (!)

Jag tror jag hade ÄL 23/12. Några dagar efter det markerade appen ut att ÄL skett den 24/12. Men ytterligare några dagar senare flyttade appen fram det till att ÄL skett den 26/12. Märkligt... men jag tror ändå fortfarande på att det skedde 23/12 och räknar därför BIM till 5:e!

Hur är det nu med BIM egentligen, får uppfattningen av att alla tänker lite olika.. tänker ni dagen EFTER att man borde ha fått sin mens, eller på själva dagen då mensen skulle ha kommit (men förhoppningsvis inte kommer)?

Okey så spännande! Jag tror att bim är den dagen mensen kommer men kan ha fel. Min app har oxå flyttat på äl ibland beroende på hur länge min mens varit och en gång fick jag utslag på sticka en dag innan äl i app och en gång en dag efter. Så antar att det kan pendla lite :)
  • joannaq
    Elina22 skrev 2018-01-02 11:14:13 följande:

Tog precis ett test!! Är bim-2!! Hur tillförlitligt är detta??

Va kul!! Grattis!!
  • joannaq
    minipeach86 skrev 2018-01-02 12:56:58 följande:

Bra då tänker vi likadant, haha jag vill att BIM ska vara dagen då mensen kommer/inte kommer men har läst på en del ställen att det egentligen är dagen EFTER. Men det skulle ju innebära en hel dags extra väntan ;) 

När kommer du testa? =) Hur länge har ni försökt? 

Jaha där ser man :) Jag har alltså googlat för lite hehe, men min beräknade mens är i alla fall 5/1 :D
  • joannaq
    Sonaten skrev 2018-01-02 21:52:29 följande:

Plussat idag! Här kommer bilder. Vi orkade inte hålla det hemligt maken och jag utan berättade direkt för barnen. 

Men va kul! Ja det syntes verkligen direkt :) Stort grattis!!
  • joannaq
    ampjot skrev 2018-01-09 20:59:24 följande:

En fundering, någon av er som äter folsyra eller någon form av kvinnotillskott? Bra eller dålig? Funderar att börja.

Min BM sa att jag skulle börja med folsyra innan jag blev gravid så jag åt bara det ett tag men nu har jag ett tillskott som heter Kvinna där det ingår folsyra, så kan man gå över till den som heter gravid sen när man väl plussat Glad
  • joannaq
    norrland91 skrev 2018-01-09 22:09:01 följande:

Hejsan! Följt tråden och hoppar in nu. Jag och sambon har börjat försöka tillverka bebis :) Tog ut min spiral för 7mån sedan men inte blivit något ännu så nu försöker vi pricka äl ännu bättre.. vi har längtat och pratat om barn i flera år.

Intressant för er med första barnet att höra när ni väl bestämde er att försöka om det är mest känslomässig biologiskt att hela kroppen längtar (som för mig). Eller mer logiskt typ nu har vi köpt boende, båda har fast jobb, sparpengar etc.

Dethär är det mest spännande och bästa beslutet jag tagit, längtar så till ett plus :)

Rätt säker på att äl var 6/1, vi hade bara mys en gång på själva äl. Borde väl ändå finnas nån chans. Bim 21/1. Men ställer in mig på att kanske fortsätta försöka för vill inte bli besviken.. känns nog jobbigt att behöva vänta sen 9månader på bebis så vill plussa nuu :) haha

Jag tog oxå ut min spiral för 7 månader sedan men inget plus än :( Vad hade du för spiral? Jag hade mirena.. Har hört att hormonerna/miljön i livmodern kan ställa till det i upp till 1år.. Men hoppas att det inte dröjer så länge.. 
  • joannaq
    norrland91 skrev 2018-01-09 23:13:28 följande:

Hade kopparspiral. Nä hoppas verkligen inte spiralerna ställt till det för oss!:( Gör ont i hjärtat när mensen kommer eller när man testar negativt.

Okey då har du inga hormoner att kämpa emot då :)

Ja det är lite jobbigt, jag har ju dock två barn sen innan 10,15 år är de. Men han jag är gift med nu har inga barn. Och vi vill verkligen ha ett gemensamt :)

Men kör en kur lactal nu och beställt progesteronkräm så hoppas det ska hjälpa till ett plus ? :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018